• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Nu kanske jag kommer få skit för mitt inlägg men det är jag inte intresserad av.
    Två gånger har det hänt att när jag pratat med 2 bekanta "kompisar" så har jag mitt i samtalet när man ändå varit inne på det att jag i början var rädd att jag skulle få ett fult barn,och jag vet att jag inte är ensam om att ha känt så. Känner dock inte så längre men när jag tagit upp det så har jag fått frågan: Men hur ser pappan ut? och när de märkt hur jag reagerat så har de skyndat sig att säga nää men asså  du är söt och så,det var inte så jag menade?  då säger de faktiskt i princip att jag är ful eftersom de frågar hur pappan ser ut..
    Och nu är jag verkligen rädd eftersom jag inte ser ut som nån "pangbrud" och pappan inte är nån Brad pitt och vi är förresten inte ihop heller.

Nää jag ville mest skriva av mig för jag har blivit så ledsen varje gång jag får den frågan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-07 17:30
    Känner att jag måste uppdatera för även om jag sagt det några gånger i tråden så missar folk det hela tiden.
    Jag känner inte så här längre,det var i början av min grav som jag gick och var orolig över det men självklart är det viktigaste att barnet är friskt och det har jag också oroat mig över från början och fortfarande och det är helt okej!

Det är också fullt normalt att vara orolig över att få ett "fult" barn även sent i grav.
    När man ser hur folk reagerat över min fråga här på tråden så är det inte så konstigt att ingen vågar säga nåt offentligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 11:25
    Tack alla ni som kommet med stöttande och gulliga inlägg. Vill bara säga att jag nu förstått att det säkert bara var ett missförstånd från min sida och att det inte längre är ett problem..
    Ni som bara vill idotförklara mig kan sluta med det nu.

• Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(
  • Rockangel01
    Anonym skrev 2010-02-07 15:22:03 följande:
    Och det ena utesluter inte det andra. Det har jag också oroat mig över. Och som jag skrev,jag oroade mig för det här i början. Men som vanligt tolkar flare det som de vill för att ge sig på den personen.
    Försöker inte ge mig på nån.Om det kan lugna dig så finns det föräldrar där båda är skitsnygga som får mindre vackara barn.Och tvärtom också naturligtvis.Njut av den här tiden istället för att oroa dig för nåt du ändå inte kan styra över.
  • Anonym
    Rockangel01 skrev 2010-02-07 16:11:43 följande:
    Försöker inte ge mig på nån.Om det kan lugna dig så finns det föräldrar där båda är skitsnygga som får mindre vackara barn.Och tvärtom också naturligtvis.Njut av den här tiden istället för att oroa dig för nåt du ändå inte kan styra över.
    Då behöver du inte ta åt dig.
  • ThisIsMe

Va? Om man ska kunna svara på frågan "tror du mitt barn kommer bli fult" så måste man ju få veta hur pappan ser ut. Varför måste den frågan betyda att de tycker du är ful? Tänk lite längre än näsan räcker!!

• Rockangel01
    Anonym skrev 2010-02-07 16:12:34 följande:
    Då behöver du inte ta åt dig.
    Du är verkligen en trevlig människa du.Är nog inte barnets utseende du ska oroa dig för.
  • Anonym
    Rockangel01 skrev 2010-02-07 16:50:54 följande:
    För att jag skrev att du inte behövde ta åt dig? Öh ookeeej!
  • Anonym (jadu)

hahahaha, maken till paranoid TS har jag aldrig skådat. Så jäkla löjligt så det finns inte. Ingen har vart otrevlig mot dig men du vränger på allt till din nackdel. Att fråga hur pappan ser ut har ju inget med att göra om du är snygg eller inte. Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Ett besök hos psykolog för din självkänsla kan ju vara en bra start, prata med dom på MVC så hjälper dom dig. Det är inte sunt att bete sig som du gör just nu, även fast du är anonym.

• Anonym

Jag och min man brukar skämta om att vårt barn ENDAST kommer få allt vi har komplex för, som GIGANTISKA fötter, enormt stora vader, klena lår, biaffrabarnsmage, klena axlar, dubbelhaka som går över i en oändlighet, en höknäsa, och stora röda kinder, samt råtthår. Och trots det VILL vi ha barn, vi bryr oss inte om hur det skulle se ut, man vet ju aldrig som andra har sagt om det blir friskt eller kanske får något handikapp, men varje barn är en gåva, det är ju något nytt som aldrig varit tidigare. En välsignelse, och ska ses som ett sådant.

• StarkMamma

Om jag skulle tänkt på utseendet så skulle jag aldrig haft några barn!
    Jag är ingen skönhet och mina män har inte varit det heller.
    Men det enda jag önskade mig var friska barn som jag kunde ge kärlek och älska. Och så blev det även m det stora plusset är att dom alla blev skönheter Kolla mitt galleri på mina 2 minsta så kan ni se hur bra det kan gå även om man inte är etta på skönhetsskalan.

2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Anonym
    Anonym (jadu) skrev 2010-02-07 17:16:00 följande:
    hahahaha, maken till paranoid TS har jag aldrig skådat. Så jäkla löjligt så det finns inte. Ingen har vart otrevlig mot dig men du vränger på allt till din nackdel. Att fråga hur pappan ser ut har ju inget med att göra om du är snygg eller inte. Snacka om att göra en höna av en fjäder. Ett besök hos psykolog för din självkänsla kan ju vara en bra start, prata med dom på MVC så hjälper dom dig. Det är inte sunt att bete sig som du gör just nu, även fast du är anonym.
    Då har du kansek inte levt så länge för det är fullt normalt att känna så här.
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(