• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:40:03 följande:
    Ingen anledning mer än en koll..... I efterhand, vill man veta? För oss är risken för ett foster med downs syndrome större än risken för mf.....Tror vi kommer välja att ta nästa steg och göra mkp..... Vi tar det i så fall därifrån....
    Jag förstår. Jag håller tummar och tår att provet visade fel och att allt går bra.
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-09-02 18:47:08 följande:
    Jag förstår. Jag håller tummar och tår att provet visade fel och att allt går bra.
    tack....
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-02 17:04:50 följande:
    Håller tummar och tår för oss båda, man vill ju helst veta redan nu om man blivit gravid eller ej... Men hoppet lever man ju på iaf
    ja hade varit så härligt! kommer på mig själv med att omedvetet minska på kaffeintaget och undvika vissa ostar...
    Håller tummarna för oss!
  • Xperia
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:16:13 följande:
    Det var en ökad risk på cub-testet.... Så nu blir det mkp, om vi vill, som är en ökad risk för missfall.... Jäkla skit!
    usch och fy! Peppar!! Kramar i mängder!
  • sommarbebis 2010
    Xperia skrev 2010-09-02 21:03:16 följande:
    ja hade varit så härligt! kommer på mig själv med att omedvetet minska på kaffeintaget och undvika vissa ostar...
    Håller tummarna för oss!
    Skönt att jag inte är den enda som undviker saker iaf om, men har dock ett problem, på lördag ska vi ha vänner över på middag och det kommer bli vin och drinkar, å helst skulle jag vilja undvika att dricka men... Så tänkte jag kompromissa lite, dricka vääääldigt låångsamt och varannan vatten så kanske det inte blir så farligt ändå och dom säger ju att det inte är farligt att dricka under första perioden under en graviditet då det lilla pyret öndå lever på gulsäcken... Men man får lite ångest äändå...
  • sommarbebis 2010
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:16:13 följande:
    Det var en ökad risk på cub-testet.... Så nu blir det mkp, om vi vill, som är en ökad risk för missfall.... Jäkla skit!
    Nej vad trist, men jag hoppas att allt går er väg... Håller tummar och tår för er...

Många miljoner triljoner kramar
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-02 21:58:24 följande:
    Skönt att jag inte är den enda som undviker saker iaf om, men har dock ett problem, på lördag ska vi ha vänner över på middag och det kommer bli vin och drinkar, å helst skulle jag vilja undvika att dricka men... Så tänkte jag kompromissa lite, dricka vääääldigt låångsamt och varannan vatten så kanske det inte blir så farligt ändå och dom säger ju att det inte är farligt att dricka under första perioden under en graviditet då det lilla pyret öndå lever på gulsäcken... Men man får lite ångest äändå...
    heheh nä du är inte ensam ;) Förstår hur du känner med alkoholen! Känner att jag är "dålig" när jag dricker och jag vet ju inte ens säkert att jag är gravid. Jag är dock rädd för att jag lurar mig själv så att fallet blir så lååångt när jag väl får mensen... idag är det 12 dagar kvar till BIM...

kramar
  • Anonym (ledsen)

Jag kommer fortsätta att "ramla" in här, men kommer inte att göra mig hörd (så mkt alla fall ) förrän detta är "över"....

Tack för alla "lugnande" ord och stärkande kramar!

Hjärta

• airamanna

Anonym (ledsen) skrev 2010-09-03 09:26:08 följande:
    Jag kommer fortsätta att "ramla" in här, men kommer inte att göra mig hörd (så mkt alla fall ) förrän detta är "över"....

Tack för alla "lugnande" ord och stärkande kramar!

Hjärta
    Håller tummarna och tänker på er! 
Svar på tråden Missed abort