• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av.
    Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut..
    Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller.

Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30
    Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden.
    Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej!

Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav.
    När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 11:25
    Tack alla ni som kommet med stöttande och gulliga inlägg. Vill bara säga att jag nu förstått att det säkert bara var ett missförstånd från min sida och att det inte längre är ett problem..
    Ni som bara vill idotförklara mig kan sluta med det nu.

• Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(
  • lillekatt
    Anonym skrev 2010-02-07 14:20:30 följande:
    Därför att de också pratat om det och man varit inne på samma ämne i princip.. De har ju frågat: men är pappan är snygg så har jag svarat typ,nää det är han väl inte och då var det nån som sa,aj då..
    Ja men då menar de väl att barnet blir fult pga av killens utseende och inte pga av ditt.
    Men varför är du så rädd för att få ett fult barn? 
  • Anonym

TS. Men herregud, väx upp. Det var det töntigaste inlägget jag hört - alla kategorier. Skönheten sitter i betraktarens öga.

• Anonym
    Anonym (spegel) skrev 2010-02-07 14:23:20 följande:
    Men du, varför bry dig om vad de tycker? Ställ dig framför spegeln. Tycker du att du ser bra ut? Om ja, inga problem. Om nej, jobba på din självkänsla. Vi är alla vackra på olika sätt. Det gäller bara att uppskatta det man har. Jag har tex utstickande haka, men vackra ögon och fina kindben. Jag är ingen modell, men jag tycker att jag är snygg. Det är det enda som spelar roll.
    Jag ser väl okej ut tycker jag men pappan ser lite "alkis" ut som jag förresten inte är ihop med men han kommer ha kontakt med barnet sen. Så därför är jag rädd att barnet ska se jätte konstig ut,men den behöver förhoppningsvis inte likna nån av oss två:P
  • Anonym
    lillekatt skrev 2010-02-07 14:25:11 följande:
    Jag vet inte,kanske för att jag inte vill att den ska vara ful? men självklart kommer jag älska den massor och tycka att den är finast i stan;)
  • Anonym (spegel)
    Anonym skrev 2010-02-07 14:26:36 följande:
    Jag ser väl okej ut tycker jag men pappan ser lite "alkis" ut som jag förresten inte är ihop med men han kommer ha kontakt med barnet sen. Så därför är jag rädd att barnet ska se jätte konstig ut,men den behöver förhoppningsvis inte likna nån av oss två:P
    Om barnet nu mot förmodan skulle se konsigt ut är det DITT jobb att se till att barnet lär sig att uppskatta SIN skönhet!!! Alla är vackra på olika sätt. Det sitter i självkänslan.
    Anonym skrev 2010-02-07 14:26:08 följande:
    TS. Men herregud, väx upp. Det var det töntigaste inlägget jag hört - alla kategorier. Skönheten sitter i betraktarens öga.
    Nej det sitter i din egen självkänsla. Om du känner dig snygg blir du också det i andras ögon.
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 14:24:30 följande:
    jag har aldrig maken om någon som har oroat sig om att få ett fult barn. alla barn är vackra på sitt eget lilla sätt, vart är världen på väg??? och jag tycker, är du så orolig att ditt barn kommer bli fult så skaffa inte barn då. problemet löst.
    Behåll ditt elaka inlägg för dig själv! Lite svårt att inte skaffa barn när jag redan är med barn och det var inte så jag menade,att jag är livrädd,det var bara nåt jag tog upp,precis som du har dina funderingar.. Bara för att du aldrig hört nåt liknande så betyder det inte att folk inte oroat sig för det någonsin,det är säkert ingen som vågat ta upp det i din närhet,vad vet jag.
  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-02-07 14:26:36 följande:
    varför skaffar du barn med en kille som du inte ens är ihop med och som enligt dig är ful och ser lite alkis ut???
  • puuhmage

<STRONG>ja har hört att måna tycker att fula föreldrar har fått hur fina barn som helt typ hur kan dom 2fula få ett sånt fin sött barn osv.........<BR><BR><BR></STRONG>

• Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 14:30:47 följande:
    varför skaffar du barn med en kille som du inte ens är ihop med och som enligt dig är ful och ser lite alkis ut???
    Det har inte du med att göra!
  • lillekatt
    Anonym skrev 2010-02-07 14:27:53 följande:
    Jag vet inte,kanske för att jag inte vill att den ska vara ful? men självklart kommer jag älska den massor och tycka att den är finast i stan;)
    Ja men ful enligt vem då??? Dina kompisar? Markus på ICA? 5 åriga Greta på gården?
    Satsa din energi på att se till att ditt barn blir en trygg individ som kan stå upp för sig själv och andra istället för att bry dig om vad andra tycker.
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(