Mika1980 skrev 2010-10-17 19:59:12 följande:
Shibby: Doxyferm tror jag att den heter - den plus voltaren och 1 g Alvedon åt jag i ett par veckor efter op, minns att jag brukade längta efter att ta Doxyferm just eftersom den lindrade bäst och att man kunde få vila en stund.
Ja vore kul om vi kunde börja försöka samtidigt, men det tar väl ett tag att ordna allt med recept, provtagningar osv.. Ska ni försöka här i Sverige? Gör ni privat då eller - det är väl väntetid genom landstinget? Nej jag vill inte ringa SöS, blev inte så bra bemött i samband med utskrivningen, jag var alldeles för dålig för att åka hem men de menade att jag "redan hade legat inne i 5 dygn", de ville bara åt min sängplats. Jag kände mig väldigt ledsen och besviken, det är ju inte så att man så gärna vill ligga inne men jag är ensamstående och var så dålig så att jag inte kunde ta hand om mig själv. :/ Men som tur är kunde mamma bo hos mig i några dagar, så jag klarade mig ändå.
Doxyferm fick jag inte. Det är väl antibiotika? Fick ingen antibiotika utskriven. OxyNorm är ett kraftigt smärtstillande medel med morfin i.
Ja, vi kommer försöka här i Gbg. Har en son född -05 så vi får bekosta själva, hoppas det inte ska vara så långa väntetider. Utredning behövs inte då vi dels redan gjort en, samt att vi nu vet att felet är mitt. Hoppas bara kunna dra igång med behandling så fort som möjligt.
Tråkigt att du kände att du blev så dåligt behandlad vid utskrivningen. Jag låg bara inne över en natt men jag fick välja själv om jag ville åka hem. Läkaren frågade mig hur jag ville göra när de gick ronden och då valde jag att åka hem. Saknade sambon och sonen så mycket, och ville hem till min egna säng.
Vilken tur att du hade din mamma som kunde hjälpa dig!
Kram