• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • acinna

Oj, vad ni varit aktiva här idag!

Mika: Jag började fundera igårkväll på vad du sagt om att testa i alla fall. Började analysera mig själv den senaste veckan och blev mer och mer säker på att jag borde testa ändå. Kom på att jag varit väldigt lättretlig och brutit ihop över småsaker, gråtit floder över saker jag annars inte ens tänker på och att jag är så fruktansvärt trött även om jag sover som jag borde...

Så idag när jag kom från jobbet så var jag tvungen att testa i alla fall... och jag erkänner: Jag hade fel!

*suckar* Så just nu är jag bara helt chockad och livrädd... 

• Sunflower Sthlm

Ja, ni har verkligen varit aktiva här. Själv har jag varit på konferens, med andra ord helt bortkopplad från allt i tre dagar.

Acinna: Håller tummarna allt jag kan för att det sitter på rätt ställe. Har ringt och bokat tid för vul? Kram!

• acinna

Sunflower: Det gör jag också!!! Har inte bokat ännu. Har en kämpehelg framför mig med spelningar i mellan 10 och 12 timmar, så jag har liksom inte tid att tänka på annat just nu... Men på måndag ska jag boka tid för VUL och faktiskt även se till att få ta hcg-prover igen, allt för att de ska kunna se om det utvecklar sig normalt eller inte. Vågar just nu inte ens tänka på allt sådan jag måste göra... Fick helt plötsligt känslan i vänster äggledare bara jag visste om det... Hoppas verkligen att det är fantomsmärtor och att jag bara inbillar mig!

• Mika1980

Grattis acinna!! Känns underbart att höra att du har blivit gravid, och det sitter nog på rätt ställe den här gången!

Själv funderar jag starkt på att ta det där lånet och åka till Danmark för ivf..surt bara att behöva betala ca 20 000 kr för mediciner eftersom man inte får högkostnadsskydd på danska recept. Min gynekolog är motsträvig och vill inte översätta några recept, trots att många gynekologer gör så. Socialstyrelsen avråder nämligen från det eftersom man får behandlingen utomlands, men jag får ju inte hjälp som ensamstående i Sverige.Ingen som känner någon hjälpsam bra gynekolog i Sthlm??
    Känns även svårt att behöva gå igenom det här själv, stort ingrepp och påverkan på kroppen, skulle vara skönt att ha någon att hålla i handen..

• acinna

Är helt chockad över att jag inte fattat att jag faktiskt är gravid. Förra (det som var X) kände jag redan när det fastnade. Visste liksom redan i vecka 3 att jag var gravid...
    Nu har jag inga graviditetssymtom mer än trötthet och stingslighet... Stackars min sambo!

Jag hoppas verkligen att det sitter rätt denna gången, men nu ikväll så känner jag av min vänstra sida. Hoppas bara jag inbillar mig!

Mika: Du kan få låna min sambo, han är bra på att hålla handen! Idag plåstrade han glatt om mig när jag vurpade ner för yttertrappan när jag skulle till jobbet... 

• Mika1980

acinna: hahaha, tack för erbjudandet, nu gillar ju inte jag pojkar men att hålla handen är ju relativt oskyldigt ;)

Nä, tänk om man kunde färdas något år framåt i tiden och ha en fin tjej - och få hjälp av svensk sjukvård.

• acinna

Mika: Jag vet, annars hade jag kanske inte vågat låna ut honom! ;)
    Tänkte mer för att ha någon att hålla i handen i alla jobbiga situationer.
    Tycker det är så tråkigt att du inte kan få hjälp av sjukvården i Sverige... 

• Hjärtat78

Det är ett halvår sen jag tog bort X:et och vä äggledare och förra veckan gjorde dom ett VUL och såg att jag hade äggblåsa på höger äggstock.  Jag hoppades det har lyckats denna gången för samma som Acinna så grät jag för när jag såg en romantisk film häromdan vilket jag inte brukar göra, haft ömma bröst som bara den och fick en kramp i tisdags som att det satte sig.. Har haft toppen humör dom sista dagarna och ska på återbesök på måndag på VUL iom at jag har chokladsysta  på vänster äggstock och förmodligen därför det fastnade i våras pga mycket ärrbildning efter tidigare chokladcystor... Den känns dom det kommer gå vägen denna gången..Är så nervös..

GRATTIS ACINNA!!!

• Mika1980

Magdalena, det låter lovande!! Brukar du kolla med vul? Har du haft äggblåsor på vänster innan? Jag går ju omkring och hoppas på att pergotime nu kan hjälpa höger äggstock att producera ett ägg.

• Melinda och Melvin
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-20 12:11:43 följande:

Fy vad jag känner mig deppig idag =(!

Jag hatar mensen!

Allt känns så långt borta just nu, nästa ÄL är inte på fleeeeera dagar och så väntan på ännu ett BIM med ett negativt resultat!

Dessutom kan vi bara försöka engång till sen måste vi pausa då vi åker utomlands, vi åker den 24 januari och jag skulle ha BIM den 21:a skulle aldrig kunna åka iväg om jag visste att jag var gravid men samtidigt inte visste om den satt rätt!

När jag fick mitt X så var det 18 dgr efter ÄL, skulle inte vilja uppleva det någon annanstans än i sverige faktiskt. Satt på gravid.se sidan och där fkan man ju se kommande fyra försöken med ÄL och beräknad födsel datumen, kändes lagom jobbigt att se att det inte finns ngn chans att man kan få ett barn till sommaren längre utan snarare november/december på sin höjd =(. Förlåt för mitt negativa inlägg men det känns som allt suger just nu! Så less på denna eviga väntan!

Bamsekramar.. vet hur det känns när man måste vänta :( Jag och min färstman ska gifta oss 1 juli 2011 och vi vill båda att det ska ta sig innan det :) så hoppas! Skulle vara så mys att få vara gravid vid vigseln =P
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3