• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Väntar på Lilla Grodan

Hej på er!!!
    Kikar förbi med en liten pysselfråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med...
    Tänkte dekorera blockljus med gamla ark tex bibel/psalm blad, utskriva äldre brev osv...
    Vad ska man lacka med för att man ska kunna elda ljuset utan att papperet ska "brinna upp" vill ju att det ska "försvinna" allt eftersom ljuset brinner ner...hoppas ni förstod min fråga =)

~Amor Vincit Omnia~
  • Lilla Kullan
    Ari Gold skrev 2010-11-02 13:12:01 följande:

Den här soffan har vi, fast vanligtvis full av kuddar och popcorn. Mycket bra lortfärg, men tyvärr så sliten i sitsen att vi måste ha pläd i botten. Ska klä om den någon gång men det får bli när ungarna är äldre.
    Härlig soffa tycker jag.
  • Lilla Kullan

Själv kör jag med mina Ektorpsvita soffor, men tycker om många olika stilar. Vi har ju kört en utrensning här hemma så det är lite annorlunda hos oss nu. Lite blandade stilar.

• libero
    Lilla Kullan skrev 2010-11-03 19:28:01 följande:
    Själv kör jag med mina Ektorpsvita soffor, men tycker om många olika stilar. Vi har ju kört en utrensning här hemma så det är lite annorlunda hos oss nu. Lite blandade stilar.
    Oj vad är det som har hänt hos dig? Här har vi bytt stil. Jättefint men jag blev förvånad när jag kikade in i din blogg.
    Jättefina lampor

KRAM
  • Ari Gold

Lilla Kullan skrev 2010-11-03 19:28:01 följande:
    Själv kör jag med mina Ektorpsvita soffor, men tycker om många olika stilar. Vi har ju kört en utrensning här hemma så det
     är lite annorlunda hos oss nu. Lite blandade stilar.
    Vi blandar också, och har lite olika stil i olika rum. Det är kul att variera.

Men det gamla, slitna lantliga går igen genom hela huset - det ha liksom med huset själv och karaktär att göra.

Köket är mer klassisk lantlig bondromantik

Vardagsrummet lite mer  mer beige, natur, kistor, rost, päls...vad man nu kallas detta som är rätt mycket på G just nu.

Ett av barnrumen är lite New England inspirerat och ett annat har en mustigare "engelsk jaktstuga" karaktär. Det tredje kommer bli lite "gulligare" med gammeldags tapeter, vitt och ljusa pastellfärger.

Det är roligt att jobba med olika uttryck. Önskar att jag hade ett retro-rum också men det passar liksom inte in i huset.
  • Ari Gold

Försökte klistra in bildexempel i förra inlägget men de ville bara nästla sig in i den blå rutan så jag gör ett eget bildninlägg istället:

bildexempel från v-rum:

Kök:

Barnrum:

Den röda tråden genom alla rum oavsett stilar är att de görs på pytteliten budget. Det är liksom mitt signum.

• 30maj

hej på er! Rolig tråd!:D
    nu när jag och sambon flyttar blir det lantligt rakt igenom lägenheten:) mysigt tycker vi!

Men nu är det så att vi väntar en liten knodd också. och vill gärna ha någon mer "speciell" lantlig spjälsäng till den lilla.. vart kan man hitta det:)? Skulle de va så att den är i "fel" färg så målar vi gärna om den eftersom vi vill ha en vit:)

Kram på er 

• libero

Ari Gold!
    Tycker att ni har det jättemysigt och hemtrevligt hos er. Glömde även att skriva att jag gillar er soffa.

Jaghåller just på att försöka få på de vita överdragen till våra tv-soffor som jag har införskaffat. Maken som älskade våra röda soffor blev inte lika glad men han sa inte så mycket.

• Hannnas

Tjaaaaaaaa Long time no see hinner inte med FL så mkt numer... sorry

Ser att ni diskuterar soffor det sista här... Vita ektorp skulle jag inte köpa men det är JAG det... tycker det är helt ok fint men lite trist då de verkligen känns svensson svensson och det känns som att alla har dem... FLÅT om jag klampar på tår nu... inte alls min mening så tolka mig rätt Kommer ju dessutom själv köpa en Ektorp (hörn) till barnens vardagsrum så, dock ej vit.

Vi har mellangrån Howardsoffor från Mio, älskar den färgen, ev småfläckar syns ej och impregneringen gör att inte ens vin fläckar av sig... sen går de ju att om man vill tvätta (kemtvätt),  men tvätta sofforna är inget jag skulle orka varje vecka, vilket det skulle bli om den vore vit. O täcka soffan med massa plädar går helt bort, då är det ju meningslöst med vilket färg man har på soffan om man inte kan se den ens..

Ja nu är det JUUUL snart dags att pynta! Mestadelen av min julpyntning går i grönt, vitt och silver... dock kommer jag inte ha det så i granen, vägrar ha en "skyltgran"

Oj, vilket meningslöst inlägg, särskilt när jag inte kikat in här på ett tag, skyller på att jag är rastlös o väntar på att golvet ska torka så jag kan komma fram o förbi

Kram på er  

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14