• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • marjas

Kul att det händer lite i tråden!
    Jag letar också tapet. Den ska vara i vårt kontor samt hallen på övervåningen. Behöver iofs inte vara samma tapet men i alla fall några som matchar. Hallen har vitmålad allmogepanel på två väggar och i taket. Har hittat några fina men mannen är allergisk mot allt mönstrat!

För övrigt har vi fällt 8st typ 80åriga björkar på vårt tomt i veckan. Det blev himla ljust inne! Glad

• mage06

Hej! Ah, det är fb ni hänger på nu Så fina tapeter ni visar! Nu när ni pratar om panelskivor måste jag fråga om ni har någon erfarenhet av om den fungerar ljuddämpande? Väggarna till flickornas rum är lövtunna och gränsar mot vardagsrum och kök. Funderar på hur vi skall kunna ljuddämpa och tänkte att panelskiva på hela väggen kunde vara ett alternativ?

• musli
    musli skrev 2010-09-05 13:27:31 följande:
    Fynden på loppisen!

:)
    Husqvarna järngryta 4 liter, gratis
    Skolplanscher, 50 kronor styck
    Korg till veden, 5 kronor
    Litsfeldts bok, 10 kronor
    Stol till Hanna, 50 kronor
    Durkslag, vispskål och tupperware, 20 kronor, plastburk med lock gratis.
    Fat och sommarsaftkanna, 5 kronor styck.  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • onoff

renoveringen avstannad, får inte tänka något mer på paneler för killen ;) Har åkt på HF och förppningsvis blir jag igångsatt.. Fasigen nu hinner vi inte färdigt med renoveringen. Surt!!

• Ari Gold

Vilka härliga fynd Musli, och billiga!  Jag skulle behöva en avlång stekgryta i järn men har inte lyckats hitta någon ännu.

Mage: Jag tror inte panelskivan är ljuddämpande i sig, då måste man nog isolera emellan. Treetex-skivor är ju luddämpande däremot, om det finns någon nyproducerad brandhärdig variant av sådana.

Marjas: Tycker du får bearbeta mannen, det finns ingen poäng med att tapetsera om man inte har mönstrat tycker jag. Då är det mer praktiskt med målarfärg.

• musli
    Ari Gold skrev 2010-09-05 14:41:43 följande:
    Vilka härliga fynd Musli, och billiga!  Jag skulle behöva en avlång stekgryta i järn men har inte lyckats hitta någon ännu.

Mage: Jag tror inte panelskivan är ljuddämpande i sig, då måste man nog isolera emellan. Treetex-skivor är ju luddämpande däremot, om det finns någon nyproducerad brandhärdig variant av sådana.

Marjas: Tycker du får bearbeta mannen, det finns ingen poäng med att tapetsera om man inte har mönstrat tycker jag. Då är det mer praktiskt med målarfärg.
    Jag har en ljusblå Kockums 5 liters gjurjärnsgryta jag ska göra mig av med.....  :)
  • Hannnas

Musli...  bra fyndat!!! Min loppis var faktiskt skit .... dock drog jag hem några kockums baljor och en en kockums kannan med lock... ska dock säljas... sen hittade jag en vinkelsåg till maken och en jäkla massa barnböcker/dvds... 

Men inga sådär skojjiga fynd till MIG... *suck* ... menmen.... nästa lördag är det sista loppisen för säsongen här och den ser jag grymt fram emot då de tydligen ska ha myycket möbler mm  

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • musli
    Hannnas skrev 2010-09-05 19:27:09 följande:
    Musli...  bra fyndat!!! Min loppis var faktiskt skit .... dock drog jag hem några kockums baljor och en en kockums kannan med lock... ska dock säljas... sen hittade jag en vinkelsåg till maken och en jäkla massa barnböcker/dvds... 

Men inga sådär skojjiga fynd till MIG... *suck* ... menmen.... nästa lördag är det sista loppisen för säsongen här och den ser jag grymt fram emot då de tydligen ska ha myycket möbler mm  
    Hade det inte varit 1-årskalas här då så hade jag kommit upp och snott fynden nästa lördag!!!  ;)
  • Hannnas
    musli skrev 2010-09-05 19:53:55 följande:
    Hade det inte varit 1-årskalas här då så hade jag kommit upp och snott fynden nästa lördag!!!  ;)
    Det ger du fasen i ... men du kan få komma efter loppis på middag
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14