• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • sanla

Har hört att vissa IVF kräver under 2 i tsh och kanske t o m 1.5. Att trycka ner värdet med Levaxin kan dock ta ett tag.. Tror det kan vara väldigt olika. Men gyn sa till mig att man får räkna med några månader. Känner mig rätt hoppfull nu med statistik som säger att när jag nosat uppe vid 3-4 har jag aldrig blivit gravid. Och de månader jag blev gravid var jag nere vid 1 ca vilket är det optimala. Gjorde också hss i höstas vilket såg fint ut efter utomkvedshavandeskap i juli. Lycka till alla och värt att kolla sköldkörteln, "kroppens motor"

• bebinsmamma

Kingston, ja just ja vi verkar följa varandra precis. jag håller självklart tummarna för er också! Kram

• Supers

Å här verkar äckel tanten vara på väg :( tog grav test o det var ju neg såklart. Testdag på torsdag egentligen.....

Men det känns som om mensen är väg som sagt...känner mig bara tom..

• Saturnus

Hej!

Hoppar med här, nyss hemkommen efter ett X och har många frågor. Jag blev av med min högra äggledare. Hur snabbt läkte ni? Jag funderar på att spola den vänstra äggledaren. När kan man göra det, finns det några restriktioner? Jag inseminerar, någon annan? För att optimera skulle ni göra insem endast vid ägglossning från vänster sida?

• sanla

Allt stöd till dig Saturnus. Jag spolade mina 3 mån efter mitt X (fick spruta). Vi började försöka igen efter det. Jag tror det är en bra tid både för det fysiska och ack så väl det psykiska.

• tusa
    Supers skrev 2014-03-16 10:47:51 följande:
    Å här verkar äckel tanten vara på väg :( tog grav test o det var ju neg såklart. Testdag på torsdag egentligen.....
    Men det känns som om mensen är väg som sagt...känner mig bara tom..
    Supers hur har det gått?? Kom mensen eller var det grav. symptom?
    Jag kände mig åxå alldeles tom, men pluset kom ju ändå.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3