• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av.
    Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut..
    Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller.

Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30
    Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden.
    Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej!

Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav.
    När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 11:25
    Tack alla ni som kommet med stöttande och gulliga inlägg. Vill bara säga att jag nu förstått att det säkert bara var ett missförstånd från min sida och att det inte längre är ett problem..
    Ni som bara vill idotförklara mig kan sluta med det nu.

• Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(
  • Anonym
    lillekatt skrev 2010-02-07 14:32:30 följande:
    Ja joo jag vet.. Alltså det är inte så att jag går runt och oroar mig över det här längre men jag blev ju lite ledsen när jag fick de kommentarerna,som sagt så var det bara i början jag kände så och jag var så osäker på allt med grav osv. Men nu älskar jag det lilla livet i magen!
  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-02-07 14:32:15 följande:
    Det har inte du med att göra!
    jag trodde när man skaffade barn så är det med någon man älskar men jag blir förvånad varje gång jag loggar in på fl.

tack och hej.
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 14:34:49 följande:
    jag trodde när man skaffade barn så är det med någon man älskar men jag blir förvånad varje gång jag loggar in på fl. tack och hej.
    Jaha? fortsätt du att leva tryggt i din instängda trångsynta värld. Hej på dig!
  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-02-07 14:37:27 följande:
    Jaha? fortsätt du att leva tryggt i din instängda trångsynta värld. Hej på dig!
    ursäkta?? jag kan bara inte förstå hur man kan vara orolig att ens barn som man älskar ska vara ful. man bör vara mer orolig på om barnet är friskt eller inte.
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 14:39:42 följande:
    ursäkta?? jag kan bara inte förstå hur man kan vara orolig att ens barn som man älskar ska vara ful. man bör vara mer orolig på om barnet är friskt eller inte.
    Det är jag också orolig över,det ena utesluter inte det andra. Synd att du inte har plats för åsikter som inte platsar i din värld..
  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-02-07 14:42:25 följande:
    Det är jag också orolig över,det ena utesluter inte det andra. Synd att du inte har plats för åsikter som inte platsar i din värld..
    alltså varför går du till personlig attack??? sånt får man inte göra härinne.
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 14:44:38 följande:
    alltså varför går du till personlig attack??? sånt får man inte göra härinne.
    Läs dina inlägg så förstår du kanske varför jag reagera som jag gjorde. Det var hemskt provocerande. Trodde förresten du skulle gå eftersom du ändå bara blir irriterad här inne på fl för att alla inte tycker som du.
    Nu tänker jag inte svara på fler av dina inlägg.
    Dina frågor har inte ens med ts att göra så det är snarare du som gått till personlig attack!
  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-02-07 14:48:44 följande:
    Läs dina inlägg så förstår du kanske varför jag reagera som jag gjorde. Det var hemskt provocerande. Trodde förresten du skulle gå eftersom du ändå bara blir irriterad här inne på fl för att alla inte tycker som du.Nu tänker jag inte svara på fler av dina inlägg.Dina frågor har inte ens med ts att göra så det är snarare du som gått till personlig attack!
    jag bara frågar dig varför du skaffar barn med en man du tycker är ful, det är inte alls provocerande. sen skrev jag att jag trodde man skaffade barn av kärlek och lite sånt vilket inte alls är provocerande.

det du skrev var lite personlig attack eftersom du har ingen aning om hur jag är och svaret på det du skrev, jag är väldigt öppen för åsikter men jag kan ändå inte förstå hur världen kan vara så ytlig att man går omkring och vara orolig över att ens barn i magen ska vara ful.
  • MinNatalie

Det är vanligare än vad man tror att endel blivande mödrar oroar sig över dolda sjukdomar och/eller utseendet på barnet i magen. Vanligast är det bland dom som blivit gravid med någon som dom kanske inte skulle ha ett seriöst förhållande med.

Varför ska det vara tabu att prata om sånthär?? Vet ni hur många det finns som får en mindre depression/ångest efter att barnet har fötts och ångrar sitt val (just då)?? MEN det går i det flesta fall över och är helt NORMALT.
    Ts är inte ett dugg konstig/ovanlig...bara det att så få verkligen vågar berätta dessa tankar kring barnet i magen eftersom dom blir nedtrycka!

• Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 14:52:37 följande:
    jag bara frågar dig varför du skaffar barn med en man du tycker är ful, det är inte alls provocerande. sen skrev jag att jag trodde man skaffade barn av kärlek och lite sånt vilket inte alls är provocerande. det du skrev var lite personlig attack eftersom du har ingen aning om hur jag är och svaret på det du skrev, jag är väldigt öppen för åsikter men jag kan ändå inte förstå hur världen kan vara så ytlig att man går omkring och vara orolig över att ens barn i magen ska vara ful.
    Och att om jag var orolig så skulle jag i princip göra abort,du skrev att om jag var orolig så skulle jag inte skaffa barn när jag redan är gravid,det var elakt sagt men det kanske du glömt att du skrev? Nåja! Du känner inte mig heller men drar slutsatsen att eftersom jag inte är ihop med pappan så har jag aldrig älskat honom. Och även om det bara varit en en gångs grej med den killen och blivit gravid så har du inte rätt att döma mig. Bara för att inte du förstår så betyder det inte att det är fel..

Hejdååå!
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(