• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mika1980

Tack LillaFrugan, nu har jag bunkrat upp med några fler test och ska göra ett nytt om ett par dgr om inte mensen behagar dyka upp. Jag kände ju också tydligt för 2 veckor sedan att jag hade äl, då hade äl-stickan gett utslag dagen innan. Så BIM borde ju vara nu, men tycker att min menscykel har blivit lite märklig efter X:et faktiskt. Som den senaste mensen, då småblödde jag i ca 5 dagar innan den kom igång på riktigt, så brukar det aldrig vara. :/

• Mika1980

Okej tack, men jag såg bara bilder på test som du tagit på BIM-1 och BIM-3..och jag tyckte mig se svaga plus. Jag är på BIM+1 i dag och fick minus igen, och ingen mens i sikte. :/

• Mika1980

Okej då hänger jag med. Antar att det hänger ihop med när ägget fäster, hur långt gången man räknas som.
    Tror att min mens har hakat upp sig för att jag tänker så mkt på det, har inte ens "spottings" som man brukar få ett par dagar innan mens..och min temp är hög. Varför inbillar sig kroppen så mkt..blir galen på det här *suck*.

• RaraS

Mika, jag fortsätter hålla tummarna för dig! Verkligen spännande!

Själv väntar jag också på mens...och jag hoppas verkligen den dyker upp snart! Jag brukar känna av ÄL genom att jag har väldigt tydlig genomskillnig flytning...och den var rikligare än någonsin för drygt 2 veckors sedan...men ingen mens ännu i sikte. Var är den? Känns som att kroppen har blivit lite knäpp efter X:et...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Mika1980

BIM+2 i dag..hade sån mensvärk igår kväll så att jag tog en naproxen, tänkte att jag skulle få mens under natten, tempen hade sjunkit ngt också (är bara en oseriös hobbytempare). Men ingen mens i dag heller..
    I eftermiddag tog jag ett gravtest, apotekets egna, eftersom jag hade tänkt gå ut och dricka öl ikväll. Jag fick ett extremt svagt streck, som endast går att se i starkt ljus och mest om man vinklar testet..men tonen går i blått iaf. Nu har jag dock läst om massa människor på nätet som fått spökstreck med just dessa test..:(
    Har köpt clearblue och ska testa i morgon igen men tror inte att det är något, mensen kommer nog i natt.

• Mika1980

Fastnar nog inte på bild - det var med 99% säkerhet ett spökstreck. Använde nyss clearblue och det visade negativt :/

• Mika1980

LillaFrugan: jag vet det där om naproxen men jag var helt övertygad om att mensen var på gång, och jag hade inga alvedon hemma. Nu ä det ju ingen skada skedd iaf, jag har testat negativt med clearblue två gånger och mensen verkar vara på g tre dagar sent.

Köp inte apotekets egna test, jag och många fler (som jag läst om på nätet, senast i dag) har fått svaga falska plus...

• RaraS

Ojoj Mika...hur går det? Har du fått din mens ännu?

Själv har jag fått min nu, men till skillnad från dig så såg ju jag fram mot min. Nu är det bara att vänta in ÄL...började räkna i almenackan...ska bort helgen om två veckor...hoppas inte jag har sådan otur att det blir just den under den helgen...men spermier ska ju kunna leva i några dagar så det kan väl gå ändå antar jag...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3