• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • TheLove

Jag ska nog hoppa in i medicinskåpet och ta fram mina gamla rosenrot. Jag har varit lite rädd för rosenrot då jag fått för mig att det är lättare att få missfall om man blivit gravid när man äter det... Men jag känner att jag inte orkar vänta längre. Är på 7e försöket, slutet av mensen men jag tänker i alla fall äta det fram till äl nu. Hoppas det tar sig för mig nu!!

• BobMalin
    TheLove skrev 2010-04-12 13:41:34 följande:
    Jag ska nog hoppa in i medicinskåpet och ta fram mina gamla rosenrot. Jag har varit lite rädd för rosenrot då jag fått för mig att det är lättare att få missfall om man blivit gravid när man äter det... Men jag känner att jag inte orkar vänta längre. Är på 7e försöket, slutet av mensen men jag tänker i alla fall äta det fram till äl nu. Hoppas det tar sig för mig nu!!
    Lycka till! <3
  • gudrunberit

Jag plussade igår!! Vi har försökt sen januari, och det tog sig på fjärde försöket. Har ätit RR i två omgångar....Om det har med RR att göra eller inte vet jag inte, men jag blev bra mycket piggare och mer sugen på sex när jag åt dem. Och det är ju inte illa {#lang_emotions_wink}.

• TheLove
    gudrunberit skrev 2010-04-16 10:14:24 följande:
    Jag plussade igår!! Vi har försökt sen januari, och det tog sig på fjärde försöket. Har ätit RR i två omgångar....Om det har med RR att göra eller inte vet jag inte, men jag blev bra mycket piggare och mer sugen på sex när jag åt dem. Och det är ju inte illa .
    Grattis det ger hopp när folk plussar, hoppas jag får lika stor tur nu när jag också äter det!
    BobMalin skrev 2010-04-12 14:35:15 följande:
    Lycka till! <3
    Tack!
  • BobMalin

Har käkat RR och Apiforce fram till ÄL denna månad. Har BIM den 22:a. Hoppas hoppas hoppas :)

• gudrunberit
    BobMalin skrev 2010-04-16 10:39:22 följande:
    Har käkat RR och Apiforce fram till ÄL denna månad. Har BIM den 22:a. Hoppas hoppas hoppas :)
    Hoppas det tar sig!
    Jag kände inte att jag var gravid på något sätt. Har nog haft mer symtom de månader jag inte varit gravid {#lang_emotions_smile}. Jag har känt som att jag ska ha mens vilken minut som helst så jag var helt övertygad att tant röd skulle komma.
  • BobMalin
    gudrunberit skrev 2010-04-16 10:55:16 följande:
    Har inga direkta symptom jag heller :/ Känner lite illamående när jag ätit, men det kan ju bero på att jag äter som en hel karl, hehe ;) Marginellt större tuttar... kanske... Svullen mage - JA! Men kan väl också bero på portionerna jag stoppar i mig. Senast jag var gravid svällde maggen på en gång. Ska bli spännande o se om allt bara är inbillning :)
  • gudrunberit

Det jag känner nu känns som nån mix mellan mensvärk och magkatarrsvärk och magen är lite svullen så som den brukar vara innan mens. 

• BobMalin
    gudrunberit skrev 2010-04-16 11:20:57 följande:
    Det jag känner nu känns som nån mix mellan mensvärk och magkatarrsvärk och magen är lite svullen så som den brukar vara innan mens. 
    Känns som pyttelite mensvärk på mig.

Och grattis förresten om jag inte skrivit det ;)
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!