• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av.
    Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut..
    Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller.

Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30
    Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden.
    Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej!

Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav.
    När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 11:25
    Tack alla ni som kommet med stöttande och gulliga inlägg. Vill bara säga att jag nu förstått att det säkert bara var ett missförstånd från min sida och att det inte längre är ett problem..
    Ni som bara vill idotförklara mig kan sluta med det nu.

• Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(
  • Anonym (jadu)

Jag har levt relativt många år och jag menar inte att det är ovanligt att fundera i dessa banor, det jag ifrågasatte var ditt sätt att bemöta folk. Och att bli så ledsen av en sån kommentar är inte "normalt" och reagera så starkt när folk inte håller med dig får mig att tro att du behöver jobba på din självkänsla

Om alla här skriver att du kanske bör tänka på att använda lite trevligare ton och ha ett något bättre bemötande så kanske det ligger något i det?

• Karinbarin

Orkade inte riktigt läsa ts, men känner att de inte alls behövt mena att just du var ful.. Utan kanske var orolig att pappan till barnet skulle se ut som något träsktroll eftersom du verkade oroa dig. Låter mest som du var osäker själv.

Jag var också jätteorolig när jag var gravid att jag skulle få ett fult men framför allt tråkigt barn utan utstrålning.
    Som någon här på sista sidan sa, man önskar sina barn det bästa det inkluderar ett fördelaktigt yttre..

• puuhmage
    Anonym skrev 2010-02-07 20:00:55 följande:
    Du höll med hon som skrev att jag var otrevlig,det var iaf henne du citerade.Du verkar inte heller så säker som ger dig på mig sådär.
    asg ja har värsta självförtroendet  ja är vuxen o ha koll osv

du gillar ej sanningen o när folk går imot dig el säger saker som du inte vill höra men du lycka till hoppas du växer upp....
  • Anonym
    Anonym (jadu) skrev 2010-02-07 20:02:39 följande:
    Jag har levt relativt många år och jag menar inte att det är ovanligt att fundera i dessa banor, det jag ifrågasatte var ditt sätt att bemöta folk. Och att bli så ledsen av en sån kommentar är inte "normalt" och reagera så starkt när folk inte håller med dig får mig att tro att du behöver jobba på din självkänsla Om alla här skriver att du kanske bör tänka på att använda lite trevligare ton och ha ett något bättre bemötande så kanske det ligger något i det?
    Det är inte alla som skriver att jag är otrevlig,det är fräsmt de som inte varit så trevliga från början och som jag sen reagerat på,men det får man inte för då är det jag som är elak osäker och gud vet vad..
    Så nu ska du komma och tala om för mig vad jag får bli ledsen över och inte? haha,vem tror du att du är egentligen? alla är vi olika och reagerar olika på olika situationer..
  • Anonym
    puuhmage skrev 2010-02-07 20:06:35 följande:
    asg ja har värsta självförtroendet  ja är vuxen o ha koll osv du gillar ej sanningen o när folk går imot dig el säger saker som du inte vill höra men du lycka till hoppas du växer upp....
    Så du är vuxen? kanske ska lära dig att stava först?
  • Aiva

Har inte läst hela tråden. Men både jag och min man oroade oss för ett fult barn när vi väntade vår första. Och vår första tanke när vi såg sonen var just "Åhh vad fin han e!!", nu när jag kollar på fotona fr förlossningen tycker jag mest han påminner om Chucky, onda dockan
    Du kommer säkert avguda ditt barn när h*n föds

• Anonym
    Aiva skrev 2010-02-07 20:11:30 följande:
    Har inte läst hela tråden. Men både jag och min man oroade oss för ett fult barn när vi väntade vår första. Och vår första tanke när vi såg sonen var just "Åhh vad fin han e!!", nu när jag kollar på fotona fr förlossningen tycker jag mest han påminner om Chucky, onda dockan Du kommer säkert avguda ditt barn när h*n föds
    Onda dockan? haha vad läskigt:P Men jag förstår vad du menar;)
    Joo men det är jag helt säker på att jag kommer att tycka{#lang_emotions_wink}
  • Aiva
    Anonym skrev 2010-02-07 20:13:21 följande:
    Onda dockan? haha vad läskigt:P Men jag förstår vad du menar;) Joo men det är jag helt säker på att jag kommer att tycka
    Jag tyckte dock som sagt att han var världens finast just då
  • Anonym
    Aiva skrev 2010-02-07 20:15:13 följande:
    Jag tyckte dock som sagt att han var världens finast just då
    Jaa det är märkligt det att man inte kan se det just då:)
  • Rhino

Har bara läst TS...

Men när du skriver att folk frågar hur pappan ser ut, tänkte jag direkt att dina kompisar tänker:
    Varför skulle du få ett fult barn? Ser pappan riktigt hemsk ut, eller? Varför skulle du annars komma på tanken att ditt barn kommer bli fult?

Så tänkte jag när jag läste din TS. Jag tänkte inte att kompisarna antydde att DU var ful...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(