• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Tingeling85

Hejhej!
    Har tittat in i den här tråden lite då och då, och jag känner nu att jag skulle vilja vara med här jag också!
    Vi renoverar ett hus från -39 till den ljusa, lantliga och slitna stilen, och inredningsstilen har kommit lite här och var i huset.
    Inredning är kul Pysslar mycket med, med både symaskinen och penseln.
    De senaste dagarna har jag sytt en hissgardin av gammalt spetslakan som idag har åkt upp i sovrumsfönstret.
    Ska sy två till som ska vara i vardagsrummet.
    Vi bygger ut hallen just nu med, så snart får man måla pärlsponten och råsponten och sedan försöka hitta en snygg tapet!
    Har dock ingen aning om vilken, nån som har nå bra tips?

Om nån är intresserad så finns min bloggadress på min sida

Ha en skön söndag!

• Mettan69

Trött i dag och vädret piggar int upp mig. Rynkar på näsan Blir nog en riktig vilodag... Var på kalas i går och kom hem halv två i natt...

Får jag ett ryck så blir det till att måla ett nattduksbord till mellanpojken. Har stått i pannrummet ett halvår så det förstörs inte av att stå ett tag till. Oskyldig

• marjas

Jojomen, vi hann med att få vatten i källaren för tredje gång på ett år. Känns som någon försöker säga oss något, typ "-FLYTTA!". Denna gången var det stopp i kommunens avloppsbrunn.
    Men vi börjar bli härdade nu. Första vattenskadan kändes det som att jorden skulle gå under, förra samma sak. Idag:
    Mannen, med lugn röst: Det är vatten i källaren
    Jag, inte så förvånad: Nej är det?
    Mannen, fortfarande lugn: Japp.

Sen gick vi ner och plockade undan de få sakerna som stod på golvet och ringde kommunens jour (kan typ numret utantill) som att det var nåt vi gör varje dag. :)

Tingeling: Fina grejer du har sytt! Själv sydde jag nyligen lampskärmar av gamla spetslakan.

Mettan: Jag har också ett lager med saker som ska målas, någon gång. :)

• Hannnas

sweet... finna massa vackra möbeltyger!! jag älskar rosmönstrade eller randiga... men ja, det beror på rum och annat... gå in i en tygaffär och väl ett du älskar så kan det inte gå fel

Tingeling... välkommen till tråden! Alla har vi olika åsikt om tapet, jag äääälskar tapeter som sticker ut, älskar franska mönster och toile t ex.... särskilt till paneler! Vissa här gillar bara "diskreta" val eller målat... så mitt råd är kika efter en massa alternativ och hitta DITT

Mettan... haha bakis idag  

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • musli

Lång och rolig helg har passerat! Fredagen innebar en milstolpe i Elias liv, han blev 1 helt år!!!  :)
    Lördagen vigdes åt hets-städning, tårt-fixning och på eftermiddagen, kalaaaaassss!!!  :)
    Idag vart det surdegsbak halva dagen och Opera-kväll i gamla skolan på eftermiddagen....

Resultat av helgen??? En glad men TRÖTT mamma och trötta barn!!!  :)

Bloggediblogg...  beahallin.blogspot.com/2010/09/en-laaaang-och-fantastiskt-rolig-helg.html

Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli

Libero, kul att se dig igen!!!!!!!!

Hanna, uuuunderbart porslin!!! Du får helt enkelt lära dig mitt uuunderbara surdegs-bröd och servera massa sådant till 2 dl soppa!!!!  ;)

Nu, sooooooova.... Imorgon, inskolning av nybliven 1-åring på dagis......

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Mettan69

Musli: Jag tycker det låter väldigt spännande med ditt bröd. Kanske du skulle kunna lägga ut recept och en UTFÖRLIG beskrivning hur du gör. Vill baka bröd med de blir ofta så stabbiga och inte alls fluffiga som jag vill ha dem... Skäms

• Hannnas

musli... håller med Mettan... ge oss nu recept och utförlig beskrivning

Mina tallrikar narras måste jag nog säga, för de ser så små ut men shit, de rymmer ju... och man äter tydligen inte såå mkt mer... inte jag iaf så nu när jag "ätit" in porslinet är jag som helhet än mer nööjd  

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Tingeling85

Ja, gamla lakan och örngott kan man göra mycket roligt av!
    Har även tänkt att sy sängkläder av de gamla lakanen till min dotter som blir 1 år nästa månad!

Ang tapeten till hallen så skulle jag vilja våga sticka ut lite eftersom allt annat blir i vitt, men samtidigt vill jag att de ska matcha resten av hemmet med, dvs olika beige och grå nyanser tillsammans med vitt

Nån som vet var man kan köpa gardinstänger i typ beige-vit färg? Är så less på de svarta.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14