• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • onoff
    Hannnas skrev 2010-09-02 14:45:32 följande:
    haha NICE håller med, ovanligt god smak måste jag säga er ser ut att vara den ljusare varianten? mkt mkt snygg måste jag säga
    Jo, de är väl den mittemellan jag har, det fanns ju en ljusare variant till..
  • onoff
    Hannnas skrev 2010-09-02 14:49:06 följande:
    Hujje... men du, då har du bläddrat i den katalogen! I den finns en tapet med små medaljonger, kommer inte ihåg vad just den sorten kallas men de är lite rundade... den finns bl a i ljusrosa som bas och medaljongerna är cremevita... så sjukt snygg och skulle göra sig kanon mot vit bröstpanel *en tanke*
    jag fick låna hem den i tre dagar i våras.. haha.. :) Men jag minns inte vilken tapet du menar... =(

Nu har jag funderat iaf... Det blir till att avvakta ett tag... haha... tror ni att man kan sätta panelen först och SEN sätta på tapeten, när man bestämt sig för vilken tapet som ska dit??? De blir väl inte så mkt extra jobb om man går den vägen istället???
    Panelen du hade i badrummet var jättefint!! Vart har du köpt det?? Var det färdiga längder, eller sågade ni själva??  verkar bara finnas färdiga paneler som är antingen 90 cm eller 120 cm... skulle vara snyggare om dom var 150-160
  • Hannnas
    onoff skrev 2010-09-02 22:11:32 följande:
    jag fick låna hem den i tre dagar i våras.. haha.. :) Men jag minns inte vilken tapet du menar... =(

Nu har jag funderat iaf... Det blir till att avvakta ett tag... haha... tror ni att man kan sätta panelen först och SEN sätta på tapeten, när man bestämt sig för vilken tapet som ska dit??? De blir väl inte så mkt extra jobb om man går den vägen istället???
    Panelen du hade i badrummet var jättefint!! Vart har du köpt det?? Var det färdiga längder, eller sågade ni själva??  verkar bara finnas färdiga paneler som är antingen 90 cm eller 120 cm... skulle vara snyggare om dom var 150-160
    Du kan se tapeterna ur katalogen på nätet här, den jag menar är 2119-2122 http://www.wallstore.se/decor-maison/modern-classics-c-183-1.aspx

Panelen vi har i badrummet är vanlig klassisk pärlspont, minns inte bredden exakt men kan mäta om du vill såklart vi beställde hem längder och målade alla lager utom det sista... sen sågades de till på plats efterhand... o sista lagret målades när allt satt uppe vi satte upp panelen i ca 160cm höjd... 5/8 dels takhöjd ungefär

Panelskivan använde vi i köket, den var faktiskt ursmidig!! Det är ju pressat trä, mdf, men det syns inte om man målar
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • musli
    Superkex skrev 2010-09-02 12:46:31 följande:
    hujje: Det blir säkert snyggt med ljusgrå tapet till. Vi har vit stående panel och puts nere i källaren och till det ett antracitgrått, nästan svart klinkersgolv. I hallen uppe har vi satt panelskiva som vi målat råvit och till det har vi terrakottafärgat klinkerslaminat. Bea: Ja, till och med jag hittade dig ju.
    Japp!!!!! 
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli

Och jag hittar inte Ari Gold på Fejjan inte..... Jäkla kass sök-funktion antar jag....
    Nån mer som vill fejja mig så är ni välkomna!  :)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Hannnas
    musli skrev 2010-09-03 19:52:38 följande:
    Och jag hittar inte Ari Gold på Fejjan inte..... Jäkla kass sök-funktion antar jag....
    Nån mer som vill fejja mig så är ni välkomna!  :)
    nu är du "min" ... sjuka är att sökfunk faktiskt inte verkar fungera för jag har inte stavat fel på nåt vis ser jag

Du... kolla bland mina vänner, sök efter tove där... så hittar du henne.... sökfunk suger! 
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Ari Gold

Vi har också panelskiva i köket och den funkar bra att ha när man täcker en hel vägg eller utrymmet mellan något (tex mellan bänkskiva och skåp).

Men gör du en bröstpanel tror jag att det kan se konstigt ut med skiva eftersom den bygger så lite. Man kommer ju se att det inte är riktiga brädor, eftersom panelen bara sticker ut några milimeter från väggen om du förstår hur jag menar.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14