• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av.
    Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut..
    Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller.

Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30
    Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden.
    Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej!

Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav.
    När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 11:25
    Tack alla ni som kommet med stöttande och gulliga inlägg. Vill bara säga att jag nu förstått att det säkert bara var ett missförstånd från min sida och att det inte längre är ett problem..
    Ni som bara vill idotförklara mig kan sluta med det nu.

• Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(
  • Anonym
    Rockangel01 skrev 2010-02-07 15:17:05 följande:
    Undrar verkligen hur gammal du är?! Första tanken borde väl vara att man hoppas att barnet blir friskt! Varför ens ödsla tid på att oroa sig över om barnet ska bli fult? Troode inte jag kunde bli förvånad längre..men det kunde jag visst
    Och det ena utesluter inte det andra. Det har jag också oroat mig över. Och som jag skrev,jag oroade mig för det här i början. Men som vanligt tolkar flare det som de vill för att ge sig på den personen.
  • lillekatt
    Anonym skrev 2010-02-07 14:34:44 följande:
    Ja joo jag vet.. Alltså det är inte så att jag går runt och oroar mig över det här längre men jag blev ju lite ledsen när jag fick de kommentarerna,som sagt så var det bara i början jag kände så och jag var så osäker på allt med grav osv. Men nu älskar jag det lilla livet i magen!
    Jo, men det är ju det viktigaste, alltså att du känner att du kan ge tillräckligt med kärlek och omtanke till ditt barn. Sen så tycker jag inte att du ska lägga för stor vikt vid barnets utseende, de flesta bebisar är ju lika söta allihopa :)
    Men om du verkligen mår dåligt över detta så kanske du kan försöka hitta någon professionell att prata med. 
    Lycka till!
  • Gabriella83

Jag tycker inte alls det är konstigt att man kan oroa sej över om ens bebis ska vara ful.Jag grät floder när jag väntade min första son,pga att jag såg på ul-bilderna och tyckte det såg ut som om bebisen hade min mormors profil:)Man kan få för sej en hel del saker när man är gravid,och inget man känner borde vara tabu,man borde kunna prata om allt,det man känner betyder inte att man kommer att älska barnet mindre när det kommer ut pga av detta,eller pga jur det ser ut!Hormonerna rusar och man kan tom få helt sjuka drömmar!Allt detta är normalt och jag tycker inte att man ska dömas för det!Naturligtvis kommer man inte att tycka att ens barn verkligen är fult när det kommer ut!

• Anonym
    lillekatt skrev 2010-02-07 15:22:52 följande:
    Men jag skriver ju och du citerade det också,att jag inte går runt och mår dåligt över det;)
    Men tack iaf:P
  • puuhmage

hur gammal är du?? inget illa menat......

• Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 15:31:19 följande:
    hur gammal är du?? inget illa menat......
    Så varför undrar du? jag gissar att tanken bakom din fråga inte var så snällt? ;)
  • puuhmage

jo det va inget illa menat ja tänkte om du va ung så är det nog vanligare att man tänker på utseendet än om man är älder osv.....

• Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 15:38:13 följande:
    jo det va inget illa menat ja tänkte om du va ung så är det nog vanligare att man tänker på utseendet än om man är älder osv.....
    Som sagt,så är det ganska vanligt att man har såna här funderingar,har inget med åldern att göra.
  • puuhmage

jasså??? ja har aldrig hört någon äldre 25+ 30+ 40+ säga nått om det men där imot har ja hört 17 + säga det med utseendet

• R A K

Ni som tycker att det här ämnet är löjligt och "omoget" (eller vad ni nu än väljer att klassifiera detta inlägg som) så är det tydligen inte löjligt och omoget nog för att ignorera det. Ogillar ni ämnet, så skippa att svara på det.
    Det här är inte ett dugg ytligare än att klaga på att hela londons tunnelbanekarta är ritat på magen (bristningar).

jag tycker det är modigt att våga erkänna sin rädsla...för hur ofta har man inte tänkt "oj vilken ful bebis!!" och man vill inte att ens eget skall vara fult heller. Det handlar inte om ytlighet eller osäkerhet, utan snarare så handlar det egentligen bara om att man befinner sig i en situation man inte har kontroll över, man väntar på något okänt och vet egentligen inte vart tankarna kan föra dig!

Första gången jag fick barn, blev jag faktiskt rädd för det när de slängde upp henne på min mage sekunderan efter att hon var född! Det kändes äckligt på något sätt och jag tyckte att hon såg såå konstig ut...men bara några minuter efter, och jag hade lugnat ner mig så tittade jag bara på henne och då klickade det! Hon var ju ruktigt vacker!

Så....spela ringen roll vad det är man är rädd för som blivande mor, det viktigaste är att inte vara rädd för att sätta en röst på rädslan och få ut den!

Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(