• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Kingston

Tusa: ja det är väl lite av en dröm jag har...ð??? men jag börjar undra om jag lixom "började om ifrån början" iom den där mensliknande blödningen jag fick efter spolningen? Isf har jag helt tappat koll på ägglossning och annat och vet inte alls vart jag befinner mig....
    Så jobbigt när man inte kan få något svar utav någon heller!
    Bara denna jäklans väntan

• lilsis

Jag kissade på Äl-stickor så fort jag slutat blöda efter Xet just för att ha koll.

• Kingston

Jag trodde inte jag skulle behöva det bara efter en spolning... Xet va ju länge sedan nu.
    Men man får väl ta till dom om det blir helsnurrigt...

• sanla

Oops...fick reda i veckan att jag stått på ths (sköldkörtelvärde) närmare 4 senaste halvåret. Min gyn säger att det är nästintill omöjligt att bli gravid på dessa värden. Den enda gången jag blev gravid var vid låga värden, men blev utomkveds..
    Har screenats för detta var 3:e mån då en annan medicin jag tar belastar sköldkörten, men de har inte sagt något när värdet har varit för "normala" människor. Inte för fertilitet och graviditet. Ska vara under 2.0..
    Ja, skönt när man hittar tydliga bromsklossar! Sedan får man se hur det går utan den när man kan pressa ner med levaxin...

Lycka till ni som är på g och ni som väntar!

• Supers

Sanla: skönt o veta..tror fanimej att jag oxå har problem med sköldkörteln. .om det inte blir något plus denna ivf sväng så kommer jsg be att dom kollar upp detta. ..

• mariekarolina
    sanla skrev 2014-03-13 16:54:52 följande:
    Oops...fick reda i veckan att jag stått på ths (sköldkörtelvärde) närmare 4 senaste halvåret. Min gyn säger att det är nästintill omöjligt att bli gravid på dessa värden. Den enda gången jag blev gravid var vid låga värden, men blev utomkveds.. Har screenats för detta var 3:e mån då en annan medicin jag tar belastar sköldkörten, men de har inte sagt något när värdet har varit för "normala" människor. Inte för fertilitet och graviditet. Ska vara under 2.0.. Ja, skönt när man hittar tydliga bromsklossar! Sedan får man se hur det går utan den när man kan pressa ner med levaxin... Lycka till ni som är på g och ni som väntar!

Jag hade 4,8 tsh när jag blev gravid, dom ville inte behandla första gången när det "bara" låg på 3,8 men sen blev det fart på dom när jag sa att jag hade visst blivit gravid trots värderna. Nu i v.17 har värdet äntligen kommit under 2 :)
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140822 ~
  • sanla

Har hört att det det kan vara individellt som du mariekarolina. Men en riktigt bromskloss för en del. Sen verkar det vara vettigt att inte ligga för hög under graviditet med. 

Så enkelt att ta reda på. Bara gå till närmsta VC och be om få tsh blodprov. Om högre än 2.0, ta med pappret till gyn. De på VC kanske inte är insatta i den problematiken (som min andra enhet var). 

Jag har ju kört Pergotime nu två månader, nu tyckte min gyn att vi fokuserar på sköldkölrteln istället, Skönt, blev lite sega av dessa dag 5-9 i cykeln av pergo. Levaxin är ett lätt preparat

• bebinsmamma

Gjorde en hss-spolning förra veckan. Visade bra passage i äggledaren som var kvar, vilket kändes 'roligt'. Vi fortsätter försöka till efter sommaren och har inget hänt då blir det väl ivf-förberedelser.

Intressant att många härinne verkar ha problem med sköldkörteln, jag ska göra prover och kontrollera värdena snart. Är det vanligt att man har problem med den alltså?

• Kingston

Bebinsmamma: då står vi på exakt samma platå!
    Gjorde hss för några veckor sedan och skall göra tester på sköldkörteln på måndag.
    Vi har inte bestämt hur länge vi ska köra på innan IVF... Nu när man fått veta att det ser bra ut såhär långt känns det som om man kanske avvaktar lite till.

Kranar och lycka till till er :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3