• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Sejda79

Jag har BIM idag och har börjat blöda lite smått. Tog ett negativt gravtest igår och var därför säker på att det var mensen som kommit. Men jag har världens mensvärk. Så mycket att jag stannade hemma från jobbet och ligger i sängen med vetevärmare. Det har aldrig hänt tidigare pga mensvärk. Har ont i höger sida av magen samt i ryggen. Känner mig också trött och yr. Tog nyss ett gravtest för säkerhets skull och det visade rätt så tydligt plus, trots att jag inte testade på morgonurin och jag tog ju ett negativt test igår. Nu vet jag inte alls vad jag ska tro. Är rädd för nytt utomkveds eftersom jag mestadels har ont på höger sida, men det var på höger sida som de opererade bort äggledaren förra gången. Men varför visade det då inte plus igår om jag nu var gravid? Jag förstår verkligen ingenting. Ska ta ett nytt test lite senare idag.

• acinna

Sedja79: Om du är tveksam, så ta kontakt med din läkare eller barnmorska!

• RaraS

Sejda:
    Håller med dig att det låter konstigt...kan det vara ett pågående missfall?
    Ring och kolla läget med barnmorska eller gyn! Hoppas det går bra!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Sejda79

Har testat negativt igen nu två ggr, så jag tror det var fel på det positiva testet. Blöder fortfarande, men nu känns det precis som vanlig mens.

• Sunflower Sthlm

Hej alla! Hur är det med er?

Själv har jag världens dilemma, även om jag, efter mycket funderande, tror att vi bestämt oss för vad vi ska göra. Var hos min gynekolog idag. Har haft mycket ont i magen så jag ville kolla att allt är ok, vilket det var. Skönt! Men, hon såg att jag hade en helt mogen äggblåsa som förmodligen kommer att släppa imorgon och den sitter på vänster sida, som är sidan där jag inte hade mitt X. Det har bara gått två månader sedan jag fick sprutan med metotrexat och dessutom har jag inte spolat mina äggledare ännu. Har ju ingen aning om hur min vänstra äggledare ser ut. Först sa läkarna att vi skulle vänta 3 månader efter sprutan men överläkaren på sös sa att vi kunde börja försöka när vi ville. Så vad sjutton gör vi?! Är galet sugen på att försöka men vill samtidigt inte riskera något eftersom det "bara" är två månader sedan sprutan.

Tror att vi har kommit fram till att vänta tills äggledarna är spolade och då kommer ytterligare några veckor gått. Har fått tid för spolning hos min gyn så jag slipper gå till sös. Så skönt eftersom de inte anser att jag är prioriterad som de så fint uttryckte det.

Vad skulle ni gjort?

• Mika1980

Sunflower: Om du vet att du då och då ägglossar från "rätt" sida kan du ju vänta, men det kan ju ta ett par månader innan det händer igen. Jag pratade också med läkare på SöS ang. detta, eftersom jag också fick metrotrexat - till mig sa de att jag skulle haft en, men helst två menstruationer innan. Har du haft två? Isf. tycker jag att du ska köra på!

Jag inseminerade mig för övrigt för 10 dgr sedan trots att jag hade äl på fel sida - nu tycker jag mig ha grav.symtom men är medveten om att jag förmodligen är skengravid. Men det jag funderar över är varför jag har kramp/ilningar i vänster ljumske - ungefär där X:et satt. Någon som har någon idé?

• Mika1980

LillaFrugan: Tack för svaret, jag vet att motsatt äggledare kan plocka upp ägg från motsatt äggstock men chansen är väl ändå större att samma äggledare plockar upp ägget? De opererade bort halva min vänstra äggledare och en liten bit av livmodern då embryot satt i skarven..men den bit som finns kvar borde väl rimligtvis kunna plocka upp ägget - som sedan åker ut i bukhålan?

Jag hade känningar i livmodern långt efter op och har även känt av äl mer än tidigare. Men att jag nu, sedan ca 4 dgr tillbaka, nästan konstant känner ilningar och stick i vänster ljumske/sidan av blygdbenet är någonting nytt. Eftersom jag inseminerade den här månaden hoppas jag såklart att det är någonting som händer därinne, men chansen är nog väldigt liten..

• ingela0101

Mika1980: jag håller tummarna för att det är ngt positivt som händer där inne! När ska du våga testa?

• Mika1980

Ingela: har BIM på onsdag men tänkte tjuvtesta i morgon. Mår illa, har känningar i ljumsken, är trött, doftkänslig osv..men jag har varit galet skengravid förut så det är säkert så den här gången med :/

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3