Ni som använde rosenrot och +.ade!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Hej tjejer jag skrev i tråden i början då jag började med rosenrot och nu efter att ha använt det i två cykler har jag fått +. Vi har försökt sen oktober efter ett ma.
emsoca: Grattis, vad härligt! Lycka till.
Grattis Emsoca!!!
Fick äntligen mensen igår på dag 44 strax innan jag skulle gå och lägga mig. Hade ju såklart ingen RR hemma då utan ska köpa idag. Tror ni det är superviktigt att ta den på dag ett eller gör det ingen skillnad att jag tar första på dag 2?
HEJ Character! Här kommer all info som jag hittade ang AGNUS CASTUS :
egenskaper: hypofysreglerande, prolaktinhämmande, progesteronstimulerande, sköldkörtelreglerande, bröstmjölkstimulerande (prolaktinökande)
Midicinsk anv: PMS, trög el ingen menstration, mellanblödningar, ofruktsamhet, klimakteriebesvär och normalisera hormoner efter p-pillerbehandling mm mm.
Kontraindikationer & biverkningar: huvudvärk & och ökad menstrationsblödningar kan förekomma. interaktioner med lkm : möjligen med dopaminantagonister vid hormonbehandling.
dosering flytande: 10-20 dr, 2-3 ggr dag.
dosering tablettform: 0,5-1g, 2-3 ggr dag
Jag återkommer med fler preparat som är bra enligt forskning i andra länder.
Hoppas du fick svar på detta nu. ha det gott till er alla och jag hejar samt håller tummarna för att vi ska lyckas få ett +
jag började äta RR idag, i slutet av mensen, kan det bli fel då?
jag käkade rr denna gången, och visst tog det sig!! Åt lite längr än fram till äl så hoppas inget går snett pga det...
polyester01: Grattis! Du behöver inte oroa dig. Embryot/ fostret tar inte upp ngt från dig än. Stort grattis!
Jag åt en rosenrot per dag, slutade när jag plussade. Hade då ätit rosenrot ett tag då jag tycker det är ett bra naturläkemedel, man blir pigg & kåt
(och tydligen fertil).