Ni som använde rosenrot och +.ade!
Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Jag har ätit rosenrot i perioder, inte för att bli gravid, men för att det stabiliserar upp min dygnsrytm och gör mig piggare. Jag har ägglossning naturligt ca en gång i halvåret, verkligen jättesällan, men blev för några år sedan gravid när jag tagit rosenrot i några veckor (måste varit första ägglossningen med rosenroten). Ironiskt nog en av få gånger jag slarvade med skydd.
Jag räknar därför kallt med att kunna bli gravid utan problem med hjälp av rosenrot den dagen jag vill det. 

Rosenrot funkar för övrigt toppen för mig i allmänhet, men det är lite känsligt med dosen. Tar drygt en halv tablett av apotekets Arctic Root, och det måste vara på morgonen. Sen är jag pigg hela dagen fram tills 11-tiden på kvällen då jag somnar. Sen vaknar jag vid sjutiden morgonen efter och är galet pigg.  
Igår tog jag en hel tablett för att jag var så sjukt trött, men då kunde jag inte somna förrän vid två på natten. En bieffekt som kan vara både positiv och negativ är att jag blir väldigt sugen på sex när jag tar det.... 

Får se hur man reagerar, har bara hunnit ta en än, kl 15, vet inte om jag känner någon skillnad än, känner mig ju inte så trött iochför sig, faktiskt piggare än vanligt så här dags, men har druckit en del kaffe vilket jag inte brukar göra på em. 
Ska bli superintressant att se hur ÄL/mensen blir.
När ni säger att ni kände av tydlig ÄL, är det smärta ni menar då? Hur är det med flytningar inför ÄL?
Ökad sexlust låter ju intressant oxå, är ju en fördel om man vill bli gravid

jag känner mig varken piggare eller mer sexsugen :P

tycker min sex lust nästintill är puff väck har aldrig känt så tidigare innan bim utan vi har haft det så mycket tidigare....förra månaden då det var 7dagar kvar till bim så hade vi sex hela tiden tills dagen innan bim..men idag när jag sitter här så känner jag ingenting....
någon som har känt så tidigt i en eventuell graviditet

Ska oxå testa med RR nu... För ca 4 år sen åt jag RR pga att det gjorde mig pigg o glad o visste inte att det skulle öka chanserna att bli gravid...då åt jag minipiller oxå..trots de så blev jag gravid..vilket jag nu i efterhand tror berodde på RR =) tyvärr så fick jag tidigt missfall den gången. Ska testa det igen nu när jag verkligen vill bli gravid för nu verkar det nästan omöjligt att bli gravid..jag tror att det kan öka chanserna. Lycka till med RR =)