Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly för oss inbitna del IV

Frusna flickan skrev 2010-05-22 21:38:04 följande:
    Maruttan, jag är ledsen. Såg att de var slut hos Ajabaja nu.. Ska hojta om jag ser ngn. Jag har idag fattat ett viktigt beslut. Jag ska sluta hålla på och impulsköpa, chansa och beställa hem saker hit och dit för att känna efter. Jag har nu rensat i min garderob för att de vad jag verkligen använder och så ska jag börja ta det lite lugnt och bara beställa sånt jag provat och verkligen faller för. Bra beslut och leder till mindre hets och jakt. Och kanske till att jag får färre plagg som istället används flitigt. Jag beställde hem ett fint paket från suveräna CD i veckan med bara godbitar jag gillar och bestämde mig sedan för att rensa ut. Anna har varit toppen och verkligen serviceminded måste jag säga. En av de bästa tycker jag (men jag vet ju att alla här inte har samma erfarenhet). Jag kommer iaf att handla där i första hand i fortsättningen. Jag funderar också på att börja blogga. Jag gillar ju mode, kläder, men är även fåfäng beträffande makeup och skor samt håller på och renoverar/inreder och lever familjeliv så det finns mycket att skriva om. Jag har funderat länge och vill nu sätta igång. Dock kommer aldrig mitt huvud att synas där eftersom jag anser att det ej funkar med mitt arbete. Jag är inte så teknisk så jag behöver tips och råd om hur jag ska gå till väga. Så ni snälla underbara människor med fina bloggar. Hur göra? Tacksam för hjälp!
    Det är bara att börja så ger det sig efterhand! Jag använder blogspot och är nöjd! Fråga efterhand!!! Och lycka till!!
  • smulan0
    Frusna flickan skrev 2010-05-24 19:20:03 följande:
    Tack! Jag har lagt till dig redan. Läser din och många andras bloggar varje dag. Frågan är bara hur jag får "Bloggar jag läser" synliga på min sida...
    Du går in under layout och så väljer du lägg till en gadget och sen blogglista, för att sen få fram listan på sidan måste du trycka spara inne i själva gadgeten där du lägger  till adresserna! Den sparaknappen blir lite skymd och jag tror man får scrolla för att se den! Sen kan du flytta ner blogglistan i layoutsidan och flytta runt dom olika sidelementen hur du vill!
  • smulan0
    Marie1978 skrev 2010-05-25 19:04:59 följande:
    Annan fråga: Vet ni någon som bloggar om mode (OM mm) som har stl 0 eller 1? Jag vill gärna se bilder på någon i min storlek dvs ca 165 cm och 50 kg tung
    www.minmolly.se har också små storlekar!!
  • smulan0

Om någon bor i närheten av i Täby centrum så verkar dom ha Odd Molly-rea! Jag fick tips att dom har 50% på Prairie dress bland annat! Tyvärr skickar dom inte men det kan ju va kul att kolla in för er som bor i närheten!

• smulan0
    LillaLindan skrev 2010-05-31 12:07:47 följande:
    Hej, en fråga till er som säljer på tradera...jag hade ut en 4 continental stitch men då har hon som vann budet läst fel och tror att det är en strl 4. I rubriken skrev jag Odd Molly, 4 continent x-stitch, strl 2 och sen i textbeskrivelsen: Superfina 4 continent x-stitch från Odd Molly, strl 2. Kan detta tolkas som att det är en storlek 4? Hon skickade ett mail där jag fick en utskällning för att jag skrivit fel i annonsen och att hon absolut inte vill ha den klänningen för den passar inte och att hon inte vill betala. Jag svarade tillbaka att det är hon som läst fel och att hon får betala klänningen och lägga ut den själv på tradera. Nu svarar hon inte på några mail så får väl ringa... Tröttsamt är det iallafall!!
    Vilken idiot!! Fattar hon inte att den heter så?? Så tröttsamt när det blir strul på Tradera
  • smulan0
    Duntoffla skrev 2010-06-03 20:55:13 följande:
    Jag skulle nog säga att den är normal till möjligen lite liten. Jag har ju i normala fall 2 upptill och 3 nertill och den sitter perfekt på mig (förutom just nu då )
    var är den? Hittar inte den på tradera??
  • smulan0
    snoran skrev 2010-06-07 10:25:50 följande:
    Hej alla odd molly-tjejer. Har ni handlat från Deepfling någongång? Fastnar paketen i tullen? Är sugen på en grå wigwam

Man kan klicka i när man beställer om man vill att paketen ska skickas som present utan följesedel i paketen och då blir det ingen tull. Om man tar fraktalternativet för 30 dollar brukar det gå supersnabbt att få paketet och jag har fått de direkt till dörren! Grå wigwam finns väl annars på idyll interiör till 50% också, dom skickar! Men jag vet inte vilka storlekar dom har kvar...
  • smulan0

Idag ska min efterlängtade pleated denim skirt komma! Hoppas, hoppas den passar fint nu! Ska försöka lägga ut bilder i bloggen senare! Tintin style börjar sin rea idag kl 12 med upp till 50%! Hoppas mycket fint från Odd Molly reas!

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV