ewaulrica skrev 2010-10-18 17:18:19 följande:
Jag och min sambo startade en utredning innan sommare, vi hade fått en bokat tid till första mötet. Det jag tycker är konstigt är att du inte fått remiss för dels spermieprov (ni kanske har gjort det redan?) men även för det blodprovet som tas under menscykelns tredje dag? Det är ett hormonprov som utesluter tex sköldkörtelproblem, som är en STOR bidragande orsak till att man inte får behålla det befruktade ägget. Det provet tycker jag egentligen att du ska få ta INNAN du går till mötet, det kostar ju dig pengar och det är skönt att kanske slippa vänta en hel månad på att man ska få mens. Man vill ju gärna få svar på åt vilket håll utredningar ska gå åt rätt omedelbart när man väl är där? Vad menar du med att "utredning är överflödig" ? Har jag missat nåt? :)
Hej!
Vi har redan gjort en utredning för några år sedan som visade att allt var bra. Anledningen till att vi inte kan få syskon i dagsläget är att jag inte har några äggledare kvar sen operationen den 14/10. Vårt problem har varit att graviditeterna satt sig i äggledarna istället för livmodern. Nu är jag som sagt nyopererad och har ingen aning när mensen kommer igång igen.
Det vi ska göra nu är ett första samtal, och en planering av hur de ska kunna hjälpa oss på bästa sätt. Jag har ingen aning vilka tester vi kommer att få göra egentligen. Det kan ju hända att de anser att vår tidigare utredning är för gammal och att vissa prover/tester behöver göras om.
Faktum är dock att det är fastställt att min man är frisk och att problemet ligger hos mig, så jag hoppas att jag inte ska behöva göra en massa onödiga tester. Spermaprov och blodprov får vi säkert lämna men jag har beställt mina journaler från Sahlgrenska, som dom bad mig att ta med, så jag hoppas det mesta står där.