Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Sussieluskan skrev 2010-03-09 13:04:39 följande:
     Man ska leva MED barnen inte FÖR barnen.
    Vad bra sagt!

Jag måste ju säga att jag och sambon har blivit betydligt mer öppna mot varandra sedan lilltjejen kom till världen, det känns helt naturligt att prata om allt möjligt och vi ger varandra bra stöd tycker jag. Vi var inte direkt de som talade om djupare saker direkt eller känslor innan bebisen och jag gillar att det funkar så bra att prata om sådant nu.
  • VeganMaria

Vad tråkigt angående Tiimari, minns när jag var liten och åkte Finlandsfärjan över till Vaasa, då var Tiimari den BÄSTA butiken att gå in i :) Hörde att det är utförsäljning nu där, ska se om jag och sambon tar oss dit imorgon när de öppnar för att shoppa på oss lite pysselgrejer. Jag håller ju också på med scrapbooking och brukar mestadels handla på Konstnärsshoppen. Finns någon annan butik i stan med scrapbook-grejer? Annars går det ju alltid att beställa från Panduro.se

• VeganMaria

Kaksmulan: Jaså finns Krumelur kvar? Jag har bara hört talas om den butiken, får leta upp den då :)

Marriz: Vad gulligt av dig att bjuda in på hemmafika! Jag och Myra kommer nog :)

• VeganMaria

Oops det är ju Sussieluskan som bjuder på fika hemma, inte Marriz, jag läste lite fel ;)

Ser fram emot barnvagnsbio på onsdagar! Bokar redan in nästa vecka och hoppas att det går nåt bra då, jag vill också se Alice i underlandet ju =)

• VeganMaria
    Fika hos Sussieluskan, onsdag kl 13.30
    Sofia & Amanda (sofiaah)
    Anna & Tove (lillaspindeln)
    Maria % Myra (Veganmaria)
  • VeganMaria

Jag tänkte nog ta 13:22-bussen (nr 5) från Vasaplan till Mariedal imorgon ifall det inte skulle råka tok-krocka med amningen av Myra. Den är på Uttervägen kl 13:32 så jag kommer nog lite senare än halv två om det går bra :)

Någon fler som tänker ta samma buss?

• VeganMaria

Det var gulligt av Sussie att bjuda in en sån stor hord av mammor och bebisar på fika, men vi rymdes ju utan problem - tack Sussie för gästvänligheten!

• VeganMaria

Vi stannar inne idag jag och Myra. Sitter och lägger upp lite grejer (mest PC-spel) till försäljning på Tradera men tänkte nog slå mig ned i bion och kika på film sen, härligt att vara inne med bebis och en kopp te när snön yr utanför :)

• VeganMaria
    Nu tänkte jag styra upp scrapbooking-studiecirkeln!
    Hittills (om jag minns rätt) är det följande intresserade:

Tora
    Lilla spindeln
    Katharina
    Marriz
    Festiz

Jag kommer att maila er så att ni får ge förslag på datum och tider som passar er bäst.
    Är det någon fler som vill haka på så skicka mig gärna ett mail här på Familjeliv!
  • VeganMaria

Hej alla!
    Nu bjuder jag in er på bio i vår hemmabio på Öbacka nu på måndag den 29/3.
    Filmen kör vi igång kl 13:30 så kom gärna en liten stund innan.
    Vi ryms 3 pers i soffan plus 1 i en fåtölj, så max 3 + bebisar kan komma. Först till kvarn! Skriv ett mess här på forumet eller direkt till mig bara :)

Jag tänkte vi kunde se antingen Big Fish (2 tim) eller Garden State (1 tim 40 min), två "gamla" filmer som vi har i DVD-samlingen och som är mysiga att titta på som matiné tillsammans med bebisarna.

Soffbordet kommer att få agera skötbord och det är precis som på barnvagnsbion helt OK om bebisarna skriker eller behöver ammas eller bytas på, fast ni slipper betala 100 kr för att se filmen ;)

För er som inte vet var jag bor kan jag skicka adressen om ni skickar ett mail först.
    Hoppas nån vill komma!
    /Maria

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4