• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna
    BlackCotton skrev 2010-12-02 21:59:26 följande:
    Tack så mycket, känns skönt att få skriva av sig någonstans där andra vet vad det är man pratar om.
    Har fått höra "Det är bara att försöka igen!" väldigt många gånger sista veckorna. Nej det är faktiskt inte så "bara".
    Lyssna inte så mycket på vad folk säger utan ta till dig att de säger nått och menar väl, jag tror inte att de förstår och försöker muntra upp fast dom orden blir så fel.... för du har helt rätt det är inte alla bara så "bara" det är jätteledsamt och sorgligt och man får vara ledsen om man behöver det (men man får även vara glad när man känner att man är det....)

Sköt om dig!
    mängder med kramar!{#emotions_dlg.flower} 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-02 21:49:10 följande:
    Såg ett pickande hjärta idag på VUL, härlig känsla, hon ville inte garantera att det bara var en men sannolikheten är att dte bara är en...
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott nu med tanke på att jag såg två hjärtan picka i v15 förra gången...
    Åh vad härligt, jag längtar med skräckblandad förtjusning till nästa torsdag då jag ska få se... tänker dock massa dumma katastroftankar om att det inte ska vara ok, men jag hoppas så klart att det är det....

tycker dock att jag fick ett "gott" tecken idag, mådde mer illa än jag gjort tidigare och frukosten vände i magen.... om nu det är nått att vara glad för, fast jag är faktiskt det Glad
  • Xperia
    BlackCotton skrev 2010-12-02 13:49:13 följande:
    Hej alla, hittade just den här tråden och tänkte ansluta mig. Fick ett MA den 18 november i vecka 12, foster v.10.
    Känner mig under omständigheterna ok, även fast vissa dagar är väldigt tunga. Vi kommer att försöka igen så fort vi kan.
    Välkommen hit och styrkekramar!
  • Xperia
    Såg ett pickande hjärta idag på VUL, härlig känsla, hon ville inte garantera att det bara var en men sannolikheten är att dte bara är en...
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott nu med tanke på att jag såg två hjärtan picka i v15 förra gången...
    Skönt att höra! Håller tummarna för dig!
  • Xperia
    Isabellee skrev 2010-12-02 22:50:26 följande:
    Hej alla!!

Det har gått så bra som det kan göra.
    Var hos läkaren för en vecka sen. Då såg han att allt var borta och jag blödde bara i 3 dagar. Han såg även att jag skulle få ägglossning 4-5 dagar senare så min kropp har forthoppningvis återställt sig :)
    Se där - det verkar som att din kropp är på g igen :)
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-12-03 08:15:22 följande:
    Åh vad härligt, jag längtar med skräckblandad förtjusning till nästa torsdag då jag ska få se... tänker dock massa dumma katastroftankar om att det inte ska vara ok, men jag hoppas så klart att det är det....

tycker dock att jag fick ett "gott" tecken idag, mådde mer illa än jag gjort tidigare och frukosten vände i magen.... om nu det är nått att vara glad för, fast jag är faktiskt det Glad
    Lycka till på torsdag nästa vecka! Håller tummarna!
  • Tant Pruselius
    ååå vad härligt med ett litet litet hjärta!Hjärta
  • Anonym (Me to)

hur tidigt har ni fått göra VUL? Jag är ju i v 6 men jag har inte tagit mig i kragen och ringt BM än. Sist var hon så himla negativ och sa typ atyt vi väntar tills du går in i v 13 för då är ju risken för mf över. Ju men visst den dag jag gick in i v 13 kom ju mitt ma

Tänkte jag ska ladda för att ringa bm och be om ett vul efter jul och nyårs helgen. Tror dock att jag måste betala för det själv men det handlar om 200 kr och är värt ALLT så man slipper fundera!

• Tant Pruselius
    Anonym (Me to) skrev 2010-12-06 20:12:48 följande:
    hur tidigt har ni fått göra VUL? Jag är ju i v 6 men jag har inte tagit mig i kragen och ringt BM än. Sist var hon så himla negativ och sa typ atyt vi väntar tills du går in i v 13 för då är ju risken för mf över. Ju men visst den dag jag gick in i v 13 kom ju mitt ma

Tänkte jag ska ladda för att ringa bm och be om ett vul efter jul och nyårs helgen. Tror dock att jag måste betala för det själv men det handlar om 200 kr och är värt ALLT så man slipper fundera!
    jag har alltid sökt via gynakuten på mina vul (2st) då kostar det som akutbesök (360?) men som du skrev det är ju värt det... gjorde det första i v 6+ och nu med denna grav i v 10+...... det som är är ju att gör man förtidigt v4-5-6 så kan det ju vara så att dem inte ser nått hjärta pga att det är så tidigt.....
  • Anonym (Me to)
    Tant Pruselius skrev 2010-12-07 10:16:16 följande:
    jag har alltid sökt via gynakuten på mina vul (2st) då kostar det som akutbesök (360?) men som du skrev det är ju värt det... gjorde det första i v 6+ och nu med denna grav i v 10+...... det som är är ju att gör man förtidigt v4-5-6 så kan det ju vara så att dem inte ser nått hjärta pga att det är så tidigt.....
    Ja jag kan ju låta negativ men jag känner att jag gärna gör mitt vul i början på nästa år DVS efter jul. MEN jag har mer symptom nu som jag inte hade vid mitt ma. Jag mår hemskt ILLA, jag klarar inte av att träna längre för då köjs jag och jag tål inga lukter. Känner lukt hur bra som helst. Kände en hemsk fiskdoft på jobbet idag som jag ALDRIG känt innan när det varit fisk. Jag fick nästan vända i dörren. Det värsta är att jag känner mig hemskt nojjig och ska jag få ett VUL måste jag ringa min bm för här har vi ingen gynakut utan man måste ringa sjukvårdsupplysningen och den vägen åka på akuten och de är helt överbelastade med jobb och jag är ju inte sjuk inga konstiga flytningar eller nåt sånt..... Ska ladda och ringa nästa vecka eller veckan därpå!