• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • mariekarolina
    seline13 skrev 2014-02-18 11:35:00 följande:
    Stort grattis till Saffron!

Jag är gravid igen. Plus förra veckan. Idag såg man en hinnsäck i livmodern (troligtvis för tidigt för att se mer än så). Så för mig gick det jättefort att bli gravid igen efter x:et. Det är jag så himla tacksam över.

Jag håller tummarna för alla som kämpar och står i startgroparna för IVF. Önskar verkligen att det går er väg!
    Grattis! Jag såg också bara en hinnsäck i livmodern veckan efter jag plussade, så det är väldigt vanligt att man inte ser något foster så tidigt. Sen beror det också på ultraljudsmaskinerna, på gyn här har dom väldigt gamla maskiner så även om det fanns ett foster vid de tillfället såg man det inte. Men sedan i v.8+2 såg man ett foster med tickande hjärta :) Jag blev snabbt gravid efteråt också, 5 månader efter X:et och då dessutom med ett dåligt sköldkörtelvärde som ska försvåra en att bli gravid - så jag hade otroligt tur!! 
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140822 ~
  • Saffron

Tack för gratulationerna! Än så länge är allt väl, och vi har fått ett tidigt ultraljud 27/2 för att koll att allt står rätt till och att det ligger rätt. Jag fick ju också operera bort äggledaren, och min andra äggledare fungerade fint vid spolning efteråt, så förhoppningsvis ska det vara bra den här gången... Är så spännande! Och jag längtar verkligen! Vi har kämpat för det här plusset!

Grattis seline13! Då måste du ha BF i oktober också! Vi har startat en liten facebookgrupp för de som har bf i oktober. Har PM-at dig också. Om du vill kan jag bjuda in dig....

Lycka till nu allihop!

• Lemis

Hej! Jag är en gammal medlem från förr. Har tänkt så mycket på dig Lappgeten och ser nu att ni fått ert efterlängtade bebis! Stort grattis! ??

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • tusa
    GRATTIS Saffron och Seline13!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Jag kan nu, ganska chockad, men toklycklig, också, ÄNTLIGEN, efter nästan 4 års väntan, och prick 2 år efter senaste Xet, få meddela att jag plussade igår!! Bim -1 Solig

Hoppas nu av hela mitt hjärta att vi får en bäbis, eller 2..Flört, i november! Försöker att inte tänka på hur mycket som kan hinna gå fel på alla dessa veckor som är kvar, MEN en sak slipper jag oroa mig för, för med IVF är ju risken för X nu tillbaka på normalnivån Solig

Ta hand om varandra i vårvinter solen!
  • nr2

Jag har också äntligen plussat!! Ett och ett halvt år efter mitt x och en bortopererad äggledare.
    Så alla ni där ute ge inte upp ð???

• seline13

Grattis Tusa! Vad glad jag blir!

Tack för alla gratulationer!

Mariekarolina: Jag väntade mig inte mer än en hinnsäck, men gyn propsade ändå på ett VUL för att kolla så att det satt rätt. Vi ska dit om en vecka igen, hoppas på att se mer då. Min gyn har även världens äldsta ultraljudsapparat så det vore verkligen svårt att se mycket mer än så nu. 

Saffron: jag skriver ett PM!

• Supers

Åh grattis Tusa :) Härligt. Vecka 10 blir det FET för oss om allt bara går bra.

Kramia

• Saffron

Å vad roligt tusa och nr2! Grattis! Så spännande!

Då borde ni också ha BF i oktober? PM- a mig om ni vill ha en facebook inbjudan till en BF oktobergrupp. Vi är några på familjeliv som har samlats där... Det är en sluten grupp så man behöver bjuda in per e-post.

Kramar!

• tusa
    Supers skrev 2014-02-19 10:43:40 följande:
    Åh grattis Tusa :) Härligt. Vecka 10 blir det FET för oss om allt bara går bra.

Kramia
    Tack! Känns otroligt...trodde nog inte att det någonsin kunde få bli jag igen Glad

Inte långt borta nu Supers!! Kraaam tillbax, snart är det duuu! Hjärta
  • tusa
    Saffron skrev 2014-02-19 10:51:04 följande:
    Å vad roligt tusa och nr2! Grattis! Så spännande!

Då borde ni också ha BF i oktober? PM- a mig om ni vill ha en facebook inbjudan till en BF oktobergrupp. Vi är några på familjeliv som har samlats där... Det är en sluten grupp så man behöver bjuda in per e-post.

Kramar!
    Gärna!...men hur gör jag för att PMa?  Skäms
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3