• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Chiva

Saffran- beklagar känner verkligen med dig! Har en liknande historia... Efter två MA + ett MF fick jag reda på att jag har PCO och kardiolipidantikroppar (som kan orsaka proppar hos fostret) blev gravid igen men utomkveds , fick operera bort äggledarna. Blev gravid igen med trillingar som slutade i MA... Och ett mf efter det... Nyligen sa min gynekolog att han glömt göra en kromosom analys på mig och min man och givetvis hade jag en avvikelse (balanserad translikation) så nu väntar vi på genetisk rådgivning och förhoppningsvis får vi av dom en remiss till PDG/ivf. Oj vilket muntert meddelande det bleev :-/ hoppas verkligen inte att jag drar ner någons hopp, bara skönt att få ventilera! Inte så många man kan prata med... Mannen har redan hört historien :-/ och gillar inte att älta

• Pemberly

Så jobbigt för er Chiva. Men ändå bra nu att ni vet vad problemet är. Jag hoppas ni får remiss till pgd snart och att det lyckas för er

• Chiva

Tack skrev fel i förra meddelandet såg jag nu... givetvis opererade jag bara bort ena äggledarna, eftersom jag blivit gravid naturligt efter det. Hur går det för er? (har inte följt hela tråden). Kram

• Saturnus
    Kingston skrev 2014-03-30 09:24:32 följande:

Saturnus: jag fick inga som helst restriktioner efter spolning. Snarare tvärtom ;)

Jag menar efter operation. :) Hur snabbt efteråt gjordes spolningen?
  • lilsis

Vi har varit på utredning och det blir IVF men jag måste först genomgå en GBP och sen hoppas på att det räcker med ett år på samma adress för att landstinget ska betala...

• kanske 4a

Hej tjejer jag har full panik!! Tror jag har fått ett nytt utomkveds Gråter Jag fick min mens som vanligt 20/3 blödde som vanligt 4-5 dagar, som jag brukar. Testade negativt 1,2 och 3 dagar före mens. Har haft molvärk hela tiden sedan mensen slutade och tyckt det känts annorlunda, fick finnar för två dagar sedan. Tog ett äl test i morse dag 11 och det är positivt. Jag brukar ha äl dag 16-18. Kände att något var fel, fick en liten brun flytning på kvällen vid 18 och tog ett gravtest och det är jättepositivt! Hjälp!!! Jag vet att man kan blöda och vara gravid men jag har aldrig gjort det under mina tre normala grav. Varje gång jag fått sena positiva test och blödningar har det varit utomkveds eller missfall. Shit varför händer detta mig. Jag hade hellre sett att vi inte lyckades denna gången heller än ett X till. Då ryker min sista äggledare och det blir inga fler barn här Gråter.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Kingston

Saturnus: vi gjorde spolning 5 månader efter. Men det var något jag tjatade mig till pga endometrios och det var alltså inget läkarna planerade eller rekommenderade.

Kanske 4: kan du inte uppsöka en kvinnoklinik? Hjärnspökena kommer inte släppa förrän du får svar. Jag hoppas ni faktiskt har lyckats! :)

• kanske 4a
    Kingston skrev 2014-03-30 21:06:04 följande:
    Saturnus: vi gjorde spolning 5 månader efter. Men det var något jag tjatade mig till pga endometrios och det var alltså inget läkarna planerade eller rekommenderade.

Kanske 4: kan du inte uppsöka en kvinnoklinik? Hjärnspökena kommer inte släppa förrän du får svar. Jag hoppas ni faktiskt har lyckats! :)
    Ska ringa i morgon men det känns inte bra :(
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Supers
    kanske 4a skrev 2014-03-30 20:59:40 följande:
    Hej tjejer jag har full panik!! Tror jag har fått ett nytt utomkveds Jag fick min mens som vanligt 20/3 blödde som vanligt 4-5 dagar, som jag brukar. Testade negativt 1,2 och 3 dagar före mens. Har haft molvärk hela tiden sedan mensen slutade och tyckt det känts annorlunda, fick finnar för två dagar sedan. Tog ett äl test i morse dag 11 och det är positivt. Jag brukar ha äl dag 16-18. Kände att något var fel, fick en liten brun flytning på kvällen vid 18 och tog ett gravtest och det är jättepositivt! Hjälp!!! Jag vet att man kan blöda och vara gravid men jag har aldrig gjort det under mina tre normala grav. Varje gång jag fått sena positiva test och blödningar har det varit utomkveds eller missfall. Shit varför händer detta mig. Jag hade hellre sett att vi inte lyckades denna gången heller än ett X till. Då ryker min sista äggledare och det blir inga fler barn här .

Åh nej hoppas verkligen inte att det är så..Stora varma kramar!!
  • Pemberly

Nej så oroande kanske 4:a. Jag förstår din känsla. De två gånger jag plussat sent och haft blödning har det ju inte heller gått bra. Jag håller tummarna för att det inte är utomkvedeshavandeskap. Det kan ju vara ett "vanligt missfall"eller kanske tom en normal graviditet. Kontakta gyn imorgon så får du förhoppningsvis komma in snabbt och kolla upp det

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3