• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Saturnus

Jag har avvaktat lite. Äl idag så nu vet jag när nästa Äl blir ungefär. Jag ska ringa i morgon om spolning.

tusa skrev 2014-04-01 23:47:59 följande:
    Tack!  Vi hoppas med hela våra hjärtan och det är ju allt vi kan göra, men vi har sett hjärtat ticka inne i livmodern i slutet på v.7, så det bådar gott hittills, inget X iaf! Stort lycka till till Er med  Har ni fått någon tid ännu?

• kanske 4a

som tur är håller vi på att flytta så jag har att göra. Men det ironiska är att nu får vi plats för en till...

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Saffron

Kanske 4! Håller tummarna för dig! Med så lågt HCG är du kanske inte tillräckligt långt gången för att se i livmodern? *hoppas* Hcg ska ju ökas med det dubbla ca varannan till var tredje dag, och det gör det ju. Får hoppas att de ser mer på måndag, och att de hittar graviditeten på rätt ställe...

Kramar! Vet allt för väl vad du går igenom, och all den här väntan är ett helvete. Försök att slappna av (lättare sagt än gjort). Det är ju inget du kan påverka, så försök att må så bra du kan i helgen. Tids nog får ni veta, och vi hoppas att det är ett positivt besked!

• Saturnus

Håller tummarna för dig! Vilken vecka är du i?

kanske 4a skrev 2014-04-03 20:28:21 följande:
    Hej vänner. Läkaren ringde igår och hcg har stigit från 680 till drygt 1000, hon sa inte exakt. Jag tycker det känns för lite men hon sa att det var normalt. Men frågan kvarstår ju varför jag fick "mens" och varför de inte såg något på vul. Det känns fortfarande inte som det kommer gå vägen, mitt förra X ökade hcg normalt också. Men då blödde jag hela tiden vilket jag inte gör nu. Men å andra sidan blödde jag ju som  en mens denna gången i början. Jag blir galen av allt ältande och funderande. Vill bara ha det överstökat nu, kommer gråta floder vill så gärna ha denna lilla skrutt . Ska tillbaka på måndag för nytt hcg och nytt vul, då så får jag domen. Då ska man kunna se något om det är normalt.  kram Stor kram till dig också Saffron, jag beklagar verkligen 
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12

• Supers
    kanske 4a skrev 2014-04-03 20:28:21 följande:
    Hej vänner. Läkaren ringde igår och hcg har stigit från 680 till drygt 1000, hon sa inte exakt. Jag tycker det känns för lite men hon sa att det var normalt. Men frågan kvarstår ju varför jag fick "mens" och varför de inte såg något på vul. Det känns fortfarande inte som det kommer gå vägen, mitt förra X ökade hcg normalt också. Men då blödde jag hela tiden vilket jag inte gör nu. Men å andra sidan blödde jag ju som  en mens denna gången i början. Jag blir galen av allt ältande och funderande. Vill bara ha det överstökat nu, kommer gråta floder vill så gärna ha denna lilla skrutt . Ska tillbaka på måndag för nytt hcg och nytt vul, då så får jag domen. Då ska man kunna se något om det är normalt. 

kram

Stor kram till dig också Saffron, jag beklagar verkligen 

Åh gumman hoppas verkligen att det går vägen, stora kramar!!!
  • kanske 4a

Nu rinner tårarna, tack snälla ni. Hur mycket ska vi behöva gå igenom här eg? Vad vi gör för våra älskade små barn. Om jag går efter förra mensen så ska jag vara v 5+6 idag. Men jag hade ju en "normal" blödning 20/3 ca 5 dagar som jag brukar och normal mängd, ev lite mindre men inget jag reagerade på då. 

• mariekarolina
    kanske 4a skrev 2014-04-04 09:08:11 följande:
    Nu rinner tårarna, tack snälla ni. Hur mycket ska vi behöva gå igenom här eg? Vad vi gör för våra älskade små barn. Om jag går efter förra mensen så ska jag vara v 5+6 idag. Men jag hade ju en "normal" blödning 20/3 ca 5 dagar som jag brukar och normal mängd, ev lite mindre men inget jag reagerade på då. 
    Håller mina tummar jättehårt att det trots allt kommer se bra ut vid nästa VUL!
    ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140830 ~
  • seline13

Saffron jag ville bara skriva igen hur ledsen jag är för er skull. Har du sluppit cytotec? Ni har haft sådan maximal otur så det finns ju bara inte. Jag hoppas att ni kan återhämta er någorlunda... (förstår att det inte blir lätt..) 

Kanske 4, jag håller tummarna för att allt går vägen, och framför allt att det inte är ett x igen. Förstår att det är jobbigt att vänta på svar.. 

• Saffron
    kanske 4a skrev 2014-04-04 09:08:11 följande:
    Kram!
    Kan säga att när vi gjorde VUL nu i v 5, så såg man inget foster, bara en liten fosterblåsa. Det var först 6+2 som man såg en liten parvel med tickande hjärta. (och bittert tillägger jag att trots normal tillväxt och en normal fosterstruktur med tickande hjärta i 7+2 gick det åt pipsvängen, men det låg åtminstone på rätt ställe). Hoppas att det helt enkelt är lite för tidigt för att se nåt bra med VUL! Håller alla tummar!
  • Saffron
    seline13 skrev 2014-04-04 09:50:47 följande:
    Saffron jag ville bara skriva igen hur ledsen jag är för er skull. Har du sluppit cytotec? Ni har haft sådan maximal otur så det finns ju bara inte. Jag hoppas att ni kan återhämta er någorlunda... (förstår att det inte blir lätt..) 

Kanske 4, jag håller tummarna för att allt går vägen, och framför allt att det inte är ett x igen. Förstår att det är jobbigt att vänta på svar.. 
    Tack seline. Ja, det är riktigt tufft. Den här graviditeten var så efterlängtad. Det var tvillingar, och det var väl därför det inte gick vägen- när den ena dog, dog den andra också då de låg i samma fosterhinnor. På tisdag ska vi träffa läkaren på Carlanderska, så får vi lägga upp en plan för att gå vidare med ivf. Tror inte att vi hinner innan sommaren, och på nåt sätt känns det som att vi kanske kan bli gravida utan ivf? Vi lyckades ju faktiskt på 3:e ägglossningen efter utomkvedet, så varför inte? Hoppas bara att min ägglossning kommer igång efter det här, har ju haft problem med ägglossningar tidigare. Om 1,5 v har vi ett möte inbokad till psykologen som är knuten till repro-medicin. Första gången jag går i terapi, men känner att vi behöver hjälp att gå vidare och "ladda om"... 

Alla här inne i tråden kämpar ju, och vi sitter lite i samma båt. Önskar inget hellre än små parvlar åt oss allihop!  Kramar allihop och njut av våren! Ska ta mig en liten promenad snart... blöder fortfarande ganska mycket och mitt blodvärde är kass, så det bli en lugn liten runda...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3