Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly för oss inbitna del IV

i New York och fyndar Mollysar! Lite knäppt att man ska åka till USA för att hitta svenska kläder... Här finns Hunter stövlar och Converse billigt också. Och Uggs, precis överallt.... Annars tycker jag inte om mycket i klädväg. Dreglar vidare över väskor istället!

Kramar

• smulan0

köpa från vinter eller spara sig till våren?!? Så himla svårt. Får spara mig till rean och se vad som finns kvar. Är dock otroligt sugen på lacie strap dress. Hoppas den finns kvar till rean!

• smulan0
    Sara Mia skrev 2010-10-19 17:58:58 följande:
    Jag får nog lov att instämma angående impulsshopping och ev. köpstopp. Jag känner också att jag blivit mer ärlig mot mig själv ang. vilka plagg som passar just mig och mitt leverne. Det är så lätt att falla för de snyggaste och ljuvligaste klänningarna när man ser dem på andra, men det är inte riktigt jag.
    Dessutom passar de inte i min vardag och fest blir det rätt sällan nu för tiden. Jag är mer en koft- , blus- och jeanstjej om jag ska vara ärlig. Men det finns ju många fina sådana OM-plagg också....
    Summa summarum, köpstopp= nej, eftertanke= ja. Gud vilket surr detta blev, men ni fattar säkert
    håller helt med!! Drömmer om festklänningar men köper sällan eftersom dom aldrig används. Om det är "fest" funkar det ändå oftast med en enklare klänning eller tom jeans och snygg topp. Mycket sällan sidenklännings-fest hos oss...
  • smulan0

jag är också otroligt sugen på att prova från vintern. Många plagg som verkar fina men som kan bli absolut platt fall när man provar. Ser att ajabaja håller på att lägga in vintern nu och Milk and Honey har uppdaterat! Eller så skiter jag i hela vintern och sparar mig till rea och fram förallt till våren som har så otroligt mycket fint. Inte lätt....

• smulan0
    Duntoffla skrev 2010-10-21 13:18:17 följande:
    Jag hänger mina Grandmas. Kanske inte helt optimalt men de tar sån plats annars. Är dock noga med att knäppa översta knappen så håller de i alla fall ihop lite.

Var idag iväg en sväng till Sickla. Kikade in på Best of Brands där de hade en hel del Molly-plagg. Klämde och kände på Varsity dress. Den är enkel i modellen men känns superskön. Orkade dock inte prova. Känns som en bra vardagsklänning.

Hade på mig min pleated denim skirt, en rosa cupcake tankette, brun LK och min Nylon Parker. Kände mig något fånig då man ser alla lapparna. Vet att det diskuterats förut på bla Katinkas blogg och har jag ett OM-plagg på mig så stör lapparna inte mig men när man har flera så känner jag mig som en vandrande reklampelare...

La in ett par bilder i BT. Hittade en fin scarf på Cubus som passade bra till tanketten och knytbandet på LK:n
    wow vad snygg outfit! Och leggingsen ska jag absolut kolla in!
  • smulan0
    Pokergirl skrev 2010-10-24 20:05:37 följande:
    Hur ser OM-utbudet ut i Västerås, ngn som vet? Ska iväg på konferans i veckan och hoppas ha en stund över för shopping. Även på jakt efter ÅF av Bruka design.
    bor inte philia som har bloggen house of philia där? Tror hon brukar skriva om en butik som heter tullhuset som har bla odd molly!
  • smulan0

idag har jag varit och provat kläder på ajabaja kids... Så mycket fina överraskningar. Tycker passformen är perfekt på allt jag testat från vintern hittills! Kul! Längtar till rean...

• smulan0
    Pokergirl skrev 2010-10-29 21:57:27 följande:
    Smulan0: Tack för tipset om Tullhuset i Västerås, vilken jättefin och supertrevlig butik. Underbar personal och fint utbud..

Införskaffade en varsity dress och är så nöjd. Var inte alls tänkt att köpa en sådan men när jag kände på den insåg jag att den utan tvekan kunde ersätta mina velourplagg om kvällarna. Bra pris och underbar kvalitet! Lite liten i strl dock. Fick gå på en 3a men är sååå nöjd. Hittade även ett par strumpor med fin liten spets för 300 kr, fynd!
    Vad kul att det var en fin butik! Och Varsity dress gillar jag också!!
  • smulan0
    Jalapeno skrev 2010-10-30 16:12:53 följande:
    hej alla odd mollyfans
    någon som känner till webshop från USA med billigare odd molly?
    jag förälskade mej i merino dress nr 465 men vägrar betala 400
    0 spänn för den

tack på förhand! 
    huset har just nu 15% och frifrakt om du uppger kod omholic

deepfling och fitts and company har också odd molly!
  • smulan0
    Jalapeno skrev 2010-10-30 23:49:59 följande:
    o inte dom andra heller

finns det fler ställen? 
    inte i USA vad jag vet. Green apple hade förr men dom har slutat ha OM tror jag
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV