• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • mammiz83

Hej tjejer.
    Nu har jag inte varit inne på några dagar så jag är lite dåligt uppdaterad på det senaste. Orkar inte läsa ikapp.
    För min del går det i alla fall sakta framåt, på torsdag är det dags för återföringen av mina små frysembryon om dom vill vara med. Nervöst, har ju bara två i frysen så om ingen överlever upptiningen blir det ingen återföring....

längtande själ
  • Anonym (Me to)
    mammiz83 skrev 2010-12-07 19:47:15 följande:

Hej tjejer.
    Nu har jag inte varit inne på några dagar så jag är lite dåligt uppdaterad på det senaste. Orkar inte läsa ikapp.
    För min del går det i alla fall sakta framåt, på torsdag är det dags för återföringen av mina små frysembryon om dom vill vara med. Nervöst, har ju bara två i frysen så om ingen överlever upptiningen blir det ingen återföring....

Jag håller mina tummar för dig!!!!
  • beingboring

Hallå! Nu är jag tillbaka från arbetsresa. Malaysia åker vi inte till förens den 19/12 så ni blir inte av med mig än på ett tag

Vad skoj det är att läsa om er som det gått så bra för och som det SÅKLART ska fortsätta gå bra för! Jag har BIM någonstans mellan fredag och söndag men tror inte det tagit sig den här månaden heller. Känns inte så.. På torsdag skulle jag och min älskade sambo tagit emot Ärtan... Tungt såklart..

I övrtigt är det bra. Skönt att vara hemma! Hoppas på lite julklappsshopping i veckan.. Både till andra och till mig

Kram på er alla!

• sommarbebis 2010
    Anonym (Me to) skrev 2010-12-06 20:12:48 följande:
    hur tidigt har ni fått göra VUL? Jag är ju i v 6 men jag har inte tagit mig i kragen och ringt BM än. Sist var hon så himla negativ och sa typ atyt vi väntar tills du går in i v 13 för då är ju risken för mf över. Ju men visst den dag jag gick in i v 13 kom ju mitt ma

Tänkte jag ska ladda för att ringa bm och be om ett vul efter jul och nyårs helgen. Tror dock att jag måste betala för det själv men det handlar om 200 kr och är värt ALLT så man slipper fundera!
    Men har du pratat med din bm den här gången? Bara att tala om din oro, de brukar dock rekommendera att man gör VUL först i vecka 8 då man kan ha räknat fel och för att man inte ska bli orolig om man inte ser hjärtat picka, i v8 syns det på majoriteten även om man räknat fel på några dagar.
    Bor du i sthlm och du gör vul på mvc så kostar det inget om det är ett bokat besoök.
    Hoppas du får göra ett
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-12-07 21:09:46 följande:
    Hallå! Nu är jag tillbaka från arbetsresa. Malaysia åker vi inte till förens den 19/12 så ni blir inte av med mig än på ett tag 

Vad skoj det är att läsa om er som det gått så bra för och som det SÅKLART ska fortsätta gå bra för! Jag har BIM någonstans mellan fredag och söndag men tror inte det tagit sig den här månaden heller. Känns inte så.. På torsdag skulle jag och min älskade sambo tagit emot Ärtan... Tungt såklart..

I övrtigt är det bra. Skönt att vara hemma! Hoppas på lite julklappsshopping i veckan.. Både till andra och till mig

Kram på er alla!
    Det är verkligen jobbigt när man kommer till det datumet, det gör saknaden enormt stor då. Jag tycker att det är lite jobbigt nu att vi är beräknade samma dag den här gången som med flickorna, vad är oddsen liksom att få samma bf datum??

Förresten välkommen hem också
  • beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-07 22:30:54 följande:
    Det är verkligen jobbigt när man kommer till det datumet, det gör saknaden enormt stor då. Jag tycker att det är lite jobbigt nu att vi är beräknade samma dag den här gången som med flickorna, vad är oddsen liksom att få samma bf datum??

Förresten välkommen hem också
    Ja. En av mina äldsta barndomsvänner fick barn förra veckan och en av mina närmaste vänner nu har planerat kejsarsnitt den 16 december så då blir man ju ännu mer påmind. Men även om jag känner mig lite nere och extra påmind om det som kunde ha varit nu så känner jag mig ändå mer harmonisk än jag gjort tidigare under hösten. Känns skönt det. Förstår att det känns märkligt att ni fått samma BF-datum denna gång men det kan ju också ses som ett ganska fint tecken <3 Att flickorna är med er liksom...
  • beingboring

Hörni! Gjorde ett test imorse mest bara för skojs skull och lite för att jag har massa tester hemma efter en leverans från testlagret... och det är ett tunt tunt tunt streck. Vågar inte hoppas på något och eg är det för tidigt för att testa men kanske kanske att det tagit sig den här gången. Ska vänta och ta ett nytt på fredag men ni får hålla tummarna! Har som sagt ingen känsla i kroppen av att det skulle vara positivt.. får vänta och se helt enkelt!

• airamanna
    beingboring skrev 2010-12-08 10:27:07 följande:
    Hörni! Gjorde ett test imorse mest bara för skojs skull och lite för att jag har massa tester hemma efter en leverans från testlagret... och det är ett tunt tunt tunt streck. Vågar inte hoppas på något och eg är det för tidigt för att testa men kanske kanske att det tagit sig den här gången. Ska vänta och ta ett nytt på fredag men ni får hålla tummarna! Har som sagt ingen känsla i kroppen av att det skulle vara positivt.. får vänta och se helt enkelt!
    Spännande Skrattande Håller tummar och tår!
  • Tant Pruselius
    beingboring skrev 2010-12-08 10:27:07 följande:
    woooola*håller allt om kan hållas*