• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Mamsie
    Sommaren2005 skrev 2010-04-23 09:28:52 följande:
    Hej igen! Jag skrev 19 feb och berättade att jag skulle börja med rosenrot. Det gjorde jag och blev gravid andra månaden. Slutade dock i ett tidigt mf Men det var ett plus i alla fall - första gången på över ett år!
    Då vet du att det funkar för dig.
    Håller tummarna för att nästa plus stannar kvar tiden ut
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Sommaren2005

Tack Mamsie! Och grattis till dig! Jag hade redan satt ett drömdatum strax innan julafton (alla drömmar får en faslig skjuts av glädjen som kommer med ett + - även om det bara varar några få dagar). Hoppas bara så innerligt att det inte kommer att ta ytterligare ett och ett halvt år nu. Puh.

Lycka till och jag hoppas din lill* stannar och blir livets bästa julklapp!

• Mamsie
    Hope7 skrev 2010-04-19 20:02:22 följande:
    Hur mycket ska man äta om dagen, eller hur starka ska tabl vara? Har hittat på en sida och där står det att en tabl innehåller: 144 mg rosenrotextrakt... Är det rätt? :)
    Jag åt Friggs Rosenrot, en om dagen:
    www.friggs.se/sv/VARA-PRODUKTER/Halsopreparat/Prestation/Rosenrot/
    En tablett innehåller 300 mg högkvalitativt rosenrotextrakt (Rhodiola rosea) motsvarande 600 mg rosenrot.
    Ett paket m 30 st kostar ca 95 - 109 kr (Ekohallen och ICA Maxi).
    = ca 3,35 per dag.

Vad har ni andra tagit, mängd, styrka, pris?
  • Mamsie

Tack sommaren 2005

• TheLove

Det är just mf jag är mest rädd för om jag använder RR men det är en risk jag bestämt mig för att ta...
    Beklagar ditt missfall sommaren 2005 :(

Nått positivt med RR för mig är iaf att jag känner av min äl =) Har aldrig tidigare kännt av den men denna månad har det gjort så extremt ont! Hoppas att jag lyckats bli gravid, har bim den 4e =)

• Sommaren2005

Tack Lovelyy Jag har samma som du med RR - känner av äl JÄTTEMYCKET! Den månaden jag blev gravid hade jag så ont vid äl att jag vred mig i sängen den kvällen. Men det var ju väldigt positiv smärta... Och man slipper ju dyra ältest

Jag vågar också chansa och inte vara rädd för mf någon månad till. Håller tummarna för oss.

• Mamsie
    Mamsie skrev 2010-04-23 09:39:12 följande:
    Jag åt Friggs Rosenrot, en om dagen: www.friggs.se/sv/VARA-PRODUKTER/Halsopreparat.../ En tablett innehåller 300 mg högkvalitativt rosenrotextrakt (Rhodiola rosea) motsvarande 600 mg rosenrot. Ett paket m 30 st kostar ca 95 - 109 kr (Ekohallen och ICA Maxi). = ca 3,35 per dag. Vad har ni andra tagit, mängd, styrka, pris?
    Åh, joh, jag åt det fram tills att jag plussade - jag slutade alltså INTE när jag hade äl eftersom det är svårt att veta helt säkert om man har ägglossat.
     (ÄL-testerna visar ju bara att ägglossningen är på G men inte att det helt säkert kommer att ske) 
  • TheLove
    Sommaren2005 skrev 2010-04-23 09:55:23 följande:
    Tack Lovelyy Jag har samma som du med RR - känner av äl JÄTTEMYCKET! Den månaden jag blev gravid hade jag så ont vid äl att jag vred mig i sängen den kvällen. Men det var ju väldigt positiv smärta... Och man slipper ju dyra ältest Jag vågar också chansa och inte vara rädd för mf någon månad till. Håller tummarna för oss.
    Jag har några äl test kvar hemma så det kommer jag fortsätta testa med nästa månad om jag inte får plus. Men jag hade nog lika ont som dig faktiskt. Låg i soffan och vred mig, sen försvann det och jag reste mig och nästan föll ihop på golvet av smärta, fast jag klagade då inte! Positiv smärta. Problemet var att sambon inte kände sig så manad att mysa när jag hade så ont, men hoppas att dagen innan gjorde sitt =)

När har du äl/bim?
  • Sommaren2005

Denna månad (då jag plussade) hoppade vi faktiskt också över den värsta äl(ont)dagen men dagen före eller dagen efter verkade ha gjort sitt då så jag hoppas det är samma för er.

Jag är precis i mitt mf, helvetiskt ont i magen och mycket blödningar. Har aldrig haft mf tidigare och detta är ju så tidigt så jag vet inte om jag bara kan räkna första blödningsdagen som första mensdagen nu? I så fall har jag äl omkring 2-3 maj. Åh... Vi har försökt så länge så jag orkar nästan inte tänka på äl och bim längre men med RR kommer jag ju inte att kunna låta bli att veta när äl är

• rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-04-23 13:33:32 följande:
    Denna månad (då jag plussade) hoppade vi faktiskt också över den värsta äl(ont)dagen men dagen före eller dagen efter verkade ha gjort sitt då så jag hoppas det är samma för er.Jag är precis i mitt mf, helvetiskt ont i magen och mycket blödningar. Har aldrig haft mf tidigare och detta är ju så tidigt så jag vet inte om jag bara kan räkna första blödningsdagen som första mensdagen nu? I så fall har jag äl omkring 2-3 maj. Åh... Vi har försökt så länge så jag orkar nästan inte tänka på äl och bim längre men med RR kommer jag ju inte att kunna låta bli att veta när äl är
    Beklagar ditt missfall, usch det alltid lika tråkigt att höra om folk som drabbats av detta. Även jag själv fick ett MA på julafton.

Om du vill prata med andra i samma situation är du välkommen i våran tråd :)

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!