• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av.
    Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut..
    Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller.

Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30
    Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden.
    Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej!

Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav.
    När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 11:25
    Tack alla ni som kommet med stöttande och gulliga inlägg. Vill bara säga att jag nu förstått att det säkert bara var ett missförstånd från min sida och att det inte längre är ett problem..
    Ni som bara vill idotförklara mig kan sluta med det nu.

• Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(
  • Freddan
    Anonym skrev 2010-02-07 14:15:02 följande:
    Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av. Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut.. Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller. Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan.. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30 Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden. Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej! Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav. När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.
    Är det bara jag som inte fattar kopplingen mellan frågan "Men hur ser pappan ut" och att ts skulle därmed vara ful?
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • Anonym
    Freddan skrev 2010-02-08 11:20:01 följande:
    Är det bara jag som inte fattar kopplingen mellan frågan "Men hur ser pappan ut" och att ts skulle därmed vara ful?
    Ett antal gånger har jag skrivit att det var ett missförstånd från min sida och att jag nu förstått att de säkert inte menade så och att jag inte känner så längre.   Men tja,orkar man inte läsa tråden så  blir det lätt så här.
  • Freddan
    Anonym skrev 2010-02-08 11:22:56 följande:
    Ett antal gånger har jag skrivit att det var ett missförstånd från min sida och att jag nu förstått att de säkert inte menade så och att jag inte känner så längre.   Men tja,orkar man inte läsa tråden så  blir det lätt så här.
    Nej, vem orkar läsa hela tråden när man läsa bara ts.
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • Anonym
    Freddan skrev 2010-02-08 11:24:03 följande:
    Nej, vem orkar läsa hela tråden när man läsa bara ts.
    Men så ligger det till iaf.
  • pluppfamiljen

Ha ha jag är inte någon skönhet men guud vilka vackra barn du har brukar folk s'ga åt mig ...Ha ha Vadå ful vem bryr sig!? Du är fin {#lang_emotions_sunny}

5 barns mamma
  • Anonym
    pluppfamiljen skrev 2010-02-08 11:51:43 följande:
    Ha ha jag är inte någon skönhet men guud vilka vackra barn du har brukar folk s'ga åt mig ...Ha ha Vadå ful vem bryr sig!? Du är fin
    Hehe. Jaa det är ju alltid kul med såna kommentarer;)
  • Anonym (nothing)

Äh, det är var väl ingenting. När jag hade fått min dotter och hon var kanske 4 månader så sa min kompis som jag umgås mest med att: "jag kan inte förstå att du är så söt" till min dotter...ska man ta åt sig då?

• Anonym
    Anonym (nothing) skrev 2010-02-08 12:14:44 följande:
    Äh, det är var väl ingenting. När jag hade fått min dotter och hon var kanske 4 månader så sa min kompis som jag umgås mest med att: "jag kan inte förstå att du är så söt" till min dotter...ska man ta åt sig då?
    Jaa det var väl inte så snällt sagt,men hon kanske inte menade nåt illa. Knepigt det där som sagt.
  • Xay1de

Du överreagerade säkert! Graviditetshormoner är läskiga! Min son var faktiskt inte alls särskilt söt när han var nyfödd, såg mest ut som en arg farbror. Men nu får vi kommentarer hela tiden om hur fruktansvärt söt han är (tackar hans far för de skarpa, finska anletsdragen).

• Anonym
    Xay1de skrev 2010-02-08 12:28:15 följande:
    Du överreagerade säkert! Graviditetshormoner är läskiga! Min son var faktiskt inte alls särskilt söt när han var nyfödd, såg mest ut som en arg farbror. Men nu får vi kommentarer hela tiden om hur fruktansvärt söt han är (tackar hans far för de skarpa, finska anletsdragen).
    Haha vad rolig du är! En arg farbror{#lang_emotions_laughing}   Ja,de här hormonerna är inte att leka med{#lang_emotions_djavulsk}
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(