• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-16 22:46:12 följande:
    Vi har försökt bli gravida nu sen jag födde flickorna 1:A mars. Jag och killen har börjat prata om att om vi inte är gravida vid årsskiftet så kanske vi skulle försöka söka hjälp. Vet inte så myket om det där dock. Jag blev ju gravid med flickorna när jag slarvade med p-pillrena...Man kan inte låta bli att bli lite avundsjuk när man träffar nån som är gravid eller precis fått barn när man så gärna vill ha det så själv. Det betyder ju inte att man inte är glad för deras skull. Jag är hur glad som helst för min systers skull över att hon går runt med sin stora mage och att hon ska få välsignelsen att bli mamma. Det enda jag inte tysker om är hennes kille. Men så länge hon är lycklig så...
    Hon känner ju hur den lilla ligger där och sparkar och det fick ju jag aldrig uppleva då flickorna dog i slutet av vecka 17 och det är nåt som jag är väldigt avundsjuk på...
    ah - hemskt att behöva gå igenom det ni fått göra! Håller tummar och tår för ett pluss snart och kastar över massor med pepp!
  • Xperia
    AAE skrev 2010-08-26 08:36:17 följande:
    Tjoho! Ett plus!

Fast ... lyckan är inte lika stor denna gången som med dottern eller missfallet... känner mig såklart glad men även rädd och osäker... Antar att det kanske är normalt?

Ska ringa min gamla BM om någon dag och se om man får ett tidigt UL annars går jag till Mama Mia. Nu vet jag ju inte heller hur jag ska räkna på hur långt gången jag är (strecekt vad dock ganska svagt så jag kan tänka mig att jag plussade ganska precis dagen efter BIM). och då kanske jag får ett UL bara därför? *håller tummarna*

Håller tummarna för dig Muffe!
    Stort GRATTIS! Lyckokramar!
  • sommarbebis 2010

Håller på med äl-stickor nu och hoppas på att det snart är dags för äl och att det ska bíta den här gången. Har ju iaf gått ner ca 5 kilo sen förra äl (eller de senaste 2½v).Äter sundare och tränar.
    Fick reda på igår att min kollega på jobbet är i v7, de blev gravida på första försöket. Det verkar vara så enkelt för alla att bli gravida, men jag vet att det inte riktigt är så. Men men... Snart kanske det är vår tur!

Hoppas ni alla har en trevlig helg!

• Isabellee

Hej alla! Går in och läser ibland men skriver inte så ofta.

Tänkte bara fråga, när fick ni tillbaka mensen efter erat missfall?

• sommarbebis 2010
    Isabellee skrev 2010-08-29 13:56:07 följande:

Jag fick också tillbaka mensen efter 4 - 5 veckor... tror att det är vanligast, men det är ju inte ovanligt att det kan ta upp till 8 veckor..
  • Anonym (ledsen)

6 veckor efter ma
  • Xperia

Jag fick tillbaka den ca 4 veckor efter mitt MA. Hur länge var det sen du fick MA/MF?
  • airamanna

Har varit borta nästan en vecka så har inte riktigt koll på er, men ser att det är åtminstone ett nytt plus, GRATTIS!!!! till det.

Här kom mensen igen... nu för tidigt denna gången, blir så irriterad... så nytt BIM för mig, ca 24/9...

• airamanna
    Uppdaterar...

BIM-lista 

Sugarrush - BIM 24-25/7 . Redan gravid :) 
    Muffe 80 - BIM ca 24/8
    Mammaobabba - BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 24/9
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    beingboring - BIM ca 15/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 6/4 2011
Svar på tråden Missed abort