Hej alla! Hur är det med er?
Själv har jag världens dilemma, även om jag, efter mycket funderande, tror att vi bestämt oss för vad vi ska göra. Var hos min gynekolog idag. Har haft mycket ont i magen så jag ville kolla att allt är ok, vilket det var. Skönt! Men, hon såg att jag hade en helt mogen äggblåsa som förmodligen kommer att släppa imorgon och den sitter på vänster sida, som är sidan där jag inte hade mitt X. Det har bara gått två månader sedan jag fick sprutan med metotrexat och dessutom har jag inte spolat mina äggledare ännu. Har ju ingen aning om hur min vänstra äggledare ser ut. Först sa läkarna att vi skulle vänta 3 månader efter sprutan men överläkaren på sös sa att vi kunde börja försöka när vi ville. Så vad sjutton gör vi?! Är galet sugen på att försöka men vill samtidigt inte riskera något eftersom det "bara" är två månader sedan sprutan.
Tror att vi har kommit fram till att vänta tills äggledarna är spolade och då kommer ytterligare några veckor gått. Har fått tid för spolning hos min gyn så jag slipper gå till sös. Så skönt eftersom de inte anser att jag är prioriterad som de så fint uttryckte det.
Vad skulle ni gjort?