• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • libero
    nemo08 skrev 2010-11-17 11:59:34 följande:
    Hallå i tråden! Här hemma är det förkylt, både jag och barnen hoppas ni mår bättre.. Roar mig med att surfa runt och letar julinspiration och annan inredningsinspiration. Jag undrar vad ni har för favorit(nät)butiker? Min är helt klart Julias vita drömmar, hon har så mkt fint! Sen finns det ju såå mycket mer out there...
    Candis; ang sängram,så har vi en vanlig malmen i ek..Nu iefterhand hade jag önskat att vi hade köpt en vit sängram, men ALLT behöver ju faktiskt inte vara vitt! Solig Överkastet är ju vitt så haha...
    Vilken mysig blogg du har. Ligger också nerbäddad i sängen med datorn på magen och lilltjejen jämte mig. Usch dessa förkylningar. Jag har inte tid med detta just nu. Ska pallra mig upp ur sängen för i eftermiddag så måste jag jobba (tur att man har jobbet här hemma)
  • Candis

Någon av er som har lampor vid sängborden som är rätt höga med vit tyg kjolpaket, hmm svårt o förklara, men typ såhär:

www.alvashus.se/AlvasHus1/images/shop/BW_storlampfot_stor.jpg

Va jag undrar.. Tyget kan väl inte börja brinna väl?
    Tänkte hitta varsin liknande lampa till o ha på sängborden.

Ngn av er som har som har foto o vill visa Alltid så roligt o se hur fint andra har det

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Hannnas

Vi har ingen sängstomme än, har inte hittat "rätt" än... så här är det skittrist än, sängkjol och vitt överkast helt enkelt....

Skulle vilja ha antingen en sänggavel som är från en gammal träsoffa (vitmålad) eller en gustaviansk modell.... Maken vill ha sänghimmel (sån sån bara är vid huvudändan och går ut från väggen)...

Candis... liknande lampor har vi i v-rum, ingen fara alls gällande brand, så länge skärmen inte kan välta o komma i kontakt med lampan såklart  

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Ollopa
    Jag letar efter en spegel som jag inte kan hitta någonstans, kan någon kanske tipsa mig?

Det jag vill ha är en vit, relativt bred snirklig ram. Den ska vara rektangulär och ganska stor då tanken är att vi ska ha den (liggandes) på hallväggen över en bänk.
    Jag hittar liknande speglar som jag tänkt mig, men med guldiga ramar, men aldrig något med vitt.
    Just nu är vi inne på att köpa Hemnes spegeln på IKEA eftersom vi inte hittar något annat.. men jag vill inte ha något nödlösning.

Läste om en tjej på nätet som köpt en guldig och sedan målat om.. men jag vill helst köpa färdigt..
  • Candis
    Hannnas skrev 2010-11-18 10:21:12 följande:
    Vi har ingen sängstomme än, har inte hittat "rätt" än... så här är det skittrist än, sängkjol och vitt överkast helt enkelt....

Skulle vilja ha antingen en sänggavel som är från en gammal träsoffa (vitmålad) eller en gustaviansk modell.... Maken vill ha sänghimmel (sån sån bara är vid huvudändan och går ut från väggen)...

Candis... liknande lampor har vi i v-rum, ingen fara alls gällande brand, så länge skärmen inte kan välta o komma i kontakt med lampan såklart  
    Har du foto på din lampa? Kul o se hur andra har det
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Hannnas
    Ollopa skrev 2010-11-18 10:30:34 följande:
    Jag letar efter en spegel som jag inte kan hitta någonstans, kan någon kanske tipsa mig?

Det jag vill ha är en vit, relativt bred snirklig ram. Den ska vara rektangulär och ganska stor då tanken är att vi ska ha den (liggandes) på hallväggen över en bänk.
    Jag hittar liknande speglar som jag tänkt mig, men med guldiga ramar, men aldrig något med vitt.
    Just nu är vi inne på att köpa Hemnes spegeln på IKEA eftersom vi inte hittar något annat.. men jag vill inte ha något nödlösning.

Läste om en tjej på nätet som köpt en guldig och sedan målat om.. men jag vill helst köpa färdigt..
    jysk

http://www.jysk.se/210/136/382/3805001/a/catalog

candis.... hmm tror inte jag har det tyvärr... 
  • Hannnas
    Ollopa skrev 2010-11-18 10:48:16 följande:
    men gud tack! jag hade så gett upp hoppet!!
    Så lite så vi har den i vår hall, ovan vår hallbänk... men vi valde den i silver då golvet är grått klinker och vägg/tak kommer vara vitt o bänken är i vitt
  • Candis
    Hannnas skrev 2010-11-18 10:45:20 följande:
    jysk

www.jysk.se/210/136/382/3805001/a/catalog

candis.... hmm tror inte jag har det tyvärr... 
    Vi har en liknande spegel, men ramen var brun från början o jag måla den vit Köpte den för 20 kr typ
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14