Mika1980 skrev 2010-10-14 18:39:06 följande:
Jag undrar en sak, dessa cystor som jag tycker att många skriver om..hänger det på ngt sätt ihop med X? Får man lättare cystor efter X eller tvärtom..?
ewaulrika: jag ska ringa min gynekolog på måndag och fråga om det inte är dags för hormoner nu, jag hade ju försökt i nästan ett år med att bli gravid innan jag fick X:et, och nu detta med äl på fel sida.. Men om jag får nej ska jag köpa det där hälsokostpreparatet, trots att jag är lite skeptisk *s*
Vilken vecka/månad är du i förresten?? Och grattis! :)
Tack rara!

Har hunnit så långt som till v 14 redan, det går undan... :) Har dock fått högrisk på det här KUB-ulj man gör för att kolla bla Downs Syndrom, så det blir fostervattenprov om några veckor, vilket är JÄTTENERVÖST!!! (missfallsrisker osv)
självklart så tror jag att cystor hör ihop med X. Om du har en cysta som växer sig så stor som 8x8 cm (som det var i mitt fall) så måste det ju givetvis göra påverkan på äggledaren. Det kan ju bli ärrbildningar av dem också som förhindrar passagen.
Om man lättare får cystor före/efter har jag ingen aning om! Cystor har vi ju tydligen allihop då och då men oftast så ger de inga besvär. Just gulkroppscystor har ju samband med ägglossningen osv så det är möjligt att det blir vajsing redan då.
Tycker verkligen att du ska kunna få nån slags hjälp nu, om inte landstings-IVF (vet din sits) så åtminstone kolla av äggsläpp och påskyndande hormoner (typ Pergotime eller nåt)!!!! Kämpa på! Det kommer snart bli din tur!! :) Jag tror på dig!