• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Ari Gold

Vita soffor... *orka* *orka* är min kommentar på det.

Jag gillar att göra livet enkelt för mig. Vi har en smutsfärgad soffa. Typ...grågrönbrun?

• Agnes72

Tack för tankar och råd!
    Vi har "potatissäcksfärgade" soffor idag, ifrån Mio. Men de har 8 år på nacken nu och ser riktigt trötta ut i färgen. Funderade på bruna tidigare, med tanke på bjälkarna och skivan på matbordet, var rädd bara att det ska se mörkt ut.
    Få tänka lite på det här, vill ju göra mer än att tvätta och stryka på fritiden

Tack!

• 6barnsmamman

Måste bara hoppa in lite hos erFlörtJag har alltid varit jätteskeptisk till vita soffor, men när vi för 2 år sen köpte våra ektorps soffor (med svart klädsel) fick man en vit klädsel med på köpet. Den svarta klädseln tycker jag inte om alls, den ser konstant dammig ut tycker jag, varenda jäkla fläck syns oxå!!! Den vita däremot....I love!!!! Tycker inte alls den har blivit ful, nu sist när vi tvättade den hade vi faktiskt i lite blekmedel men annars är den fin! Kan tillägga att jag har 5 barn.... För mig är det oxå helt ok att plocka av o tvätta ibland, jag är allergiker så det känns bara fräscht att kunna göra det.
    Ha det bra!Flört

• nemo08

Vi har en gammal beige aktig soffa som vi tänkte köra slut på medan barnen är små, sen blir det nått nytt. Brun, grå eller svart tror jag att det blir då. Mycket är ju vitt och ljust så vill gärna ha nånting annat och bryta av med..
    En annan fråga, är på jakt efter en sån där reda kryddhylla/ställ och sett några på tradera men som alltid när man vill ha ngt så kostar det. Men vad är rimligt att ge för en sån tycker ni? Finns sånna liknande som nyvara att köpa idag? Tänkte förvara lite av mitt pyssel i dom små lådorna. Skrattande

• libero

Vi har väldigt ljusa soffor. Har haft dem nu i 3 år och nu börjar det bli dags att tvätta dem men det är inget måste ännu. Vi har dem inte i tvrummet så vi äter inte så jättemycket i dem men de har verkligen hållt sig. Har nu även beställt vitt sofföverdrag till tv-sofforna.

• Arctura

Vi har vita ektorp.

vi har också  två barn, två katter och en hund som gärna ligger o latar sig i soffan!! Fördelen med vit klädsel är att man bara stoppar i dem i tvättmaskinen, 60 el ännu varmare + lite blekmedel om det är mycket fläckigt!! Sen är de helt vita igen!!

Har även den svarta klädseln= HEMSK! Den syns fläckarna på ännu fortare än den vita och de går inte bleka bort med blekmedel!!

• Ari Gold

Den här soffan har vi, fast vanligtvis full av kuddar och popcorn. Mycket bra lortfärg, men tyvärr så sliten i sitsen att vi måste ha pläd i botten. Ska klä om den någon gång men det får bli när ungarna är äldre.
  • Candis
    Ari Gold skrev 2010-11-02 13:12:01 följande:

Den här soffan har vi, fast vanligtvis full av kuddar och popcorn. Mycket bra lortfärg, men tyvärr så sliten i sitsen att vi måste ha pläd i botten. Ska klä om den någon gång men det får bli när ungarna är äldre.
    sorry, men de där var inget i min stil alls hehe.
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Ari Gold

Nej vi är ju ganska många stilar som samsas i den här tråden. Jag får själv stretcha min diplomatiska ådra ibland.

Vårt vardagsrum är ganska "jordigt" I färgerna med stilmässigt ganska tunga antika möbler, synliga takbjälkar osv. men med en ljus beige/vit bas i rummet.  Soffan är dock inte antik, den kommer från ROOM har jag för mig ..eller nån nannan liten flådig stockholmsbutik, jag minns inte med säkerhet. Har övertagit den av en bekant som flyttade till mindre (åbäket är stort som tusan, vi höll på att inte få in den).

• Agnes72

Tycker det är så roligt att läsa allas tankar ang soffor och färgen!
    Och vad roligt det är att vi inte tycker helt lika, tänk så tråkigt det vore då.

Men det blir nog vita ektorp soffor här, gillar tanke att det går att köpa nya överdrag om något händer. Jag är säkert tokig

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14