• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • fali

Vi hade försökt i över ett år när jag provade rosenrot. Kommer inte ihåg hur många tabletter jag åt, max har jag för mig. Blev gravid första månaden med rosenrot, vårat 14:e försök . Nu är vår dotter 3 år . För mig blev cykeln mkt kortare med rosenrot. Lycka till!!!

• CarlAstrid

Ni som provat rosenrot... Hur mycket tidigare har ni fått äl än vanligt?

Om man räknar från missfallets första lilla blödning så har jag nu blött i 11 dagar... tar ju aldrig slut.De riktiga starka blödningarna började 8 dar sen. Men så imorse så fick jag såna äl-känningar. Och jag tog ett äl-test och strecken var nästan lika starka, så den lär visa äl-stegring redan imorgon eller så. Fattar ingenting. Jag har inte ens slutat blöda än, kan jag verkligen har äl redan? Kan verkligen rosenroten ha den effekten? Är helförvirrad!!

I och för sig... om man räknar från när jag förväntade mig mensen innan missfallet så har det gått 14 dagar, och det är ju helt logiskt att få äl då... Men nu var det ju ett missfall... förväntade mig att det skulle dröja innan nästa äl.

• s89

Rosenrot verkar vara toppen! Har hört många som lyckats bli gravida av både rosenrot och apiforce {#lang_emotions_smile}
    Värt att testa det. Men vet inte om man ska testa rosenrot eller apiforce? Någon som vet?{#lang_emotions_laughing}

• elinasteen

prova även mata era män med cashewnötter (finns nån nöt till som är bra för spermierna men glömt vilken det var) De ska tydligen få igång spermierna o göra dem lite piggare också:)

Håller tummarna för er!

• ckj

CarlAstrid:
    Kan det vara så att du fortfarande har HCGhormon i urinen?

• fali

CarlAstrid: Säger som ckj. Äl stegringen beror antagligen på att du fortfarande har HCG hormon i kroppen. De tar ett tag innan det försvinner. Jag tror absolut inte du har äl än. Jag brukar ha en cykel på över 30 dagar (ung 33-40) men hade för mig att jag då jag åt rr hade cykel på 28. Hoppas du snart slutar blöda och kan sätta igång igen.

• s89
    elinasteen skrev 2010-03-18 21:09:08 följande:
    prova även mata era män med cashewnötter (finns nån nöt till som är bra för spermierna men glömt vilken det var) De ska tydligen få igång spermierna o göra dem lite piggare också:) Håller tummarna för er!
    Det ska jag säga till min sambo.. han älskar cashewnötter.. Så vilken tur! Han ska få äta det frukost, lunch, middag, kvällsmat {#lang_emotions_wink} haha
  • Maysan
    s89 skrev 2010-03-18 21:58:57 följande:
    Det ska jag säga till min sambo.. han älskar cashewnötter.. Så vilken tur! Han ska få äta det frukost, lunch, middag, kvällsmat haha
    Framför allt ska mannen även äta Rosenrot. Sätter fart på spermierna. Folsyra gör inte att man blir gravid fortare men innehåller nyttiga vitaminer och mineraler som är bra för gravida och ammande. Om man planerar att bli gravid så ska man äta det innan.

Blev gravid på första försöket efter att ha försökt i 1,5 år. Maken åt också Rosenrot.
    Flitig som en myra, mamma till fyra
  • CarlAstrid

Nu är jag inte jättekunnig inom området, men det är val inte hcg-hormonet som visar att man har äl, det är väl lh-hormonet? Jag fick missfall nånstans mellan vecka 4 och 5 in på graviditeten, alltså väldigt tidigt. Och gravtestade mig tre gånger innan missfallet satte igång. 3dje gången jag testade mig var hcg i det närmaste borta. Skulle vara konstigt om jag nu hade mer hormon än då... Eller? Fast jag är ju som sagt ingen expert på området.

• fali

Hcg är ganska likt lh hormonet. Har för mig att om man tex är grav kan man testa med äl stickor också. Dem visar också pos om man är grav men ej tvärtom.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!