• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-08-30 20:36:41 följande:
    Tjohej vad härligt med plus! Nu är vi bannemig inte många kvar i BIM-listan. Det verkar vara en riktig tur-tråd det här

Jag har börjat prova ägglossningstesterna för första gången. Provade igår och fick då ett rätt starkt streck, dock inte lika starkt som kontrollstrecket. Så testade jag igen idag och nu är strecket inte alls lika starkt som det igår. Ni ägglossningstestproffs, vad kan detta betyda? Kan det variera så från ena dagen till den andra utan att det har betydelse eller har jag på något märkligt sätt missat ägglossningen? Isf skulle jag ju ha jättetidig ÄL.

I övrigt flyter livet på som vanligt. Mycket jobb och lite kul. På söndag ska vi dock på en lägenhetsvisning som jag håller tummarna för och det känns väldigt roligt..

Hur är läget med alla här? Hur mår alla nyplussade?
    Det kan vara ett tecken på att igår var slutet på ÄL, vilken dag från första mensdagen sett var det du testade på?

Hoppas det går bra på lägenhetsvisningen..
  • beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-30 21:27:35 följande:
    Det kan vara ett tecken på att igår var slutet på ÄL, vilken dag från första mensdagen sett var det du testade på?

Hoppas det går bra på lägenhetsvisningen..
    Hm, hoppas att det inte är så för då har jag missat hela ÄL. Hade första dagen på mensen den 18/8 så igår var det alltså 11 dagar sedan mens. Tycker det skulle vara väldigt konstigt om ägglossningen skulle vara över. Antar att jag får veta de närmsta dagarna om jag missat eller ej.. Trist om jag har det :-/
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-08-30 22:03:28 följande:
    Hm, hoppas att det inte är så för då har jag missat hela ÄL. Hade första dagen på mensen den 18/8 så igår var det alltså 11 dagar sedan mens. Tycker det skulle vara väldigt konstigt om ägglossningen skulle vara över. Antar att jag får veta de närmsta dagarna om jag missat eller ej.. Trist om jag har det :-/
    Det normala är ju att äl kommer mellan dag 12-14 om du har en cykel på 28 dagar, men det kan ju även vara väldigt personligt. Jag hoppas verkligen att du inte missat äl. Fortsätt testa så kanske det visar fullt utsalg om nå dag
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-30 19:57:26 följande:
    Hade ÄL igår så jag hoppas på att det ska bita den här gången
    Hejar på för fullt! kram!
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-08-30 20:36:41 följande:
    Tjohej vad härligt med plus! Nu är vi bannemig inte många kvar i BIM-listan. Det verkar vara en riktig tur-tråd det här

Jag har börjat prova ägglossningstesterna för första gången. Provade igår och fick då ett rätt starkt streck, dock inte lika starkt som kontrollstrecket. Så testade jag igen idag och nu är strecket inte alls lika starkt som det igår. Ni ägglossningstestproffs, vad kan detta betyda? Kan det variera så från ena dagen till den andra utan att det har betydelse eller har jag på något märkligt sätt missat ägglossningen? Isf skulle jag ju ha jättetidig ÄL.

I övrigt flyter livet på som vanligt. Mycket jobb och lite kul. På söndag ska vi dock på en lägenhetsvisning som jag håller tummarna för och det känns väldigt roligt..

Hur är läget med alla här? Hur mår alla nyplussade?
    Hejar på dig! Nu ser vi till och plussar snart va?
  • Anonym (ledsen)

Sommarbebis 2010 - det va inte min mening att "lägga näsan i blöt" och jag hoppas du inte tog illa vid av frågan. Jag mer undrade bara. Jag gjorde ju 2 ul innan de 3e som bekräftade ma förra gången och på mitt första sa den dr att en av hinnsäckarnA inte såg optimal ut, medans på de 2a så såg allt ut som det skulle va då i V8+, strax efter det har det stannat av... Hade du oxå ont på sidorna? Som u äggstockarna? Mina va som i kramp från och till under hela den grav och inte alls som den molande-växtvärken som det var med min första grav och nu denna.... Man kan fundera sig tokig! Kram!

• sommarbebis 2010
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-31 06:55:25 följande:
    Sommarbebis 2010 - det va inte min mening att "lägga näsan i blöt" och jag hoppas du inte tog illa vid av frågan. Jag mer undrade bara. Jag gjorde ju 2 ul innan de 3e som bekräftade ma förra gången och på mitt första sa den dr att en av hinnsäckarnA inte såg optimal ut, medans på de 2a så såg allt ut som det skulle va då i V8+, strax efter det har det stannat av... Hade du oxå ont på sidorna? Som u äggstockarna? Mina va som i kramp från och till under hela den grav och inte alls som den molande-växtvärken som det var med min första grav och nu denna.... Man kan fundera sig tokig! Kram!
    Jag var mest nyfiken på varför du undra inte för att jag tog illa vid mig. Jag vet hur det är när tankar och funderingar snurrar. Flickorna såg jätte pigga ut och allt såg jätte bra ut i v15 så då ställde man liksom in sig på att allt skulle gå bra. Dom nämde tvillingtransfusion men att det var en minimal risk och inget att oroa sig för. Men det var ju just det som hände misstänker dom nu.
    Det spände mest i ljumsken under en period men det var tydligen vanligt, precis som du säger kändes det som lite växtvärk.
    Men i slutet av v17 så började jag få riktigt ont i själva höfterna och pratade med bm om det (inte min vanliga utan en annan då min var sjuk) och hon sa att det antagligen var foglossningar och jag fick gå till sjukgymnast och köpte ett bälte som skulle vara till stöd, men nu efteråt tror jag att det var kroppens sätt att säga att flickorna inte levde längre Den sista dog ju i slutet av v17 och direkt efter att jag födde dom i v20 så försvann den där värken i höfterna.

Är iaf lovad mååånga ul den här gången, har ju fortfarande lite kontakt med min bm även fast det är exakt 6 månader sedan jag födde dom imorgon...
  • AAE

Nu är jag inte helt säker riktigt vilken vecka jag är i, men jag gissar att det är något sådant här. Jag ringde BM i går och innan jag skrev in mig frågade jag om tidigt VUL, hon lovade att jag iaf skulle få ett runt v 11-12. Vi skulle boka tid för det när jag kom dit på inskrivning om två veckor. Funderar på att boka ett privat lite tidigare dock...

BIM-lista

Mammaobabba - BIM ca 14/8
    beingboring - BIM ca 15/8
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 1/4 2011
    Sugarrush - 30/4
    Muffe80 - 1/5
    AAE - ca 4-9/5

• airamanna
    beingboring skrev 2010-08-30 20:38:00 följande:
    Nä fyfan vad surt. Håller tummarna för nästa gång då! Hjärta

tack för det! verkar behövas....

• Isabellee
    Xperia skrev 2010-08-29 23:54:00 följande:
    Jag fick tillbaka den ca 4 veckor efter mitt MA. Hur länge var det sen du fick MA/MF?
    Okej, jag fick bekräftat att det blvit ett missfall den 2/8. Jag tog tabletter den 4e tror jag. Jag slutade blöda för två veckor sedan idag.
Svar på tråden Missed abort