• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saffron

Kingston! *kram* Jag vet precis hur det är. Tro mig, jag har varit där, och riktigt nere. Och att höra att andra lyckas är både roligt och tufft. Givetvis kul att någon lyckas bli gravid, men det rör samtidigt upp så mycket känslor och sin egen situation.  Vi hade vårt X i augusti, BF skulle vara nu i mars. Hösten har varit riktigt jobbig. Dödsfall i familjen, X-et och min älskade häst som jag haft i 20 år fick avlivas. Samtidigt kämpade jag ner mig 15 kg i vikt för att få hjälp med ivf.

Hoppas verkligen att ni också lyckas snart, och annars hoppas jag att ni får hjälp snart! Vi fick veta att man inte skulle göra HSS förrän efter minst 2 cykler, och ivf skulle man vänta ännu längre med. Så din kropp håller på att läka, och jag håller ALLA tummar för att du också snart kommer att få plus!

Det konstiga med utomkvedet i somras är att även nu, jag borde vara överlycklig (ja, jag är lycklig), men jag kan ändå inte släppa tanken på att "nä, det är nog inte på riktigt". Missfall eller ett nytt utomkved ligger och gnager i bakhuvudet. Nu vill jag bara att tiden ska gå riktigt fort, så att man är i v 12-16 och kan börja slappna av!

Kramar!

• Kingston

Saffron: ja jag hoppas verkligen att det går vägen för er nu! Tycker det är så orättvist att det ska behöva vara så här och hoppas verkligen det ger med sig för oss också snart.
    Man försöker ta ett steg i taget och nästa är läkarbesök inom kort som jag hoppas skall ge något bra inför framtiden! Ett litet ljus i den mörka tunneln hade gjort det åtmn. lite lättare :)

Kramar till dig också!

• 81Fialotta

Hej! Hjälp!! Fick opereras för utomkvedshavandeskap i söndags. Har missat så många tecken pga annan sorg och hcg var i fredags 27000 och i söndags 30000. Vänster äggledare opererades bort. X var 5-6 cm. Är så rädd för att det ska vara något annat. Cancer? Läkarna trodde ej det men allt är ju skickat på PAD. Jag hade dessutom Mirenaspiral som satt rätt. Har någon av er haft lika höga värden som jag? Hur individuellt är detta? Så ledsen och rädd! Förlåt...

• Kingston

81Fialotta: jag beklagar att det blev som det blev. Mitt X upptäcktes väldigt tidigt och gav därför inte så höga värden därav heller...
    Jag tror det är väldigt individuellt det där och jag tror inte du behöver oroa dej för cancer och annat.

Hoppas du mår bättre snart och du! ledsen och rädd är helt ok att vara!

• Pemberly

Jag tror inte heller att det kan vara något annat än ett X när du har hcg samt att de hittat något i äggledaren. Hur högt hcg är beror på hur långt gången graviditeten är samt så varierar det från person till person. Att du haft spiral utesluter tyvärr inte X eftersom om jag förstått det rätt så fungerar spiralen så att den hindrar graviditet genom att göra miljön i livmodern ogäst vänlig så att ett befruktat ägg inte kan fästa. Däremot hindrar den väl inte ägglossning så alltså om ett ägg befruktas och sen fastnar i äggledaren på väg till livmodern så kan det fortfarande växa där.

• seline13

Stort grattis till Saffron!

Jag är gravid igen. Plus förra veckan. Idag såg man en hinnsäck i livmodern (troligtvis för tidigt för att se mer än så). Så för mig gick det jättefort att bli gravid igen efter x:et. Det är jag så himla tacksam över.

Jag håller tummarna för alla som kämpar och står i startgroparna för IVF. Önskar verkligen att det går er väg!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3