acinna skrev 2010-11-18 20:18:34 följande:
MelindaBjörk: Beklagar verkligen. För mig tog det 4 veckor innan de hittade fostret och på den tiden hann jag få diagnosen "pågående missfall", "MA" och sedan utomkvedes. Träffade 5 läkare, gjorde 7 VUL och nästan 20 blodprover...
Jag är också tvungen att göra VUL så fort jag plussat, eftersom det finns risk (ca 20%) att det kan fastna igen i vänstra äggledaren.
När jag frågade dem eftersom de pratade om att ta bort äggledaren helt, så fick jag svaret att det är mellan 85-90% chans att bli gravid igen utan hjälp med bara en äggledare. Den som finns kvar dammsuger och fångar ägg från båda äggstockarna!
Tack :)
mitt foster var i veckan 10-11 och då förstår man att inte äggledare gick att rädda =/ Det konstiga var att när jag veckan innan allt hände så kom det ut blod blandat med hinnor och trodde då det var ett vanligt missfall och var inne på sjukhuset och gjorde vul men dom såg inget och skickade hem mig.. =/ men nu vet man att så fort man plussat så ska man följa grav noga så det känns ju lite tryggt iaf :) men oron finns där ju som sagt..
efter min x så har min mens varit oregelbunden så svårt och veta när man ska passa på så det verkligen kan ta sig..