• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-04-17 11:54:16 följande:
    Ja.. på onsdag så är det 2 veckor kvar.. ska dit den 5 maj.. knasigt.. Åå spännande å sätta igång på allvar igen..
    mm fast jag ska försöka att inte räkna coh så... får se hur bra det går :P
    Cornelia13 skrev 2010-04-19 21:41:14 följande:
    Jakeline: Då tycker jag att vi ska följas åt nu, ellerhur?
    Absolut! fast, jag kom just på att vi ska ha cocktailparty den 29 maj, så kanske kör på i juni istället.. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Cornelia13
    jakeline skrev 2010-04-19 21:48:59 följande:
    mm fast jag ska försöka att inte räkna coh så... får se hur bra det går :P Absolut! fast, jag kom just på att vi ska ha cocktailparty den 29 maj, så kanske kör på i juni istället.. :P
    Själv ska jag ju cykla tjejvättern 12 juni men försöker iallafall, får väl kräkas på medcyklisterna om det skulle ha blivit nåt
    Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
  • Åttan
    Cornelia13 skrev 2010-04-23 20:21:38 följande:
    Själv ska jag ju cykla tjejvättern 12 juni men försöker iallafall, får väl kräkas på medcyklisterna om det skulle ha blivit nåt
    haha.. ja.. eller så slipper du att kräkas så som jag har gjort..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • MiAmore

Hej tjejer! Jag har inte varit på Fl. på evigheter igen.. Det har blivet så nu sedan jag börjat jobba, att jag helt enkelt inte ORKAT hänga i och skriva i, massa forum. Det har bara blivet lite "halv slö" surfing på Facebook, när jag suttit vid datorn. Men nu har jag ett par saker att berätta om, så nu får jag väl försöka skärpa till mig igen. Ett tag.. *flinar*

Mitt vikariat jag går på nu, ett vikariat på 75% i hemvården i Lund, har jag fått förlängt från den 31/5 till den 30/9. Känns underbart! Vikariatet är också anledningen till nästa sak jag har att berätta om.
    Vi har pratat om att vi skulle starta syskonverkstad efter min mens i augusti månad. Men eftersom att jag tror mig ha hyfsat stora chanser till att få en fast anställning efter mitt vikariat, vill vi inte riskera det på något vis genom att bli gravida innan jag fått besked om detta. Så därför har vi valt att skjuta fram syskonverkstaden. Hur länge har vi inte pratat om, men det rör sig troligtvis bara om ett par-tre månader. Det blir nog att vi kommer starta i okt-nov någon gång. Men inget bestämt. Det kan bli tidigare, men det kan också bli senare. Det beror helt på jobbet. Vi kommer bestämma lite mer exakt startdatum så fort vi vet hur det blir med jobbet efter september månad. Detta beslut ger mig lite blandade känslor. Men det känns faktiskt mest helt ok. Jag hade ju längtat efter att få börja våra försök och att få vara gravid igen och få ett litet syskon till Milo. Men samtidigt så om jag ska vara helt ärlig mot mig själv och tänka med mer än bara hjärtat, så vet jag faktiskt inte om jag skulle orka med att bli två barns mamma när Milo är bara 2-2½ år gammal. 2½-3 år mellan barnen känns faktiskt mer lagom, det hade jag nog orkat bättre. Och nu när vi valt att skjuta fram verkstaden, kommer det att bli närmare 2½-3 år mellan dem, än som det hade blivet om vi startat när vi först tänkt; 2-2½ år mellan.

Hur är annars allt mer er tjejer? Hur går det med graviditeter, verkstad, jobb och allt som händer i era liv?

• Tekla78

Hej, hej. Säger som MiAmore, har inte varit på FL på evigheter igen... eller jag hoppar in och kikar lite då och då, men skumläser orkar oftast inte skriva. I helgen har vi "inflyttningsfest" för våra närmaste vänner med mat och dricka. Det kuliga i kråksången är att ingen av dem vet att vi gift oss (Därför får ingen skriva nååågot på facebook än!)

Vi gifte oss som sagt 24/4, så det är ett tag sedan. Vi åkte in till stadshuset alla tre och hade faktiskt inte klätt upp oss särskilt mycket. Vi hade jeans båda två, han hade skjorta under sin tröja och jag lite extra smycken :) Cermonin var faktiskt ganska högtidlig och mysig. Sen gick vi omkring lite och såg ut över Stockholm efteråt. Åkte hem och tog det lugnt och njöt av stunden. Framåt kvällen kom Ms syster och tog hand om Ludvig så att vi fick gå ut och äta ihop. En fantastisk middag med förrätt, huvudrätt, efterrätt och tillhörande dricka + en öl i baren efteråt. Vi hade hur mysigt och kul som helst!

Kvällen efter var Ms föräldrar inbjudna på middag då vi berättade. De blev superglada över att vi gift oss för de har tjatat på M ett tag eftersom det är bättre då vi har barn. Sen tog det väl ca 1 vecka innan alla andra i familj/släkt fick veta. Ser jättemycket fram emot lördagen då vi får berätta för alla våra vänner :)

• Miniluvan

Tekla: Ja just det! Sorry!!! Grattis så jättemycket! Har helt farit förbi mig att ni skulle gifta er då. Låter som om ni hade en trevlig dag. Det viktiga är ju inte att man har en stor och flott middag med massa gäster och dans och du vet, hela köret, utan som man själv vill ha det. Vi gjorde ju ungefär så vi med, fast jag hade ju sytt en klänning för tillfället och M hade kostym. Sen åt vi middag hemma med våra vittnen.

Så ännu ett stort grattis! {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_flower}

♥ Bastian 090615 ♥
  • jakeline

Grattis Tekla, och välkommen i klubben! Spännande att få berätta för vännerna. Vi tyckte det var roligta tt göra det i hemlighet. ;)

• Åttan

Tänkte uppdatera er lite..  I onsdags så var vi på UL.. det var en alldeles perfekt liten bebis i magen.. jätte livlig, den låg å sparkade med benen å viftade med armarna hela tiden. Allt var som det skulle.. Lite osamarbetsvillig var bebisen som inte ville visa upp sitt fina ansikte.. låg med det neråt hela tiden.. men ett par bilder fick vi med oss hem iallafall.. Enligt bebisen storlek så blev jag flyttad 3 dagar framåt så nytt BF är den 2 oktober!

Kram på er alla..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-05-09 23:59:39 följande:
    Tänkte uppdatera er lite..  I onsdags så var vi på UL.. det var en alldeles perfekt liten bebis i magen.. jätte livlig, den låg å sparkade med benen å viftade med armarna hela tiden. Allt var som det skulle.. Lite osamarbetsvillig var bebisen som inte ville visa upp sitt fina ansikte.. låg med det neråt hela tiden.. men ett par bilder fick vi med oss hem iallafall.. Enligt bebisen storlek så blev jag flyttad 3 dagar framåt så nytt BF är den 2 oktober! Kram på er alla..
    Å vad mysigt!
Svar på tråden Här peppas det, del 9