• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • annakohler
    Puchiko skrev 2010-06-15 09:53:51 följande:
    ni som tagit två tabletter dagligen, tog ni morgon och kväll eller två på en gång?
    jag tog två på en gång
  • Puchiko
    annakohler skrev 2010-06-15 10:43:16 följande:
    jag tog två på en gång
    tack för svaret, har ätit en om dagen i två veckor nu.. tänkte öka dosen..
  • Sooff

Vad jag har hört så ska man inte ta dom samtidigt..
    Utan ta en till frukost eller lunchen och en till middagen.

• Puchiko
    Sooff skrev 2010-06-15 10:54:05 följande:
    Vad jag har hört så ska man inte ta dom samtidigt..
    Utan ta en till frukost eller lunchen och en till middagen.
    varför?
  • annakohler
    Puchiko skrev 2010-06-15 10:48:44 följande:
    tack för svaret, har ätit en om dagen i två veckor nu.. tänkte öka dosen..
    efter att ha ätit dem i 4dagar så fick jag små små smärtor i äggstockarna som kom o gick men sen den 10juni blev det värre o i lördags släppte ägget
  • leroy

Jag har nu fått min man att köpa RR till oss. :)

Det beror ju helt på vilken tråd man läser i.
    Igår var jag helt inne på att börja med dem direkt. Idag är jag osäker.
    tänk om jag redan är gravid?? man vill ju inte orsaka MF

Jag antar jag otåligt måste invänta mensen innan det är säkert att börja med dem...

grejen är ju att jag har så oregelbunden mens, har inte haft mens på sju veckor nu. det skulle ju vara helt underbart om lite RR kunde få det att hoppa igång igen.

• Puchiko
    annakohler skrev 2010-06-15 11:00:54 följande:
    efter att ha ätit dem i 4dagar så fick jag små små smärtor i äggstockarna som kom o gick men sen den 10juni blev det värre o i lördags släppte ägget
    har svårt att känna sånt eftersom jag har molvärk/mensvärkskänsla mer eller mindre dagligen pga pcos..
  • annakohler
    Puchiko skrev 2010-06-15 11:16:27 följande:
    har svårt att känna sånt eftersom jag har molvärk/mensvärkskänsla mer eller mindre dagligen pga pcos..
    okej...vad jobbigt det där låter med pco
  • eliza34

Litar på er här, låter ju mycket lovande!
    Köpte apotekets rosenrot idag, tror jag ska ta en morgon och en kväll och se vad som händer. Hade SM 10/6 och tror jag kommer ha ÄL ca 28/6. Har nyligen haft gravförlust och då brukar mensen bli mer regelbunden hos kvinnor med pco. Försökte hitta någon litteratur om rr, fanns mycket lite. Hittade en vetenskaplig artikel på pubmed som kanske kan vara intressant, kunde tyvärr inte läsa den i sin helhet men jag beställde den via sjukhusbiblioteket (arbetar på KK) och iden skulle det finnas en genomgång om aktuell kunskap om rr.
    Intressant att en del av er verkar få ÄL smärta av rr, cystruptur? flera äggblåsor?  undrar om risken för flerbörd ökar? Någon som fått tvillingar efter rr?
    Är det någon som blir piggare och får ökad prestationförmåga?
    Blir lite sugen på att kanske göra en studie om rr. Så tråkigt att inte naturläkemedel är helt rumsrent i skolmedicinen.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!