• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • jenn7
    Dreamheart skrev 2010-06-17 11:11:00 följande:
    För mig hjälper inte RR...det vill säga gällande trötthet. Är trött som en gnu morgon som kväll...Är ledig nu i några veckor så jag kan verkligen sova ut på morgonen...jag somna vid åtta tiden på kvällen och vaknar runt tio tiden men bara för att jag ställer klockan annars så kan jag sova bort hela dagar. Är trött mesta delen under dagen med...det finns inget annat som ni har testat som är bra mot trötthet?

Jag har inte ens fått ökad sexlust;)

RR biter inte på mig ..hehe
    det kanske är det som är problemet:) du sover alldeles för många timmar och det blir hjärnan och kroppen trött utav. man måste stimulera kroppen mycket under dagarna så den ska bli trött. börja med att bara sova 7-8 timmar/ natt så ska du se att tröttheten försvinner. RR kan inte göra hela jobbet själv:)
  • fridolina1985
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:57:21 följande:
    Plusset växer sig starkare var dag och imorgon är det BIM. Underbart första månaden med rosenrot och ett pluss!

Grattis tjejen, känner dig inte men läste lite på din sida om det du råkat ut för tidigare och vart berörd, lycka till nu med denna lilla bönan :)

Mvh från en som har en väldig längtan efter en bebis till

• acure

Hej tråden!

Jag är plussat IGEN efter missfallet, fick inte ens en mens imellan. Tog roserot från Missfallets början fram till ÄL. Helt otroligt, jag vågar inte tro att det är sant.
    Testet visar svagt svagt positivt, men jag har tagit två tester med samma resultat så jag tror inte att det är några spökstreck. Åh herregud, måtte pyret stanna kvar nu. Den här gången ska det gå vägen! :)

Hur går det för er andra?

• annakohler
    acure skrev 2010-06-24 23:47:28 följande:
    Hej tråden!

Jag är plussat IGEN efter missfallet, fick inte ens en mens imellan. Tog roserot från Missfallets början fram till ÄL. Helt otroligt, jag vågar inte tro att det är sant.
    Testet visar svagt svagt positivt, men jag har tagit två tester med samma resultat så jag tror inte att det är några spökstreck. Åh herregud, måtte pyret stanna kvar nu. Den här gången ska det gå vägen! :)

Hur går det för er andra?
    Kan Rosenrot göra mensen sen trots att man slutade ett par dagar innan ÄL hade ÄL den 10juni o slutade 6juni med dem...

är på BIM+1 idag och ingen mens i sikte
  • 09 11 22
    annakohler skrev 2010-06-25 08:34:55 följande:
    Kan Rosenrot göra mensen sen trots att man slutade ett par dagar innan ÄL hade ÄL den 10juni o slutade 6juni med dem...

är på BIM+1 idag och ingen mens i sikte
    Har inte du fått svaga plus för nåra dagar sen? Mensen e sen, du har skrivit om grav-symptom.. du e ju gravid... nu lär du få + på grav.
    * Hoppas på ännu ett mirakel *
  • annakohler
    09 11 22 skrev 2010-06-25 09:00:34 följande:
    Har inte du fått svaga plus för nåra dagar sen? Mensen e sen, du har skrivit om grav-symptom.. du e ju gravid... nu lär du få + på grav.
    jo jag har fått mega svaga plus tidigare, börjar faktiskt tro mer o mer på dem..för jag är på bim+1 och har halsbränna, trötthet somnade 21.00 igår, illamående vid middagen
  • 09 11 22
    annakohler skrev 2010-06-25 09:05:02 följande:
    jo jag har fått mega svaga plus tidigare, börjar faktiskt tro mer o mer på dem..för jag är på bim+1 och har halsbränna, trötthet somnade 21.00 igår, illamående vid middagen
    ta ett test nu med en gång så fort du behöver kissa, nu visar de oavsett när du testar dig..! NU KVINNA! Tungan ute Förstår inte varför du väntar sååååå, när du fått plus redan...
  • annakohler
    09 11 22 skrev 2010-06-25 09:11:21 följande:
    ta ett test nu med en gång så fort du behöver kissa, nu visar de oavsett när du testar dig..! NU KVINNA! Tungan ute Förstår inte varför du väntar sååååå, när du fått plus redan...
    nu ska jag vara lite taskiga emot er jag ska vänta tills mina jag har skickat efter kommer med posten åh det blir nog på måndag...Skrattande
  • 09 11 22
    annakohler skrev 2010-06-25 09:14:06 följande:
    nu ska jag vara lite taskiga emot er jag ska vänta tills mina jag har skickat efter kommer med posten åh det blir nog på måndag...Skrattande
    så du har inga test hemma menar du? ....åååååh suck.. varför gör du såhär mot oss =)
  • TriBelle

Tjingeling.
    Idag fick jag äntligen utslag på ÄL stickan.
    nu nu lägger jag mina rotisar på hyllan
    Så här ska vi ha det kul. på midsommar å allt :D
    Lycka till allihop.

Trevlig midsommar

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!