• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-05 21:12:18 följande:
    det hade jag inte heller gjort innan.. jag red ut huvudvärken (tror att det är migrän men aldrig utrett att det är så) utan tabletter, tog ca 3 dar innan det var helt borta, men det gick. så nu hoppas jag verkligen att det blir en bra ÄL som vi prickar denna månaden.... 

Välkommen hem Mammaobabba!! 

Åh, tack! Förresten, för välkomnandet! (lite borta i huvudet bara!!)
  • Mamaobabba
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-07 13:39:02 följande:
    åÅÅåå hoppas hoppas hoppas, låter ju väldans lovande i alla fall
    Ja.... liiite, liiiite vågar man hoppas! Tack! Hjärta
  • beingboring

Hej alla fina brudar,

det har varit lite tunga tider för oss dom senaste veckorna och månaderna. Flytta tillbaka till Sverige i maj, få MA i juni. Sedan fick vi reda på att sambons farfar som är väldigt nära till oss hade cancer i slutet av juni, sedan blev sambons mormor svårt sjuk, min bästa väns bror har haft svåra besvär osv. I förra veckan gick min sambos farfar bort och i ungefär samma veva visade det sig att jag har förändringar på mitt livmoderscellprov. Förhoppningsvis (!!) inget alltför allvarligt men som ni förstår har det blivit rätt mkt att bära senaste dagarna. Jag ska försöka skriva så mycket jag orkar men om jag inte gör det vet ni varför.

I övrigt hoppas jag att alla med små pyren mår bra och håller tummarna för alla som hoppas på pyren.

Och välkommen hem mammaobabba! Hur har ni haft det i det fantastiska äpplet?

• beingboring
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:16:13 följande:
    Det var en ökad risk på cub-testet.... Så nu blir det mkp, om vi vill, som är en ökad risk för missfall.... Jäkla skit!
    Skickar en hög med styrkekramar! Hållar alla tummar som finns för att det ska gå bra för er.. Hjärta
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2010-09-08 06:53:14 följande:
    Hej alla fina brudar,

det har varit lite tunga tider för oss dom senaste veckorna och månaderna. Flytta tillbaka till Sverige i maj, få MA i juni. Sedan fick vi reda på att sambons farfar som är väldigt nära till oss hade cancer i slutet av juni, sedan blev sambons mormor svårt sjuk, min bästa väns bror har haft svåra besvär osv. I förra veckan gick min sambos farfar bort och i ungefär samma veva visade det sig att jag har förändringar på mitt livmoderscellprov. Förhoppningsvis (!!) inget alltför allvarligt men som ni förstår har det blivit rätt mkt att bära senaste dagarna. Jag ska försöka skriva så mycket jag orkar men om jag inte gör det vet ni varför.

I övrigt hoppas jag att alla med små pyren mår bra och håller tummarna för alla som hoppas på pyren.

*styrkekramar till er!*
  • Anonym (ledsen)
    beingboring skrev 2010-09-08 06:54:26 följande:
    Skickar en hög med styrkekramar! Hållar alla tummar som finns för att det ska gå bra för er.. Hjärta
    Hjärta *kramar tillbaka*
  • sommarbebis 2010
    Hej alla fina brudar,

Tror jag kan tala för alla i tråden att vi har full förståelse om du inte orkar vara aktiv, men att vi finns här för dig om du vill ventilera. Ta hand om varandra nu! Många styrkekramar <3
  • sommarbebis 2010

Jag har BIM på Söndag och jag har lovat mannen att jag ska testa på söndag morgon innan jag går till jobbet om den inte kommit så, för han åker iväg med jobbet tre dagar sen... Hoppas hoppas, vill ju så gärna och nu börjar det kännas som om alla i min omvining ska ha barn när som helst eller redan har fått...

• airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-09-07 23:12:18 följande:
    Åh, tack! Förresten, för välkomnandet! (lite borta i huvudet bara!!)
    lugna puckar!
  • airamanna
    Hej alla fina brudar,

skriver under på 
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-08 09:33:03 följande:
    Tror jag kan tala för alla i tråden att vi har full förståelse om du inte orkar vara aktiv, men att vi finns här för dig om du vill ventilera. Ta hand om varandra nu! Många styrkekramar <3
    Mängder av kramar! sköt om er!
Svar på tråden Missed abort