• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Melinda och Melvin
    Mika1980 skrev 2010-11-18 21:39:56 följande:
    MelindaBjörk: jag har varit med om exakt samma sak som du. Det är jäkligt tufft, men så länge du har en äggledare och ägglossning från "rätt" äggstock ska det gå bra, det kan även bli så som acinna säger - att även motsatt äggledare plockar upp ägg. Men jag måste ändå säga emot dig lite acinna..den äggledaren som är kvar plockar inte automatiskt upp alla ägg. Många hamnar i buken och absorberas upp av kroppen också. Därav mitt problem som aldrig har äl på rätt sida.
    Jäkligt tufft och jag beklagar för dig :( men vi får kämpa på :)
  • Melinda och Melvin
    angio101 skrev 2010-11-19 07:40:45 följande:
    melindabjörk: Vad tråkigt det du gått igenom, hade väldigt likt dig nu i januari, med akutfärd, inre blödning, stor operation och borttagen äggledare.

Hur "lätt" det är att bli gravid igen är ju väldigt individuellt, för mig gick det som en dans, plussade i maj och är nu i v30. Jag gick på vul så fort det bara var möjligt och all personal var väldigt förstånde när jag ringde och bokade tid och berättade min historia, gick alltså på vul v6+1

Håller tummarna att det ska ta sig för er alla inne på tråden, följer den varje vecka men postar ganska sällan (så att ni inte behöver känna er avundsjuka för ofta Flört, var likadan själv när jag nojjade som mest/bäst)
    Var som en mardröm och det var det nog för dig me :( hade en väldigt jobbig tid efteråt.. Grattis till ditt plus =D bäbis snart då ^^, mys! bara att kämpa på så hoppas jag på ett plus snart :)
  • Mika1980

LillaFrugan: som jag har skrivit flera gånger så gör jag vul varje månad precis innan ägglossning. Då ser de i vilken äggstock äggblåsan finns, och det är alltid vänster. Man kollade hormonvärden på mig innan  mitt X och då såg det normalt ut, och jag ägglossar varje månad - men som sagt bara på vänster (där äggledaren saknas).

Men jag är glad åt att få göra någonting konkret nu, även om det inte är säkert att det hjälper. Får jag äggblåsor både i vänster och höger äggstock är det ju bara bra, eftersom ägget i höger äggstock då kan bli befruktat. Men självklart kommer jag att göra vul efter pergokuren, om jag plötsligt skulle få flera äggblåsor på höger sida inseminerar jag helt enkelt inte. Men något måste jag göra för jag håller på att bli galen.

• Mika1980

..och jo jag har undersökt sekretet innan äl, och ibland tycker jag att det är mer genomskinligt, men får aldrig sådana där trådar hur mkt jag än försöker. :/

• Mika1980

Melinda: var det på vä sida du hade X:et? Jag har nämligen haft känningar på vänster sida (opererade bort den äggledaren) sedan det som hände, speciellt vid ägglossning och strax efter. Vet inte varför man får så, det borde ju rimligtvis inte finnas så mkt kvar att ha ont i..

• Melinda och Melvin
    Mika1980 skrev 2010-11-19 14:44:15 följande:
    Melinda: var det på vä sida du hade X:et? Jag har nämligen haft känningar på vänster sida (opererade bort den äggledaren) sedan det som hände, speciellt vid ägglossning och strax efter. Vet inte varför man får så, det borde ju rimligtvis inte finnas så mkt kvar att ha ont i..
    Min högra äggledare är borta och har bara min vänstra kvar och aldrig haft ont i den tidigare så tänkte att det kanske tagit sig nu :)
  • Mika1980

Tack lilla Frugan.

Och Melinda, det innebär säkert att du åtminstone har haft äl på vänster, så då är ju oddsen bra. :)

• Melinda och Melvin
    Mika1980 skrev 2010-11-19 16:47:48 följande:
    Tack lilla Frugan.

Och Melinda, det innebär säkert att du åtminstone har haft äl på vänster, så då är ju oddsen bra. :)
    Pirrar så i magen, hoppas hoppas =D
  • Mika1980

Vet hur det känns frugan..:( Jag struntade i att försöka denna månad, känns lite skönt att tänka på annat än äl-test och grav-test hela tiden.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3