• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Chiva

Autospell på telefonen funkar tydligen inte så bra.. fniss :)  äggledaren blev äggledarna på andra försöket också, men ni förstod säkert ändå.

Kanske 4:a -  Håller tummarna för att du får en tid i morgon och att allt är bra. Men förstår din oro! Jag hade samma symtom vid mitt utomkveds. Styrkekram

• mariekarolina
    kanske 4a skrev 2014-03-30 20:59:40 följande:
    Hej tjejer jag har full panik!! Tror jag har fått ett nytt utomkveds Gråter Jag fick min mens som vanligt 20/3 blödde som vanligt 4-5 dagar, som jag brukar. Testade negativt 1,2 och 3 dagar före mens. Har haft molvärk hela tiden sedan mensen slutade och tyckt det känts annorlunda, fick finnar för två dagar sedan. Tog ett äl test i morse dag 11 och det är positivt. Jag brukar ha äl dag 16-18. Kände att något var fel, fick en liten brun flytning på kvällen vid 18 och tog ett gravtest och det är jättepositivt! Hjälp!!! Jag vet att man kan blöda och vara gravid men jag har aldrig gjort det under mina tre normala grav. Varje gång jag fått sena positiva test och blödningar har det varit utomkveds eller missfall. Shit varför händer detta mig. Jag hade hellre sett att vi inte lyckades denna gången heller än ett X till. Då ryker min sista äggledare och det blir inga fler barn här Gråter.
    Håller tummarna att det inte är ett till X! Men skulle det mot förmodan vara det så finns det fortfarande en chans att äggledaren går att rädda, men jag håller mina tummar att det i bästa fall är en normal graviditet <3
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140830 ~
  • kanske 4a
    mariekarolina skrev 2014-03-31 09:10:36 följande:
    Håller tummarna att det inte är ett till X! Men skulle det mot förmodan vara det så finns det fortfarande en chans att äggledaren går att rädda, men jag håller mina tummar att det i bästa fall är en normal graviditet <3
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140830 ~

Tack ska till kk kl 10.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • lilsis

Min gyn tycker det är för stora risker att spara äggledare som haft X men det är uppenbarligen olika. Operatören försökte ju spola bort mitt X.

• Saffron

Igår kväll kom mina tvillingar ut. Helvete vad jag hade ont och vilket blodbad. Jag mår inte bra idag heller, men inte alls som igår. Igår fick man flashbacks om hur det var när X-et strulade och sprack. Denna smärta...

Nu slipper jag kanske cytotec imorgon. Hoppas på att kunna gå vidare nu. Känner mig bara tom...

• tusa
    Saturnus skrev 2014-03-29 22:12:03 följande:
    Tack för svar! Hur har det gått för dig? Hade du full framkomlighet vid spolning? Fick du några restriktioner på att försöka efter operationen?
    Nej, det var ju totalstopp... Obestämd, alltså inga restriktioner, men det brukar man väl heller inte få. Som jag uppfattat det så är det många som blir gravida just direkt efter spolningen, då ev. "skräp" ju rensats ut.

Vi gick vidare med IVF. Det tog 2 år och nu är jag gravid i v.10 Solig
  • tusa
    kanske 4a skrev 2014-03-30 20:59:40 följande:
    Hej tjejer jag har full panik!! Tror jag har fått ett nytt utomkveds Gråter Jag fick min mens som vanligt 20/3 blödde som vanligt 4-5 dagar, som jag brukar. Testade negativt 1,2 och 3 dagar före mens. Har haft molvärk hela tiden sedan mensen slutade och tyckt det känts annorlunda, fick finnar för två dagar sedan. Tog ett äl test i morse dag 11 och det är positivt. Jag brukar ha äl dag 16-18. Kände att något var fel, fick en liten brun flytning på kvällen vid 18 och tog ett gravtest och det är jättepositivt! Hjälp!!! Jag vet att man kan blöda och vara gravid men jag har aldrig gjort det under mina tre normala grav. Varje gång jag fått sena positiva test och blödningar har det varit utomkveds eller missfall. Shit varför händer detta mig. Jag hade hellre sett att vi inte lyckades denna gången heller än ett X till. Då ryker min sista äggledare och det blir inga fler barn här Gråter.
    Åh, så jobbigt!! Förstår att du hellre inte lyckats alls..Gråter Hoppas ju naturligtvis att du har fel, men misstänker att du vid det här laget känner din kropp ganska väl.. 

Hoppas allt får gå smidigt och utan smärta och komplikationer! {#emotions_dlg.flower}

...och du, jag blev faktiskt av med min sista ÄL för 2 år sedan och det ser ju ut som om vi får vår baby till vintern...det är inte över förrän det är över, faktiskt!...fast så kände jag med, att allt var över, och att jag var "ur funktion" osv, men så blev ju inte trots allt...

Stor kram till Er <3
  • Saffron
    tusa skrev 2014-03-31 10:30:43 följande:
    Åh, så jobbigt!! Förstår att du hellre inte lyckats alls..Gråter Hoppas ju naturligtvis att du har fel, men misstänker att du vid det här laget känner din kropp ganska väl.. 

Hoppas allt får gå smidigt och utan smärta och komplikationer! {#emotions_dlg.flower}

...och du, jag blev faktiskt av med min sista ÄL för 2 år sedan och det ser ju ut som om vi får vår baby till vintern...det är inte över förrän det är över, faktiskt!...fast så kände jag med, att allt var över, och att jag var "ur funktion" osv, men så blev ju inte trots allt...

Stor kram till Er <3
    förr opererade de bort äggledarna som förebyggande inför ivf-behandling. Det är ju lite ökad risk för X vid ivf, och det är faktiskt fördelaktigt att inte ha kvar sina äggledare vid ivf-behandling. Men jag förstår känslan. Lycka till med graviditeten. Själv testar jag tydligen olika sätt för graviditeter att gå åt helvete. Men jag hoppas på tur snart, ett nytt mirakel och att det ska gå vägen.
  • kanske 4a

De hittade ingenting som vanligt, fick ta hcg och ska tillbaka på onsdag. Det enda hon såg var en förtjockad slemhinna. Så nu är karusellen igång igen...

Jag vet att det finns chans via ivf, men vi har tre barn redan och känner inte att det är värt risker och pengar att göra ivf för ett fjärde. Men vi tar en dag i taget just nu.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3