• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Mettan69

Jag prenumererar på Lantliv och har gjort så i flera år. Är sååå nöjd med den tidningen. Gubben säger alltid att nu har din porrtidning kommit när den dimper ner i lådan. Han vet då att den kvällen är jag upptagen. Solig Sparar alla tidningar och under vissa perioder så plockar jag fram höstnr från alla år, alla vårnr från alla år , alla jultider från alla år osv. Tröttnar aldrig på dem och de står sig i alla år. Hjärta

Svägerskan prenumererar på drömhem och trädgård så den brukar jag låna av henne.  På så sätt slipper jag prenumerera på två tidningar...Drömmer 

• libero

Hej på er alla!
    Nu är det höst igen och då hittar jag tillbaka hit. Hoppas att sommaren har varit skön för er alla.

Mettan!

Vi har också hämtat hem vår husvagn förra helgen men jag tycker att det är lika jobbigt varje år att sätta in den.

Nu ska jag läsa tillbaka lite och se hur ni har det
    KRAM

• libero
    Hannnas skrev 2010-09-10 15:17:53 följande:
    Libero.... det var inte igår!! allt väl?
    Ja tack allt är väl. Lite trött bara men det är väl normalt så här på fredagseftermiddagen.
    Hur är det med dig?
  • Hannnas
    libero skrev 2010-09-10 15:20:44 följande:
    Ja tack allt är väl. Lite trött bara men det är väl normalt så här på fredagseftermiddagen.
    Hur är det med dig?
    Jotack fint... oxå lite trött just nu, väntar bara på att Anders ska komma hem och "ta över" ungarna ... sen ska jag luta mig tillbaks med ett glas rött och bara njuuta.... 

Ska försöka få in ett blogginlägg senare med får väl se... 
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Äntligen sitter man här med ett glas rött... och anders har barnen för nattning... detta är bästa stunden på hela kvällen

Imorgon är det dags för säsongens sista och största loppis kan redan nu känna hur hjärtat pulserar när man står där vid snöret innan man får springa in

Lite nytt i min blogg ikväll...

http://brunnegard.blogspot.com/

SKÅL på er och ha en trevlig kväll alla!!!

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Sweet N Cute

Hej! Vi ska idag iväg o köpa köksbord o stolar till, vitt såklart. Via blocket, tyget på sitsdynan är äckligt fula i spygrönt. Hade tänkt klä om dom, men stora frågan är vad för tyg ska jag köpa?

När ni klätt om stolsdynor, har ni gjort ngt annat än bytat tyget då?
    Var har ni köpt tyget?
    Särskilt tyg eller?

Har ni bilder på era stolsdynor så jag får se, ge mig insiration

• marjas

Oj vad ni loppisfyndar! Själv har jag bokat in en loppis i slutet av oktober men då tänkte jag sälja saker. Förhoppningvis hinner jag kika runt lite själv också.

Idag har vi roat oss med att skotta ut ett lastbilsflak med grus på uppfarten. Gratis gympass.

Sweet N Cute: vanligt oblekt linnetyg är fint tycker jag, det satte jag på sitsen på vår kökssoffa.

Angående tidningar så prenumerade jag på Drömhem förut men jag slutade för jag tyckte att de hade för mycket krimskrams i inredningen jämt. Lantliv älskar jag, fast jag skrattar gott åt priserna i deras modereportage (vanlig enfärgad kudde: 2000:-, randig trasmatta: 4000 . Min senaste favorit som jag nog måste börja prenumerera på är Allt om trädgård.
    Varje gång jag får ett nytt nummer så brukar jag klippa ut inspirerande bilder ur det gamla numret och så har jag en pärm där jag klistrar in urklippen. Inspirationspärm helt enkelt! Fast julnumren sparar jag oftats hela.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14