• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av.
    Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut..
    Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller.

Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30
    Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden.
    Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej!

Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav.
    När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 11:25
    Tack alla ni som kommet med stöttande och gulliga inlägg. Vill bara säga att jag nu förstått att det säkert bara var ett missförstånd från min sida och att det inte längre är ett problem..
    Ni som bara vill idotförklara mig kan sluta med det nu.

• Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(
  • Anonym

Jag skulle inte ta det som du gör.. jag har tänkt tanken själv. Jag vill att min lilla bebis ska vara en söt lite en... en kompis till migs son såg ut som ja.. jag vet inte. men söt vad han inte.. men de älskar han ju lika mycket ändå OCH jag tror nog de tycker han är underbart söt ändå..

iaf.. om jag skulle prata om min bebis och att jag inte vill få en ful bebis.. och nån frågade mig hur pappan ser ut.. det är klart de frågar det. De ser ju dig, och du ser säkert normal ut.. alltså måste de ju fråga hur pappan ser ut. Vad finns det annars för fråga... ? 
  • Anonym
    MinNatalie skrev 2010-02-07 14:55:50 följande:
    Det är vanligare än vad man tror att endel blivande mödrar oroar sig över dolda sjukdomar och/eller utseendet på barnet i magen. Vanligast är det bland dom som blivit gravid med någon som dom kanske inte skulle ha ett seriöst förhållande med. Varför ska det vara tabu att prata om sånthär?? Vet ni hur många det finns som får en mindre depression/ångest efter att barnet har fötts och ångrar sitt val (just då)?? MEN det går i det flesta fall över och är helt NORMALT. Ts är inte ett dugg konstig/ovanlig...bara det att så få verkligen vågar berätta dessa tankar kring barnet i magen eftersom dom blir nedtrycka!
    Wow! Äntligen nån som förstår och inte dömer! Jag fattar inte heller varför man inte får prata om sånt utan att folk blir så här provocerade. Nää men här på fl så bajsar inte mammor när barnet är litet och ingen ger sin unge burkmat för då är man hemsk mamma. och om man förmodan skulle råka säga att man inte tycker att ens barn är söt så borde man inte få ha barn..
  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-02-07 15:01:33 följande:
    Och att om jag var orolig så skulle jag i princip göra abort,du skrev att om jag var orolig så skulle jag inte skaffa barn när jag redan är gravid,det var elakt sagt men det kanske du glömt att du skrev? Nåja! Du känner inte mig heller men drar slutsatsen att eftersom jag inte är ihop med pappan så har jag aldrig älskat honom. Och även om det bara varit en en gångs grej med den killen och blivit gravid så har du inte rätt att döma mig. Bara för att inte du förstår så betyder det inte att det är fel..Hejdååå!
    fast om det är ett engångsligg så skyddar man väl sig??? du har kanske älskat honom men du visar ingen respekt för honom alls när du beskriver honom som en alkis och att han är ful.

jag visste inte du var gravid när jag skrev första meddelandet.
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 15:06:15 följande:
    fast om det är ett engångsligg så skyddar man väl sig??? du har kanske älskat honom men du visar ingen respekt för honom alls när du beskriver honom som en alkis och att han är ful. jag visste inte du var gravid när jag skrev första meddelandet.
    Moralkaka på moralkaka. Snälla ge dig. Jag är inte intresserad av dina åsikte!
  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-02-07 15:09:26 följande:
    Moralkaka på moralkaka. Snälla ge dig. Jag är inte intresserad av dina åsikte!
    jag ger mig, du verkar för ja du vet.
  • Anna o Leia
    Anonym skrev 2010-02-07 15:05:30 följande:
    Wow! Äntligen nån som förstår och inte dömer! Jag fattar inte heller varför man inte får prata om sånt utan att folk blir så här provocerade. Nää men här på fl så bajsar inte mammor när barnet är litet och ingen ger sin unge burkmat för då är man hemsk mamma. och om man förmodan skulle råka säga att man inte tycker att ens barn är söt så borde man inte få ha barn..
    Jag tycker inte att det e så konstigt att man har funderingar kring det. Man kommer ju att älska sitt barn vilkorslöst oavsett utseende ändå. men det e klart man undrar:) sen vet jag även snygga mammor o pappor som faktiskt inte fått så snygga barn som man kunde tro och en vän till mig har två föräldra som ser väldigt alldagliga ut o hon och hennes syskon e jättesnygga:) jag lovar dig att när ditt barn ligger på ditt bröst efter förlossningen kommer du att tycka att ditt barn e det vackraste i världen:)
  • Anonym
    pussgurkan86 skrev 2010-02-07 15:11:57 följande:
    jag ger mig, du verkar för ja du vet.
    Nej jag vet inte,är du för feg för att skriva det? rädd för att bli anmäld. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om mig.
    Gå och ta hand om dina barn istället för att sitta här fl och irritera och attackera folk.
  • Rockangel01

Undrar verkligen hur gammal du är?!

Första tanken borde väl vara att man hoppas att barnet blir friskt!
    Varför ens ödsla tid på att oroa sig över om barnet ska bli fult?

Troode inte jag kunde bli förvånad längre..men det kunde jag visst

• Anonym

Barnet kommer vara underbart sött och fint i dina ögon hur det än blir.
    Min son är det sötaste finaste barnet jag någonsinn har sett och jag tror nog att det är rätt vanligt att känna så. Du behöver inte oroa dig!!! :)

• Anonym
    Anna o Leia skrev 2010-02-07 15:14:34 följande:
    Jag tycker inte att det e så konstigt att man har funderingar kring det. Man kommer ju att älska sitt barn vilkorslöst oavsett utseende ändå. men det e klart man undrar:) sen vet jag även snygga mammor o pappor som faktiskt inte fått så snygga barn som man kunde tro och en vän till mig har två föräldra som ser väldigt alldagliga ut o hon och hennes syskon e jättesnygga:) jag lovar dig att när ditt barn ligger på ditt bröst efter förlossningen kommer du att tycka att ditt barn e det vackraste i världen:)
    Jaa och jag är helt hundra på att jag också kommer känna likadant. Som du sa,det är ju vanligt att man oroar sig för sånt här i början:P  Men många är så trångsynta eller för hjärntvättade för att våga uttrycka vad de tycker.
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(