Inlägg från: VeganMaria |Visa alla inlägg
  • VeganMaria

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

VeganMaria skrev 2010-03-19 13:55:56 följande:
    Hej alla! Nu bjuder jag in er på bio i vår hemmabio på Öbacka nu på måndag den 29/3. Filmen kör vi igång kl 13:30 så kom gärna en liten stund innan. Vi ryms 3 pers i soffan plus 1 i en fåtölj, så max 3 + bebisar kan komma. Först till kvarn! Skriv ett mess här på forumet eller direkt till mig bara :) Jag tänkte vi kunde se antingen Big Fish (2 tim) eller Garden State (1 tim 40 min), två "gamla" filmer som vi har i DVD-samlingen och som är mysiga att titta på som matiné tillsammans med bebisarna. Soffbordet kommer att få agera skötbord och det är precis som på barnvagnsbion helt OK om bebisarna skriker eller behöver ammas eller bytas på, fast ni slipper betala 100 kr för att se filmen ;) För er som inte vet var jag bor kan jag skicka adressen om ni skickar ett mail först. Hoppas nån vill komma! /Maria
    Det är ju den 22 på måndag...blev lite fel, sorry ;)
  • VeganMaria

Myra ökar också sakta i vikt, men desto bättre på längden.

• VeganMaria

Jag har tränat på Tenton Mberg, både gym o gruppträning. Gillade att det var så litet och rätt fräscht också! Skulle hellre ha gångavstånd till gymmet än att behöva färdas. Sen känns iksu kanske lite överskattat och det är köer till makinerna på gymmet osv.

• VeganMaria

Skriv upp er ni som kommer på torsdag! Fyller i er som sagt att ni kan komma.

Scrapbooking-träff nr 1 på torsdag kl 13 hos Maria

VeganMaria
    Lilla spindeln
    Thelma82

• VeganMaria

Scrapping och barnvagn: en barnvagn ryms precis utanför vår dörr, sen har vi ett stort vardagsrum där vi kan ordna parkering trots att man då måste igenom hela lägenheten, men det är nog enda lösningen. Så kan ju bebbarna ligga där om de vill =)

Sussie: Du är så väkommen på nästa träff! Även Kaksmulan som inte kunde denna gång heller. Nästa träff blir 8/4.

Idag handlade jag grejer till träffen för över 600 kr :D

• VeganMaria
    Joråsatt: Mamma-barn-gympa lät ju jättemysigt, och vilken bra tid dessutom!
    Jag är jättepeppad på att börja med mamma-barn-yoga i slutet av april då Myra är 8 veckor och kroppen återhämtat sig. Ska öva in ett program och sen se om vi kan köra lite mamma-barn-yoga med er som är intresserade :) Förresten vill du haka på scrappingen?

Mamma till Viktor: Vad jobbigt med sjukan du åkt på, min mamma verkar ha åkt på samma sak och min svärmor med :/ Vår lilla äter också varannan timme, och aktiv "sugtid" har jag klockat till 10-15 minuter. Oftast är det äta 5 min, sova lite, äta 5 min till, sova lite till, äta sista 5 min. Totalt tar amningspassen allt från 20 min till en timme beroende på lillans dagsform :)
  • VeganMaria

Haha, här är också en liten en i babygymet med mamma framför datorn, inte helt populärt men som tur var har jag även lärt mig amma vid datorn nu, så det får bli multitasking en stund :)

• VeganMaria
    Igår kväll var det premiär hemma hos oss för första användandet av nappflaska!
    Jag använder mjölkuppsamlare på det motsatta bröstet som ammas, och provade att spara mjölken i kylen, det blev ca 100 ml från tre eller fyra amningar.

Igår kväll vid nio så provade sambon att ge henne den uppvärmda mjölken i flaskan (köpt på Apoteket) och det gick jättebra! Först åt hon 50 ml, sen ville hon ta en paus, och sen åts 30 ml till upp. På detta sov hon jättegott när jag bar runt henne i bärsele i en timma.

Känns praktiskt att kunna göra såhär när man är bortbjuden nån kväll på film eller spel och inte vill avbryta tillställningen med att sitta och amma i en timme. Och så tror jag sambon tyckte det var roligt att få prova ge henne mat också

Nån fler som gör som vi?
  • VeganMaria

Katharina, kanske kan du ge henne lite fråb bröstet och sen från flaskan? Fast då måste du ju ändå upp mitt i natten förstås, knepigt!

• VeganMaria

Thelma: Det där med olika kvalitet på mjölken på olika tider på dygnet tycker jag stämmer in jättebra. Vår dotter både äter snabbare och sover längre pass på nätterna än på dagarna. Och fram till aftonen brukar amningarna gå rätt smidigt, men när klockan blir sex-sju på kvällen så är det väl den "vattniga" bröstmjölken som tar över (har jag läst på flera ställen) och då kan hon vara hur gnällig och tjorvig som helst!

Igår tjorvade hon supermycket vid nio-tiden, men så fort vi la oss i sängen kl tio så slocknade hon. Kanske ville hon komma till sängen bara, eller så blev det äntligen lugn och ro där istället för att mamma o pappa gick runt och försökte få henne att sova?

De är förunderliga de små liven :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4