• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • musli
    Hannnas skrev 2010-09-05 20:07:56 följande:
    Det ger du fasen i ... men du kan få komma efter loppis på middag
    Du är för söt! Men nån dag SKA jag komma, på fika, lunch, middag eller vad katten som helst!  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Hannnas
    musli skrev 2010-09-05 20:18:33 följande:
    Du är för söt! Men nån dag SKA jag komma, på fika, lunch, middag eller vad katten som helst!  :)
    Du är MER än välkommen till Berghalla vännen
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • marjas
    Ari Gold skrev 2010-09-05 14:41:43 följande:
    Marjas: Tycker du får bearbeta mannen, det finns ingen poäng med att tapetsera om man inte har mönstrat tycker jag. Då är det mer praktiskt med målarfärg.
    Jodå, jag planerar att få min vilja igenom på nåt sätt. Fast jag måste ju först hitta tapeten med stort T! Sen kan jag säkert bearbeta honom (hoppas jag). Glad

I senaste Lantliv som kom för någon dag sen så var det en notis om en ny kollektion från Boråstapeter som skulle komma snart. De tapeterna som var på bilden såg fina ut! Tror kollektionen heter Falsterbo?
  • Mettan69

Hurra. Nu är husvagnen inställd för vintern och alla saker är på sin rätta plats inför vilan till nästa år. Lika skönt som det är att ta fram husvagnen på våren lika skönt är det att ställa undan det på hösten.

Nu skall jag först måla ett nattduksbord till mellanpojken och sen skall jag ge mig på de sista köksluckorna.

Solen sken fint i dag så jag fick målat panelen vid balkongen en sista gång. Nu kanske min man kan rätta till de båda stuprören som han hittils har satt dit provisoristk med SILVERTEJP för att panelen inte var målad... Jättefint...not. Men nu så har han ingen ursäkt längre. Skrattande

musli: Älskar dina skolplancher Hjärta

• versan
    onoff skrev 2010-09-05 13:47:41 följande:
    renoveringen avstannad, får inte tänka något mer på paneler för killen ;) Har åkt på HF och förppningsvis blir jag igångsatt.. Fasigen nu hinner vi inte färdigt med renoveringen. Surt!!
    Ta det lugnt & vila istället.
    Renoveringen far ingenstans.
    Surt men sant.
    Lycka till med förlossningen.
    Inte så skoj att bli igångsatt men huvudsaken är man får nåt för besväret.
    För oss blev det en flicka.
  • Hannnas
    Liten måne skrev 2010-09-07 10:53:09 följande:
    Verkligen jättefint porslin Va sugen jag blev nu ;)
    Tack ... enda som inte blev perfekt är att soppskålen mer är i storlek med musliskål.... menmen,,, rymmer dryga 2dl och jag hade velat att den skulle rymma iaf 4dl... men, man får bli lite mer "petit" i maten
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • lycklig1977
    Lilla Kullan skrev 2010-02-10 11:17:22 följande:
    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.
    Välkomna in!

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
    vi hemma har oxå stilen chabby chic/ lantligt, åch vi har fyndat massor på loppisar, second hands, kupan, myrorna mm Solig jag rekomenderar tidningen " drömhem & trädgård" som har hjälpt å inspirerat mig så mycket å jag har lärt mig massor  om inredning!!!! Glad jag har prenumererat den några år nu och jag kan inte vara utan den!!!! den har ALLT!!!! Hjärta
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14