• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    airamanna skrev 2010-09-03 10:17:34 följande:
    måste bara beklaga mig lite... har så jävla ont i huvudet men vågar inte äta värktabletter....

www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1...

någon som vet något om detta/fått höra från sin bm/läk etc? 
    Har jag inte hört nått om alls... Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Det jag vet är att Ipren är strikt förbjudet under grav då det kan orsaka fosterskador... har en länk nånstans om jag letar...
  • Xperia

hej,

Lite EGO:
    suck, fick idag veta att en kollega till mig väntar barn. Hon ska ha barn ungefär som jag skulle ha fått om vi hade fått behålla vårt pyre.. Bara en vecka som skiljer.. Måste varit konstigt för henne när jag berättade om mitt missfall för henne och skönt i efterhand att hon inte sa något då.. Vet inte hur lätt man hade haft för att säga "GRATTIS" mitt i all sin sorg..Hon försökte för övrigt trösta mig med att säga att hon var avundsjuk på att vi skulle skaffa barn eftersom man får så mycket sex då.... jaja .. människor är roliga....

kramar!

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-02 21:58:24 följande:
    Skönt att jag inte är den enda som undviker saker iaf om, men har dock ett problem, på lördag ska vi ha vänner över på middag och det kommer bli vin och drinkar, å helst skulle jag vilja undvika att dricka men... Så tänkte jag kompromissa lite, dricka vääääldigt låångsamt och varannan vatten så kanske det inte blir så farligt ändå och dom säger ju att det inte är farligt att dricka under första perioden under en graviditet då det lilla pyret öndå lever på gulsäcken... Men man får lite ångest äändå...
    Jag brukar skylla på att jag vill gå ner i vikt. det är ju faktiskt en väldans massa kalorier i alkohol så folk brukar förstå det.
    Hoppas ni hade en underbar kväll! Och att din stragi funkade!
  • Mamaobabba

Hej alla!
    Hoppas ni har det bra!
    Nu är jag tillbaka, men fortfarande jetlaggaad å lite borta i huvudet!

Ville mest bara säga att jag håller tummarna för alla!

Å så pasar jag på att uppdatera BIM-listan.. Åkte ju visserligen bort mitt under ÄL, men hoppas kan man ju alltid!

BIM-lista

beingboring - BIM ca 15/8
    Mammaobabba - BIM ca 10/9
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 1/4 2011
    Sugarrush - 30/4
    Muffe80 - 1/5
    AAE - ca 4-9/5

• sommarbebis 2010

Mamaobabba; välkommen hem. Jag hoppas att du haftd et underbart!

Själv hade jag en riktigt trevlig kväll igår, det blev totalt två små glas rödvin och en svag drink för min del, alldeles lagom kändes det som. Har dock spytt idag men jag tycker mig inte kunna vara bakis på det där lilla. Värst var det när jag var på gymmet och var tvungen att springa på toa titt som tätt. Inga stora spyor men iaf... Hoppas ju självklart på att det betyder att det är ett litet yngel där inne som inte gillar alkohol

• airamanna
    bomullshuve skrev 2010-09-03 18:04:18 följande:
    Har jag inte hört nått om alls... Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Det jag vet är att Ipren är strikt förbjudet under grav då det kan orsaka fosterskador... har en länk nånstans om jag letar...
    det hade jag inte heller gjort innan.. jag red ut huvudvärken (tror att det är migrän men aldrig utrett att det är så) utan tabletter, tog ca 3 dar innan det var helt borta, men det gick. så nu hoppas jag verkligen att det blir en bra ÄL som vi prickar denna månaden.... 

Välkommen hem Mammaobabba!! 

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-05 19:57:17 följande:
    Mamaobabba; välkommen hem. Jag hoppas att du haftd et underbart!

Själv hade jag en riktigt trevlig kväll igår, det blev totalt två små glas rödvin och en svag drink för min del, alldeles lagom kändes det som. Har dock spytt idag men jag tycker mig inte kunna vara bakis på det där lilla. Värst var det när jag var på gymmet och var tvungen att springa på toa titt som tätt. Inga stora spyor men iaf... Hoppas ju självklart på att det betyder att det är ett litet yngel där inne som inte gillar alkohol
    Tack så mycket! NYC var helt kanon! Vill tillbaka dit omedelbums!

Åh, ja! Vi kan väl hoppas på att det är någon där inne som bråkar med dig!! Mycket roligare än att vara bakis!

Själv har jag lite hugg i magen, haft lite ömma bröst och igår hade jag galen hjärtklappning utan anleding, precis som förra gången jag var prego. Så.... lite hoppas man juh.. Det lilla man vågar..
  • sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2010-09-05 21:12:18 följande:
    det hade jag inte heller gjort innan.. jag red ut huvudvärken (tror att det är migrän men aldrig utrett att det är så) utan tabletter, tog ca 3 dar innan det var helt borta, men det gick. så nu hoppas jag verkligen att det blir en bra ÄL som vi prickar denna månaden.... 

Välkommen hem Mammaobabba!! 

Om det är migrän s¨kan du gå till läkaren och be om citodon som du får äta som gravid efter vecka 8, det fick jag när jag väntade flickorna. Hade dock tur då min migrän avtog mer och mer ju längre graviditeten fortlöpte. Har dock börjat komma tillbaka igen...

LKycka till! Starkt kaffe kan också vara bra om du har migränkänningar då det vigdar blodkärlen...
  • Anonym (ledsen)
    Mamaobabba skrev 2010-09-06 23:12:49 följande:
    Tack så mycket! NYC var helt kanon! Vill tillbaka dit omedelbums!

Åh, ja! Vi kan väl hoppas på att det är någon där inne som bråkar med dig!! Mycket roligare än att vara bakis!

Själv har jag lite hugg i magen, haft lite ömma bröst och igår hade jag galen hjärtklappning utan anleding, precis som förra gången jag var prego. Så.... lite hoppas man juh.. Det lilla man vågar..
    åÅÅåå hoppas hoppas hoppas, låter ju väldans lovande i alla fall
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-07 13:06:38 följande:
    Om det är migrän s¨kan du gå till läkaren och be om citodon som du får äta som gravid efter vecka 8, det fick jag när jag väntade flickorna. Hade dock tur då min migrän avtog mer och mer ju längre graviditeten fortlöpte. Har dock börjat komma tillbaka igen...

LKycka till! Starkt kaffe kan också vara bra om du har migränkänningar då det vigdar blodkärlen...
    Tack för tipset, jag ska faktiskt till läkaren i nästa vecka så ska skriva upp det på min lista... låter kanske lite lätt hypokondriskt med en lista, men annars glömmer jag säkert nått  

Mycket kaffe blev det, men det hjälpte inte, en rom och cola på kvällen i fredags verkade dock iaf tillfälligt lösa problemet, men det funkar ju sämre när man är gravid..... 
Svar på tråden Missed abort