• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-30 12:22:53 följande:
    Jag har visst försvunnit från listan igen så jag skriver in mig igen.

Är lite nervös, ska göra VUL på torsdag, ni får hålla alla tummar och tår för att det är bra. Vågar dock inte hoppas så mycket även om det är bra då, är då i v 7+1 och flickorna levde ju till v17+2 och v17+5.
    Håller också tummarna som bara den! Kommer gå utmärkt vännen! Hjärta
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-30 12:22:53 följande:
    Jag har visst försvunnit från listan igen så jag skriver in mig igen.

Är lite nervös, ska göra VUL på torsdag, ni får hålla alla tummar och tår för att det är bra. Vågar dock inte hoppas så mycket även om det är bra då, är då i v 7+1 och flickorna levde ju till v17+2 och v17+5.

BIM-lista 

beingboring - ca 12/12 2010

BF-lista

Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Tant Pruselius - 12/3 - 2011
    Bomullshuve - 10/4 2011 (Sveriges vanligaste födelsedag har jag hört....)
    Sommarbebis2010 - 19/7 - 2011
    airamanna - 24/7 2011

Förresten TS, är du med oss nåt? Är nyfiken på hur du mår och lilla bebisen i magen också, snart dags för dig.

Beingboring, hoppas du får det underbart på Malaysia och att ni får riktigt mysigt tillsammans!
    håller tummarna för dig! kram!
  • BlackCotton

Hej alla, hittade just den här tråden och tänkte ansluta mig. Fick ett MA den 18 november i vecka 12, foster v.10.
    Känner mig under omständigheterna ok, även fast vissa dagar är väldigt tunga. Vi kommer att försöka igen så fort vi kan.

• Tant Pruselius
    BlackCotton skrev 2010-12-02 13:49:13 följande:
    Hej alla, hittade just den här tråden och tänkte ansluta mig. Fick ett MA den 18 november i vecka 12, foster v.10.
    Känner mig under omständigheterna ok, även fast vissa dagar är väldigt tunga. Vi kommer att försöka igen så fort vi kan.
    fy, alltid lika jobbigt när fler "hittar" hit!
    *styrke kramar till dig*{#emotions_dlg.flower}
  • airamanna
    Beklagar verkligen! 

Många kramar till dig! 
  • sommarbebis 2010
    Beklagar det som hänt dig och att du varit tvungen att hitta oss... Styrkekramar
  • sommarbebis 2010

Såg ett pickande hjärta idag på VUL, härlig känsla, hon ville inte garantera att det bara var en men sannolikheten är att dte bara är en...
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott nu med tanke på att jag såg två hjärtan picka i v15 förra gången...

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-02 21:49:10 följande:
    Såg ett pickande hjärta idag på VUL, härlig känsla, hon ville inte garantera att det bara var en men sannolikheten är att dte bara är en...
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott nu med tanke på att jag såg två hjärtan picka i v15 förra gången...
    Jag förstår om oroskänslan kommer hänga med ett tag, men jag lever i alla fall på hoppet. Det känns positivt!
  • BlackCotton
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-02 21:47:32 följande:
    Beklagar det som hänt dig och att du varit tvungen att hitta oss... Styrkekramar
    Tack så mycket, känns skönt att få skriva av sig någonstans där andra vet vad det är man pratar om.
    Har fått höra "Det är bara att försöka igen!" väldigt många gånger sista veckorna. Nej det är faktiskt inte så "bara".
  • Isabellee

Hej alla!!

Det har gått så bra som det kan göra.
    Var hos läkaren för en vecka sen. Då såg han att allt var borta och jag blödde bara i 3 dagar. Han såg även att jag skulle få ägglossning 4-5 dagar senare så min kropp har forthoppningvis återställt sig :)